Gå til innhold

Dere alenemødre / fedre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye penger bruker dere på julegaver? Har en bekjent som har brukt 8000kr og lurer på hvordan vedkommende har råd til dette…

Anonymkode: 75a66...0d5

Videoannonse
Annonse
Gjest Alterego666
Skrevet

Jeg setter av deler av lønna og bruker av det. 8k er 667,-/mnd, som er litt mer enn hva et medlemskap på treningsstudioet koster mange steder.

Skrevet

Spørs jo hvor god lønn man har. Har vel brukt rundt 2500 på ene barnet, ca 600 på andre. 400 på en felles gave. Minste er bare 3 og har mer enn nok med å åpne resten av lasset hun får fra familie, så bruker ikke så mye der enda. 

Anonymkode: 91bba...ca7

• Liker 4
Skrevet

Jeg har vel brukt omtrent 8 000. Og det er mindre enn den økte utbetalingen av lønn pga halvt skattetrekk, så det går helt fint.

Anonymkode: 86788...6ad

• Liker 1
Skrevet

Det brukte jeg nok da jeg var alene, kanskje mer også. Aleneforeldre er ikke det samme som å ha dårlig råd.

Anonymkode: bdddd...3e1

• Liker 4
Skrevet

Bruker ca 8000 kr jeg og. Jeg vet jo at det er jul hvert år, så jeg sparer jo til jul.

Anonymkode: f7139...010

• Liker 3
Skrevet

Har brukt ca 5000, men hadde kunnet brukt 8 om jeg hadde flere å gi til. Som en annen skriver, så er ikke alene det samme som å ha dårlig råd. 

• Liker 3
Skrevet

Det varierer veldig fra år til år. Jeg kjøpet ting barna trenger, og noen år blir det forskjell i pris. Jeg kjøpet ikke noe bare for å kjøpe, men kjøper ting jeg må kjøpe uansett. 

Eldste får ny seng til 3.500 kr, mellomste får langrennsski til 2.300 kr og minste får bilstol til nærmere 5.000 kr. Dette er utgifter jeg har vært forberedt på vil komme, som jeg hadde måttet ta uansett. Jeg sparer hver mnd gjennom året, vet at både jul og bursdager kommer. 

Derimot skal det sies at jeg har en ok betalt jobb, bor nok billig i forhold til mange, og liker selv å tro jeg har god kontroll på økonomien. 

Anonymkode: a432f...b0c

• Liker 2
Skrevet

Tja, 6k kanskje? Kjøper ikke gave til så mange, så det går greit. 

Anonymkode: 7f0cb...2ed

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hvor mye penger bruker dere på julegaver? Har en bekjent som har brukt 8000kr og lurer på hvordan vedkommende har råd til dette…

Hvorfor skal du lure på det? Personen har midler til det.

Jeg er selv alenemor men har veldig god råd.

Anonymkode: 012c8...efc

• Liker 7
Skrevet

Som en annen skrev her, aleneforelder er ikke det samme som å ha dårlig råd.

Må innrømme at jeg bruker mer enn 8000,- og tar det av lønnen en vanlig mnd.

Anonymkode: 1633a...430

• Liker 5
Skrevet

Haha, ja det var jo og noe å lure på... :rolleyes:

Du får spør den "bekjente"....

• Liker 5
Skrevet

Har brukt rundt 10000 på julegaver. Jeg tjener godt, handler julegaver hele året og er god på både planlegging og sparing 

Anonymkode: 323ce...2fc

• Liker 2
Skrevet

Hvor mye har dere i månedslønn da? 

Skrevet

Har 35.000 utbetalt, så har ikke dårlig råd selv om jeg er alenemamma. Har brukt 10.000 på julegaver i år.

Anonymkode: 5b95d...438

• Liker 2
Skrevet

Jeg er 100 % alene med to små barn. Har kanskje brukt 10.000 ekstra i desember. Ikke brukt så mye på julegavene til barna, men kjøpt mye julepynt og julemat. Tjener ca 750.000 i året, føler at jeg klarer meg greit.

Anonymkode: 40060...be7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har utbetalt mellom 40000 og 45000 i mnd. 

Anonymkode: 323ce...2fc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man kan jo ha god råd selvom man er alenemor eller alenefar. Det kommer jo an på utdanning, jobb, utgifter og hvordan man forvalter pengene sine. Å være aleneforsørger er ikke synonymt med å ha dårlig råd. Ærlig talt. Skjerpings på holdningene. Jeg er alenemor, høy utdannelse og godt betalt jobb. Får ikke noe bidrag av barnefar. 

Anonymkode: 7ae6d...c07

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

46000 etter skatt. Har som sagt god utdanning og en god jobb. Om du er misunnelig på at andre har bedre råd enn deg, så må du gjøre noe med det selv. Kun du kan ta utdanning og skaffe deg selv en annen jobb. Ikke vær misunnelig på andre. Og ikke bruk: du er alene med barn, så du kan ikke ha god råd - kortet. 

Anonymkode: 7ae6d...c07

• Liker 2
Skrevet

Så det du egentlig lurer på er hvordan aleneforeldre kan ha god råd? For en stusselig tråd🤮

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...