AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #1 Skrevet 22. desember 2021 Hei! Vi har alle en dårlig dag innimellom, og det er helt greit. Likevel så skjønner jeg ingenting av samboer sin oppførsel i dag og den sårer meg. I dag ble han veldig irritabel da jeg prata litt høyt i telefonen og han kjeftet. Etter det kommenterte han noe stygt om mitt utseende. Det har ikke vært noe mer frekt, men han er veldig avvisende. Jeg har satt ned foten og sagt at når jeg kommer hjem fra turen min (30 min) så er vi ferdige med å behandle hverandre dårlig, men han er fortsatt utrolig grinete. Jeg kan si noe fint til han, og så ser han bare stygt på meg. Jeg føler at jeg må holde kjeft for å ikke motta ekle reakjoner og ord fra han. Jeg syns ikke det er greit, men jeg kan heller ikke si fra for da blir det verre tror jeg. Jeg burde bare gi han tid alene, men jeg føler meg så langt nede etter pågående avvisning i hele dag. Noen tips fra noen? Vi har vært sammen i 7 år og jeg har bare opplevd slik oppførsel dersom jeg har gjort noe veldig dumt. Anonymkode: 84536...db2 1
Nymerïa Skrevet 22. desember 2021 #2 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Noen tips fra noen? "Du virker sliten. Du må gjerne legge deg tidlig så tar jeg oppvasken/ henger opp klesvasken/ forbereder til i morgen" altså hva som helst som må gjøres. Du pakker dette inn i omsorg og så rydder du når han har trukket seg tilbake og legger deg godt til rette i sofaen og ser Netflix og spiser noe godt i fred og ro uten sutrekoppen. 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #3 Skrevet 22. desember 2021 Men Herregud, er han 13 år? For en ekstremt barnslig oppførsel. Spør han da? Hvorfor er du så sur, frekk og nedlatende? HVA er problemet? Slutt og oppfør deg som en barnslig drittunge. Huff, at du klarer å være med en mann som behandler deg sånn. Anonymkode: a70a8...24a 5
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #4 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men Herregud, er han 13 år? For en ekstremt barnslig oppførsel. Spør han da? Hvorfor er du så sur, frekk og nedlatende? HVA er problemet? Slutt og oppfør deg som en barnslig drittunge. Huff, at du klarer å være med en mann som behandler deg sånn. Anonymkode: a70a8...24a Hadde dette vært til daglig så hadde jeg så klart ikke orket. Dette er første gang det skjer uten årsak (jeg vet i det minste ikke om årsaken). Jeg har prøvd å spørre med vennlig tone om det er noe, og da sa han nei. Jeg sprakk også og sa "nå behandler vi hverandre med respekt, for slik orker jeg ikke å bli snakket til" et par timer senere, men lite er forandret. Og jeg HATER hvordan dette påvirker meg, for jeg vet at jeg burde ignorere og ikke tenke verre om meg selv pga det. Ts Anonymkode: 84536...db2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #5 Skrevet 22. desember 2021 putt plastfolie på doskåla sånn at han søler over alt. da får han seg en latter og glemmer det å være irritert. latter er kuren for dårlig humør ☺️ Anonymkode: 11e46...660 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #6 Skrevet 22. desember 2021 NymeriaRhoynar skrev (4 minutter siden): "Du virker sliten. Du må gjerne legge deg tidlig så tar jeg oppvasken/ henger opp klesvasken/ forbereder til i morgen" altså hva som helst som må gjøres. Du pakker dette inn i omsorg og så rydder du når han har trukket seg tilbake og legger deg godt til rette i sofaen og ser Netflix og spiser noe godt i fred og ro uten sutrekoppen. Takk for svar. Jeg har allerede gjort alt av husarbeidet i dag mens han har spilt på PCen. Er ikke så mye mer å gjøre for han. Er også ganske kjipt å ta alt sammen selv uten at han sier "takk". Ts Anonymkode: 84536...db2 1
Nymerïa Skrevet 22. desember 2021 #7 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for svar. Jeg har allerede gjort alt av husarbeidet i dag mens han har spilt på PCen. Er ikke så mye mer å gjøre for han. Er også ganske kjipt å ta alt sammen selv uten at han sier "takk". Ts Anonymkode: 84536...db2 Poenget var ikke at du skal gjøre masse husarbeid. Poenget er at du får stua for deg selv, samtidig som at du poengterer at du gjør noe for han. Bare finn på noe. Nå skal du kose deg og han får heller sture. 2
Rosatoast Skrevet 22. desember 2021 #8 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde dette vært til daglig så hadde jeg så klart ikke orket. Dette er første gang det skjer uten årsak (jeg vet i det minste ikke om årsaken). Jeg har prøvd å spørre med vennlig tone om det er noe, og da sa han nei. Jeg sprakk også og sa "nå behandler vi hverandre med respekt, for slik orker jeg ikke å bli snakket til" et par timer senere, men lite er forandret. Og jeg HATER hvordan dette påvirker meg, for jeg vet at jeg burde ignorere og ikke tenke verre om meg selv pga det. Ts Anonymkode: 84536...db2 Gjør som bruker over her sier, krev en forklaring og speile han på at han oppfører seg som en barnslig drittunge. Rett og slett. Kan sikkert være vanskelig å se seg selv noen ganger? Ikke alle er like selvbevisste. Det hjelper ikke å gå på eggskall rundt han, og la han styre på. Dette er uakseptabel oppførsel, og det må du også formidle til han. Uansett årsak. Når han da sier hva som er galt, så kan du komme med omsorg. Siden han har holdt på slik i hele dag, og vært frekk mot deg i tillegg ser jeg intet galt med å være hard mot han. 5
Rosatoast Skrevet 22. desember 2021 #9 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): putt plastfolie på doskåla sånn at han søler over alt. da får han seg en latter og glemmer det å være irritert. latter er kuren for dårlig humør ☺️ Anonymkode: 11e46...660 Eller dette! Haha
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #10 Skrevet 22. desember 2021 NymeriaRhoynar skrev (Akkurat nå): Poenget var ikke at du skal gjøre masse husarbeid. Poenget er at du får stua for deg selv, samtidig som at du poengterer at du gjør noe for han. Bare finn på noe. Nå skal du kose deg og han får heller sture. Åja, da misforsto jeg. Takk, og jeg tror jeg er enig med fornuften, men jeg syns det er vanskelig å slippe det emosjonelt. Har satt meg ned med favorittserien, men hodet bare går og går, og jeg føler sånn skyld. Tenker at jeg må ha gjort noe, men skjønner liksom ikke hva. TS Anonymkode: 84536...db2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #11 Skrevet 22. desember 2021 NymeriaRhoynar skrev (Akkurat nå): Poenget var ikke at du skal gjøre masse husarbeid. Poenget er at du får stua for deg selv, samtidig som at du poengterer at du gjør noe for han. Bare finn på noe. Nå skal du kose deg og han får heller sture. høres ut som å belønne han for dårlig oppførsel. hadde bedt han suge seg selv og pelle seg til hælvete ut hvis den oppførselen fortsetter. jævla grine unge, sikkert sur fordi han blir mobba av de på jobben så han tar det ut på deg. Anonymkode: 11e46...660 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #12 Skrevet 22. desember 2021 Jeg hadde aldri godtatt at min kjære hadde kommentert nedlatende stygt om mitt utseende. Det er IKKE innafor. Anonymkode: 5a31c...294 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #13 Skrevet 22. desember 2021 Rosatoast skrev (2 minutter siden): Gjør som bruker over her sier, krev en forklaring og speile han på at han oppfører seg som en barnslig drittunge. Rett og slett. Kan sikkert være vanskelig å se seg selv noen ganger? Ikke alle er like selvbevisste. Det hjelper ikke å gå på eggskall rundt han, og la han styre på. Dette er uakseptabel oppførsel, og det må du også formidle til han. Uansett årsak. Når han da sier hva som er galt, så kan du komme med omsorg. Siden han har holdt på slik i hele dag, og vært frekk mot deg i tillegg ser jeg intet galt med å være hard mot han. Jeg har forsøkt å si det til han. Greia er at jeg sa ordentlig i fra da han kommenterte utseende mitt. Han sa ikke unnskyld (som han sjeldent gjør), men var søt og snill en liten stund etterpå, noe som gjør at jeg skjønner at han skjønte at det var galt, men så begynte han så klart igjen. Jeg beklager at jeg ikke skrev det i HI, men i dag er ganske kaos for meg. TS Anonymkode: 84536...db2
Nymerïa Skrevet 22. desember 2021 #14 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Åja, da misforsto jeg. Takk, og jeg tror jeg er enig med fornuften, men jeg syns det er vanskelig å slippe det emosjonelt. Har satt meg ned med favorittserien, men hodet bare går og går, og jeg føler sånn skyld. Tenker at jeg må ha gjort noe, men skjønner liksom ikke hva. TS Anonymkode: 84536...db2 Jeg har etterhvert kommet fram til at hvis folk ikke en gang gidder å ta det opp med meg hvis de mener jeg har gjort noe galt, så gidder ikke jeg å ta hensyn til at de har et problem. Enkelt og greit. La dette være en god øvelse i å gi blaffen, hans dårlige humør er hans problem, ikke ditt. 6
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #15 Skrevet 22. desember 2021 NymeriaRhoynar skrev (2 minutter siden): Jeg har etterhvert kommet fram til at hvis folk ikke en gang gidder å ta det opp med meg hvis de mener jeg har gjort noe galt, så gidder ikke jeg å ta hensyn til at de har et problem. Enkelt og greit. La dette være en god øvelse i å gi blaffen, hans dårlige humør er hans problem, ikke ditt. Den var god, jeg skal forsøke mitt beste ❤ Ts Anonymkode: 84536...db2 1
Rosatoast Skrevet 22. desember 2021 #16 Skrevet 22. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har forsøkt å si det til han. Greia er at jeg sa ordentlig i fra da han kommenterte utseende mitt. Han sa ikke unnskyld (som han sjeldent gjør), men var søt og snill en liten stund etterpå, noe som gjør at jeg skjønner at han skjønte at det var galt, men så begynte han så klart igjen. Jeg beklager at jeg ikke skrev det i HI, men i dag er ganske kaos for meg. TS Anonymkode: 84536...db2 Syntes du skal være hard mot han selv om, hjelper vel ikke oppføre seg fake i ett par minutter ? Han sier sjeldent/aldri unnskyld?! Hvordan behandler han deg ellers? Er dette første gang han er helt stille og bare gir deg blikk? Endret 22. desember 2021 av Rosatoast
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #17 Skrevet 22. desember 2021 Han er vel bare gretten for ett eller annet, da, og så oppfører han seg som en slem tenåring. Ganske drøyt noe av det du beskriver. Men, trenger ikke å ha noe med deg å gjøre i det hele tatt. Noen ganger blir noen bare sure på alt og alle, kanskje han ikke vet hvorfor han er sur engang. Tenk at hvis han vil kommunisere noe til deg så får han gjøre det med ord, og siden han ikke kommuniserer så har det ikke med deg å gjøre sikkert. Bare slapp av med serien din Anonymkode: 4ad3b...92f
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #18 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han er vel bare gretten for ett eller annet, da, og så oppfører han seg som en slem tenåring. Ganske drøyt noe av det du beskriver. Men, trenger ikke å ha noe med deg å gjøre i det hele tatt. Noen ganger blir noen bare sure på alt og alle, kanskje han ikke vet hvorfor han er sur engang. Tenk at hvis han vil kommunisere noe til deg så får han gjøre det med ord, og siden han ikke kommuniserer så har det ikke med deg å gjøre sikkert. Bare slapp av med serien din Anonymkode: 4ad3b...92f Åja, hvis du ikke kommer på noe annet, så kan du prøve å bite ham i snadden Anonymkode: 4ad3b...92f 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #19 Skrevet 22. desember 2021 Rosatoast skrev (Akkurat nå): Syntes du skal være hard mot han selv om, hjelper vel ikke oppføre seg fake i ett par minutter ? Han sier sjeldent/aldri unnskyld?! Hvordan behandler han deg ellers? Er dette første gang han er helt stille og bare gir deg blikk? Han behandler meg vanligvis bra, men han har selvsagt noen dårlige sider som alle andre. En av dem er at han ikke evner å si unnskyld eller ser at han gjør noe feil. Han er stort sett veldig kjærlig og gir meg mye omsorg, men i krangler så ender det jo alltid med at jeg må legge meg flat og si unnskyld uten at han ser hans del i det. Det er en av hans verste sider syns jeg, men mot all kjærligheten og omsorgen han gir meg 360 dager i året kan jeg takle det. Ts Anonymkode: 84536...db2
Rosatoast Skrevet 22. desember 2021 #20 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han behandler meg vanligvis bra, men han har selvsagt noen dårlige sider som alle andre. En av dem er at han ikke evner å si unnskyld eller ser at han gjør noe feil. Han er stort sett veldig kjærlig og gir meg mye omsorg, men i krangler så ender det jo alltid med at jeg må legge meg flat og si unnskyld uten at han ser hans del i det. Det er en av hans verste sider syns jeg, men mot all kjærligheten og omsorgen han gir meg 360 dager i året kan jeg takle det. Ts Anonymkode: 84536...db2 Så med andre ord: han er relativt blotta for selvinnsikt, ser ikke selv hvordan han er eller oppfører seg. Derfor er det nok viktig at du setter hardt mot hardt akkurat nå, for denne oppførselen er jo uakseptabel uansett grunn. Hadde dette vært typen min, hadde jeg sagt rett ut "du oppfører deg som en barnslig drittunge. Nå forteller du hva som er galt, for jeg orker ikke sitte se på deg" hvis han bare glefser tilbake så si at han er en voksen mann dette er uakseptabelt. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå