Gå til innhold

Hvor mye gaver får de voksne i deres familie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på de som er 30+ år. Får de én gave per husstand eller er det noen familier som kjøper flere gaver?

Anonymkode: 4a23c...fe5

Videoannonse
Annonse
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Vi gir ikke gaver til hverandre, vi som er voksne. 

Kun svigermor som gir alle barna/svigerbarn en eske med masse dagligdagse husholdningsartikler. Fordi hun nekter å ikke gi noe :) 

Skrevet

Mannen min og jeg får 2 gaver hver (en fra mor/svigermor, og en fra ektefelle og barn).

Anonymkode: 9915d...8e6

Skrevet (endret)

Vi kjøper gaver individuelt, noen par får en gave sammen hvis det passer seg sånn.

Anonymkode: 11cb8...031

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innhold. - Rhodiola, mod.
Skrevet

Jeg og mannen får 14. Fra foreldrene mine får vi en sammen og en hver, de andre gir enten en til hver eller en felles.

Selv gir vi 3 til broren min som er singel. En fra meg, en fra mannen og en fra barna. Det er fordi alle vi andre har svigerfamilie vi får fra, så han får alltid færrest gaver. Men til andre voksne gir vi en til hver.

Anonymkode: 2b76e...5a8

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg og mannen får 14. Fra foreldrene mine får vi en sammen og en hver, de andre gir enten en til hver eller en felles.

Selv gir vi 3 til broren min som er singel. En fra meg, en fra mannen og en fra barna. Det er fordi alle vi andre har svigerfamilie vi får fra, så han får alltid færrest gaver. Men til andre voksne gir vi en til hver.

Anonymkode: 2b76e...5a8

Så hyggelig gjort mot broren din!

Anonymkode: 4a23c...fe5

• Liker 3
Skrevet

0. Får litt penger fra foreldrene mine. Helt greit det, men lurer iblant på om barna gruer seg litt til å bli voksen når de ser at mor ikke får julegave😅

Anonymkode: 077e7...04e

Skrevet

Vi søsken gir kanskje en pose god kaffe eller sjokolade til hverandre, og til foreldrene våre. Vi får 2000 kroner av foreldre. Kanskje mamma slenger med noen ullsokker eller noe slikt. Det er det, og det er helt perfekt. 

Barna i familien får gaver for 2-300 av onkler og tanter og kanskje rundt 1000 av besteforeldrene. 

Anonymkode: 462a9...054

Skrevet

Jeg og mannen får 14 gaver hver. 😊

Det er fra mamma, pappa, tre barn og hverandre.

Anonymkode: 019f4...864

Skrevet

mellom 7-10 stk gaver.

Anonymkode: 437c4...4fa

Skrevet

Her har våre foreldre gått litt amok i år, og vi har et sted mellom 15-20 gaver til bare meg og mannen under treet. Det syns jeg er mye.

Jeg gir 2 stk pr forelder i år, og ellers 1 gave pr person. 

Anonymkode: 68b2b...38b

Skrevet

K37, enslig og barnløs.

Jeg får gave fra mamma+pappa, ei venninne, en bror med kone og mange barn, en bror+kone og en enslig bror.
Så fem husstander, men jeg får mye mer enn fem gaver. 

Jeg får en hel haug fra mamma (for mange!). Fra bror med familie får jeg 3-4-5-6 gaver i forskjellige sammensetninger av ungene. Jeg får ofte minst to gaver fra hver av de barnløse brødrene, og ofte fra hunden til han ene og barnet eller katten til venninna. Jeg ønsker meg sjeldent dyre ting, så jeg får masse smågaver. 

Storebror på 39, også enslig og barnløs, får gave fra de samme (bortsett fra venninna mi da). Han får ofte to gaver fra meg og en fra katten. Han får kanskje 7 gaver til sammen. Men han får større, dyrere ting enn meg. Og han legger ikke noe særlig energi i å kjøpe gaver selv. 

Gift bror på 45 får også flere smågaver fra mamma og bror med stor familie. Etter at han ble gift får han bare en gave fra meg, men han får fortsatt fra katten noen ganger. Han får også gave fra kona si og fra flere venner.

Eldstebror på 51 med kone og mange barn har jeg ikke feira med på 20 år, så han vet jeg ikke hva får. Men han får sjelden egen gave fra meg, han må dele med kona. Og får nok bare en (stor og dyr) gave fra mamma og en gave fra de andre brødrene, hvis han ikke må dele med kona fra dem også. Han har stor svigerfamilie, så kanskje han får noe fra dem, og jeg regner med han får gaver fra alle barna sine. 

Anonymkode: 029a0...b99

Skrevet

Vi får gaver fra foreldrene våre, søsknene våre og hverandre og evt øvrig familie hvis de feirer med oss. Noen av gavene er fellesgaver så vi ender på 5-10 gaver til hver kanskje. Vi gir alltid mer enn én gave til hverandre, men ellers er det som oftest bare én gave fra hver giver. 

Skrevet

Alle får mellom 10-15 gaver hver sånn ca. 

Anonymkode: 78554...b6b

Skrevet (endret)

Jeg har akkurat fylt 30, og tror jeg får omtrent som jeg pleier få. Jeg er eldst og det er ikke barnebarn i familien så jeg regner med at det er grunnen, regner med det vil avta når/vis det kommer barn.

Ellers får som regel jeg og samboer felles gave fra hans og mine foreldre. Altså en fra mine og en fra han sine

Men jeg får fra mine søsken og ikke hans, og omvendt

Endret av Thjelp
Skrevet

Siden jeg har lagt gaver under treet i kveld så er det foreløpig 4 gaver fra min far, 2 fra svigerfar, 2 fra svigermor, 1 fra svoger og 1 fra hans kjære og en fra de begge, 2 fra min stesønn, 1 fra hans kjære, 1 fra kjæresten til min datter. Så er det en gave fra hver av mine nærmeste venninner, 3 pakker. Min datter kommer julaften, og min mann har ikke lagt noe enda. Så da blir det vel minst 2 gaver til.

Vi har også fått blomster fra foreldrene til de nevnte kjærestene. 

Anonymkode: e4690...113

Skrevet

mange! vi voksne vi mange mange gaver til hverandre. 

Skrevet

Nesten ingen, siden det ble in for folk å droppe gaver til voksne barnløse når de selv får barn.

Anonymkode: ead4d...1ea

Skrevet

Vi gir ganske mange, har lite barn i familien :) 

I år gir vi 4 gaver til hans foreldre + 6 gaver til mine foreldre (der 2 av dem er fra oss og søsteren min, 4 fra bare oss) + 4 gaver til søsteren min. 

Jeg og hunden gir 3 til kjæresten.

Selv får jeg vanligvis 1-2 av kjæresten, 1 av hunden, 1-3 av hans foreldre, 2-4 av søster, 2-6 av mamma og pappa, 3 fra tanter og onkler, 1 av bestemor, 1 av en venninne (byttet med flere venninner før men det har dabbet litt av når folk har fått barn og sånn)

Ikke alle gavene er dyre da, den dyreste kostet vel 650 kr og den billigste 40 kr i år :) 

Anonymkode: 94b03...dd8

Skrevet

Vi voksne sluttet å gi gaver til hverandre for mange år siden. Befriende 🥳

Anonymkode: 3702d...f76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...