Gå til innhold

Hva er viktigst for deg som leier ut bolig?

Hva er viktigst?  

22 stemmer

1. 1. Hva er viktigst?

• Ha stabile og rolige leietaker(e) over tid, og derfor øker vi ikke husleien.
      21
    • Spiller ingen rolle hvem som er leietakere, og vi justerer husleie etter gjengs leie årlig, eller innimellom.
      1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker du helst stabile, rolige leietakere over tid og derfor beholder husleien slik den var da leietaker flyttet inn eller ønsker du å øke husleien til gjengs leie hvert år, og da vet du at mest sannsynlig så vil folk flytte ut og du får jevnlig påfyll av nye leietakere?

Anonymkode: 9a412...cc1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ønsker du helst stabile, rolige leietakere over tid og derfor beholder husleien slik den var da leietaker flyttet inn eller ønsker du å øke husleien til gjengs leie hvert år, og da vet du at mest sannsynlig så vil folk flytte ut og du får jevnlig påfyll av nye leietakere?

Folk flytter da ikke selv om husleien justeres. Ingen automatikk i det.

Anonymkode: 31fc1...f84

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Folk flytter da ikke selv om husleien justeres. Ingen automatikk i det.

Tja, veldig mange jeg kjenner gjør det. Husleien var kanskje på 8000 da de flyttet inn, så etter noen år er den på 9000. Da er det veldig mange som jeg kjenner som ikke har giddet og vente til husleien er f.eks 10.000, så da finner de et nytt sted å leie. Det er faktisk grenser for hvor mye penger man gidder å kaste ut vinduet når man leier.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tja, veldig mange jeg kjenner gjør det. Husleien var kanskje på 8000 da de flyttet inn, så etter noen år er den på 9000. Da er det veldig mange som jeg kjenner som ikke har giddet og vente til husleien er f.eks 10.000, så da finner de et nytt sted å leie. Det er faktisk grenser for hvor mye penger man gidder å kaste ut vinduet når man leier.

De andre leilighetene i området har jo tilsvarende pris..

Anonymkode: 7fac9...019

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er ikke alltid tilfellet. Finnes nok av dem som vil førstnevnte og dermed er det enkelt å finne leie til den prisen man er ute etter. Har flyttet noen ganger i mitt liv så det vet jeg av erfaring.

• Liker 2
Skrevet

Jo, men prisene varierer etter beliggenhet og standard, så det er nok ikke umulig.  Jeg er glad for at jeg har mulighet for å eie, men det er selvfølgelig ikke spesielt sentralt.  

Skrevet

Vil ha stabile, rolige leieboere. 

Skrevet

Det er ikke lov å justere til gjengs leie hvert år, kun hvert tredje år. Man kan konsumprisindeksregulere hvert år. 

Anonymkode: 1f4d7...b54

• Liker 2
Skrevet

Vil absolutt ha stabile leieboere. 

Å ha leien for lav er heller ikke så positivt. Da blir pågangen så stor ved bytte at det blir ekstremt masete, og egentlig er det bra å ha utskifting innimellom, så jeg får sjekket og fikset. Jeg legger meg derfor i nederste kant av markedspris. Synes det er dyrt nok for unge mennesker, som er det jeg foretrekker. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Den typen justering er ikke lovlig.

Jeg får justert husleien regelmessig og det er maks snakk om noen hundre kroner.

Nå leier jeg selvsagt ikke av private utleiere, forholder meg til profesjonelle.

Skrevet

Det ene utelukker da ikke det andre.

Anonymkode: 3f338...e85

• Liker 2
Skrevet

For oss spiller det ingen rolle om leietakerne ikke er stabile. Vi får lett leid ut på nytt, og det er bare positivt å få kommet inn å sett i boligen jevnlig. 

Anonymkode: db5ac...cac

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det ene utelukker da ikke det andre.

Anonymkode: 3f338...e85

Enig. 

Anonymkode: 1f4d7...b54

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

For oss spiller det ingen rolle om leietakerne ikke er stabile. Vi får lett leid ut på nytt, og det er bare positivt å få kommet inn å sett i boligen jevnlig. 

Anonymkode: db5ac...cac

Hvis mine utleiere tenker sånn, så håper jeg de heller spør meg om å få komme inn og se over boligen jevnlig, framfor at de ønsker å bytte meg ut med tanke på det argumentet. 

Jeg er ekstremt heldig med både husvert, pris, standard på leilighet, og beliggenhet, og håper jeg får bo her så lenge jeg selv ønsker. Vet at de er veldig fornøyd med meg som leietaker også, for det har de gitt uttrykk for mange ganger. 

Anonymkode: ac094...522

• Liker 2
Skrevet

Ønsker stabile, rolige ordensmennesker. Har ikke justert husleien de 3 årene leietaker har bodd her. Heller ingen planer om å gjøre det.

Anonymkode: f406d...157

• Liker 1
Skrevet

Rolige leieboere. Ikke nødvendigvis stabile da det er lett å finne neste leieboer uten noe "ledige" dager imellom.

Øker ikke leien til den som allerede bor der, men justerer ved behov når annonsen legges ut på nytt.

Anonymkode: d5572...971

Skrevet

Jeg har ikke økt leien på 4 år. Er bare snakk om en 500-lapp eller noe i året uansett. Men om de flyttet ut, øker jeg leien før jeg leier ut på nytt. Og mulig jeg dropper å ha strøm inkludert. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...