AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #1 Skrevet 22. desember 2021 Hei! I år er det tid for feiring med svigers, vi snakket om dette for ett par måneder siden at siden dem pusser opp kjøkkenet og stuen kunne vi ha det hjemme hos oss, siden det da er lettere, men dem ville vente å se.. I går ( 3 dager før jul ) har dem bestemt seg for at det skal være hos dem, men vi skal stå for maten og må varme og lage alt hos oss.. Ting er halvferdig der.. Jeg har også sagt jeg helst vil feire hjemme siden vi har barn og hunder. For hos meg er dyrene også inkl i feiring, det er dem ikke hos dem.. så da blir det at hundene enten må sitte i bur i kjelleren hos dem eller vi må reise frem og tilbake for lufting osv.. Jeg har prøvd å si ifra til samboer at han kanskje kunne forklare dette, men han blir bare sur for han mener jeg blir negativ til alt. Samtidig er jeg veldig skuffet over han fra før, da jeg er den som må styre med gaver til hele familien hans i tillegg til min egen og han ikke kjøper en liten gave til meg eller kommer med et lite takk.. Vet ikke om dere har noen tips.. I alle fall godt å få tømt noen tanker.. Anonymkode: f53cd...774 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #2 Skrevet 22. desember 2021 Håhå. Å nei, du, dette hadde jeg nektet å gå med på! Velkommen til mitt middagsselskap! Her er kriteriene: - Feiringen foregår i en halvveis bygningsplass. Men sagmugg er jo sunt på pinnekjøttet, hørte jeg. - Du må stå for all mat, og nei, du kan ikke bruke kjøkkenet mitt. Alt styr og rot tas på ditt kjøkken. - Noen liker å ha sine firbeinte familiemedlemmer med på feiringa. Det gjør ikke vi. Vi driter i familiemedlemmene deres, kjøterene skal sperres inne! De skal ikke høres eller sees! - Ja, vi er hans foreldre, men sånt er ikke så viktig for oss. Gjett hvem som må kjøpe gaver til oss? Jepp, det er deg! Kyss og kos, gleder meg til selskapet! Det blir så koselig! PS. Regner med du tar mesteparten av rydding av bord, skittent bestikk osv. Anonymkode: 0a57f...59f 32
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #3 Skrevet 22. desember 2021 Tror jeg hadde holdt meg hjemme jeg. Evt helt alene. Anonymkode: c4567...b54 12
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #4 Skrevet 22. desember 2021 Dere er egentlig ikke helt velkommen, for hundene må stå i bur i kjelleren, og dere må medbringe all mat? Høres sykt kronglete ut Anonymkode: 4ecae...329 18
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #5 Skrevet 22. desember 2021 Dette hadde jeg faktisk ikke gått med på. Når dere i utgangspunktet må styre med all maten på deres kjøkken, dere har barn å ta hensyn til osv - da hadde jeg forlangt å sluppet og måtte dra ut i tillegg. Dette høres jo veldig egoistisk ut? For å vise en motsetning; i år har mine svigerforeldre og svigerinnen min sagt at de gjerne vil komme til oss - og de skal ta seg av all mat hos oss. Svigermor kommer kl. 12. Argumentet er at vi har en nyfødt, og det selvsagt er naturlig at vi får være hjemme og slippe å stresse. Jeg forventer ikke at alle er like forståelsesfull altså, men det dine svigers krever er bare sykt. Anonymkode: a4c3f...c5a 13
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #6 Skrevet 22. desember 2021 For meg er det også en selvfølge at dyr=en del av familien! En setter ikke deler av familien i bur i en kjeller mens deler av familien sitter å spiser oppe. Nei.. Om alt det andre hadde vært på stell og *bare* dette punktet hadde vært problemet hadde det likevel og så absolutt vært fullstendig uaktuelt og uakseptabelt å feire noe jul der. Jeg vet ikke helt om jeg har noen gode råd til deg, men du har min fulle forståelse for at dette er vanskelig. Førjulsklem Anonymkode: 21b9f...fe6 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #7 Skrevet 22. desember 2021 Det der var jo bare kjemperart! Om ting er på halv åtte hos svigerfamilien og du/dere må lage all maten så må jo være så mye enklere og praktisk å ha de hos dere? Maten blir jo kald når dere setter dere til bordet? Nei, sett ned beina og ta en tlf selv til svigermor.. Det med gavene, vel, til neste år så sier du tidlig i fra-man må dele på gavekjøpene altså.. Anonymkode: d6df3...d03 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #8 Skrevet 22. desember 2021 Ta med deg barna og røm til din egen familie Anonymkode: 312fa...a31 8
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #9 Skrevet 22. desember 2021 For en slabbedask av en mann du har! Og han hørtes ikke noe hyggelig ut heller. Anonymkode: f7ba1...6ed 8
Rosatoast Skrevet 22. desember 2021 #10 Skrevet 22. desember 2021 (endret) Nei aldri i livet. Her skal du dra til ett halvferdig byggeprosjekt, og lage mat til dem - men ikke i deres hus. Nei, man INVITERER IKKE folk hjem, og forlanger at de tar med hele middagen. Her hadde jeg satt foten kraftig ned! Og han mannen din burde du sette rimelig hardt på plass, han skal støtte deg, han! Ikke gå på "lag" med mora si, og la deg gjøre alt for jul uten ett takk? Nei vet du hva, her hadde jeg ikke klart å du meg, men hadde nok blitt ganske så forbanna. Uakseptabel oppførsel fra en voksen mann, han er far og samboer - "skjerp deg eller gå!" Stå på ditt, og det skal søren meg mannen din også! Hvis han ikke "aksepterer" alt dette, så burde du faktisk be han reise til sin mor. Så blir du og ungene hjemme, og har noen andre på besøk - eller drar til din familie. Endret 22. desember 2021 av Rosatoast 4
Thjelp Skrevet 22. desember 2021 #11 Skrevet 22. desember 2021 Da hadde jeg bedt mannen ordne maten, bedt han handle gaver, (det hadde vist du glemt) bedt han løse alt med transport og lufting av hundene… 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #12 Skrevet 22. desember 2021 Det er jo helt vilt!?! Tror jaggu jeg hadde bestemt meg for å ta hjemmejul alene med hundene gitt. Slipp alt, og la mannen fikse maten, pynte barn, gaver osv. Om han ikke blir en smule mer realistisk av det, så vet jeh jammen ikke… Er han generelt en stor mammadalt, eller hva er greia her? Dette er sykt frekt og total galskap. Anonymkode: 225c6...a07 6
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #13 Skrevet 22. desember 2021 «Kjære Tore og Svanhild. Jeg har hørt fra Lars-Ole at dere ønsker at vi skal feire jul hjemme hos dere i år. Nå er det to dager til julaften og vi har allerede planlagt at vi skal feire hjemme hos oss. Kjøkkenet deres er jo ikke ferdig, og vi har hunder og barn å ta hensyn til. Å lage maten hos oss for så å frakte den til dere er ikke optimalt, da maten i så fall blir kald og det blir mer styr enn kos for oss. Vi velger derfor å holde oss til den opprinnelige planen, og holde julefeiringen hjemme hos oss i år. Vi har selvsagt regnet med dere, så dere er hjertelig velkommen hjem til oss kl. 14 på julaften. Vi ses!» Anonymkode: 98559...4f1 22
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #14 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): «Kjære Tore og Svanhild. Jeg har hørt fra Lars-Ole at dere ønsker at vi skal feire jul hjemme hos dere i år. Nå er det to dager til julaften og vi har allerede planlagt at vi skal feire hjemme hos oss. Kjøkkenet deres er jo ikke ferdig, og vi har hunder og barn å ta hensyn til. Å lage maten hos oss for så å frakte den til dere er ikke optimalt, da maten i så fall blir kald og det blir mer styr enn kos for oss. Vi velger derfor å holde oss til den opprinnelige planen, og holde julefeiringen hjemme hos oss i år. Vi har selvsagt regnet med dere, så dere er hjertelig velkommen hjem til oss kl. 14 på julaften. Vi ses!» Anonymkode: 98559...4f1 Denne! Anonymkode: 19cee...1fb 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #15 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): «Kjære Tore og Svanhild. Jeg har hørt fra Lars-Ole at dere ønsker at vi skal feire jul hjemme hos dere i år. Nå er det to dager til julaften og vi har allerede planlagt at vi skal feire hjemme hos oss. Kjøkkenet deres er jo ikke ferdig, og vi har hunder og barn å ta hensyn til. Å lage maten hos oss for så å frakte den til dere er ikke optimalt, da maten i så fall blir kald og det blir mer styr enn kos for oss. Vi velger derfor å holde oss til den opprinnelige planen, og holde julefeiringen hjemme hos oss i år. Vi har selvsagt regnet med dere, så dere er hjertelig velkommen hjem til oss kl. 14 på julaften. Vi ses!» Anonymkode: 98559...4f1 Denne, bare at jeg ville vridd det om til at jeg insisterte på at det skulle være jul hos oss, fordi det er enklest for alle parter osv. Og fått det til å bli at jeg nesten gjorde dem en tjeneste Ang gaver.. Si fra i januar at det er så utrolig mye styr å kjøpe til alle, så fra og med neste jul kjøper dere til hver sin familie.. Og gjør det. Så får han springe rundt å ordne selv. (Gjorde det samme selv) Anonymkode: 99221...43f 5
Duff Skrevet 22. desember 2021 #16 Skrevet 22. desember 2021 DET hadde jeg aldri i livet gått med på! 3
Zidji Skrevet 22. desember 2021 #17 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): For hos meg er dyrene også inkl i feiring, det er dem ikke hos dem.. så da blir det at hundene enten må sitte i bur i kjelleren hos dem eller vi må reise frem og tilbake for lufting osv.. Anonymkode: f53cd...774 FY FAEN! DET GJØR DU BARE IKKE! 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #18 Skrevet 22. desember 2021 TS.. nå er vi spente..hva skjer? Anonymkode: d6df3...d03 1
visp Skrevet 22. desember 2021 #19 Skrevet 22. desember 2021 Det her er bare utrolig egoistisk av de. Men kommer det ut av det blå, eller pleier de å kjøre over dere på den måten? 2
Perleugla Skrevet 22. desember 2021 #20 Skrevet 22. desember 2021 Skal jeg stå for maten er selskapet hos meg. Neste år lar du mannen fikse gaver til sin familie. Du blir tråkket på. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå