AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #1 Skrevet 22. desember 2021 Som mann i 30-årene tenker jeg på det av og til. Det er ubehagelig å tenke på. Tror det er mye dritt under overflaten. Mange menn som har svin på skogen. Ting de har gjort i fylla som de har sluppet unna med. Anonymkode: 01228...bd8 15
Gjest På druen Skrevet 22. desember 2021 #2 Skrevet 22. desember 2021 Det er ikke noe jeg tror, det er noe jeg vet.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #3 Skrevet 22. desember 2021 (endret) Psykisk voldtekt av kvinner er et alvorlig samfunnsproblem. https://www.dagbladet.no/nyheter/dritt-lei-menn-som-bare-vil-snakke-litt/71199213 Anonymkode: 9d0d4...722 Endret 22. desember 2021 av Rhodiola for å aktivere lenken i innlegget - Rhodiola, mod. 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #4 Skrevet 22. desember 2021 De finnes dessverre over alt. Hvert fall det med trakassering. Har selv opplevd det fra jeg var sånn 15 år og opplever det enda som 35 åring. Anonymkode: a4031...a2b 9
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #5 Skrevet 22. desember 2021 Ja, det er godt mulig. Og det er det samme med kvinner. Anonymkode: 01758...3ab 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #6 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det er godt mulig. Og det er det samme med kvinner. Anonymkode: 01758...3ab Overgrep gjort av kvinner tilsvarer maks 1% av alle overgrep. Anonymkode: 78f90...fd5 9
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #7 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det er godt mulig. Og det er det samme med kvinner. Anonymkode: 01758...3ab Der kom den ja 🙄 Det er ikke i nærheten engang, og det vet du. Anonymkode: c981d...3db 17
Trolltunge Skrevet 22. desember 2021 #8 Skrevet 22. desember 2021 Ja det tror jeg. De menn som har tråkket over angående meg er helt vanlige menn som er fedre, ektemenn, naboer og kolleger. Jeg tror at mange en eller flere ganger kan komme i situasjoner der de begår overgrep, men ingen vedkjenner seg dette, og fastholder et bilde av voldtektsmenn som spesielt voldelige og farlige menn. Hadde det vært tilfellet hadde det vært svært få overgrep, og det er det ikke. 17
Million Skrevet 22. desember 2021 #9 Skrevet 22. desember 2021 (endret) En gang i min ungdom, da jeg gikk på videregående skole, svermet jeg for en fyr jeg synes var så kjekk på skolen. En gang ble jeg med han hjem da jeg traff han på et utested en helg, men jeg var usikker på dette med sex på første treff, så jeg trakk meg fra det. Gikk og la meg på sofaen i stua. Ville vente med å dra hjem til det ble litt lyst ute (ville ikke gå gjennom byen og lete etter drosje i ukjente gater alene på natten). Han fulgte etter meg inn i stua, og la seg oppå meg i sofaen. Jeg prøvde å si nei og vri meg unna, men det endte med at han fikk presset seg på meg og hadde sex med meg, enda så motvillig jeg var. Det er ekkelt å tenke på at menn faktisk klarer å få den opp og ha sex med en jente/kvinne som åpenbart ikke vil. Hva gir det en fyr, å se at kvinnen ikke vil, men så gjennomfører han likevel? Jeg vil ikke kalle det direkte voldtekt, for jeg tror jeg hadde kunnet komme meg løs og gå derfra uten at han stanset meg med tvang. Men som sagt var jeg litt redd for å gå alene ut i ukjent strøk på natten, og kanskje møte verre fyrer enn han på sofaen. Senere år har jeg sett han på tv. Han spilte i en sport på et lag som var på tv i blant. Dusten. Endret 22. desember 2021 av Million 15
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #10 Skrevet 22. desember 2021 Ja, vet om menn som har sluppet unna overgrep i gråsonen og grenseoverskridelser og en helt klar voldtekt. Vet også om en dame som har tvunget seg på en mann, og en dame som tafset på flere mannlige kollegaer. Så det finnes kvinner som gjør overgrep, grenseoverskridelser og voldtekt også, spesielt i fylla. Men forskjellen er at mange kvinner må leve med å føle seg som et kjøttstykke på Meny fra vi er 11 år og onkel kommenterer at puppene har blitt store på juleaften. Anonymkode: 27032...383 8
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #11 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, vet om menn som har sluppet unna overgrep i gråsonen og grenseoverskridelser og en helt klar voldtekt. Vet også om en dame som har tvunget seg på en mann, og en dame som tafset på flere mannlige kollegaer. Så det finnes kvinner som gjør overgrep, grenseoverskridelser og voldtekt også, spesielt i fylla. Men forskjellen er at mange kvinner må leve med å føle seg som et kjøttstykke på Meny fra vi er 11 år og onkel kommenterer at puppene har blitt store på juleaften. Anonymkode: 27032...383 Ikke det samme, en mann er sterk nok til og dytte dama vekk. Anonymkode: 78f90...fd5 5
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #12 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ikke det samme, en mann er sterk nok til og dytte dama vekk. Anonymkode: 78f90...fd5 Ikke om hun har psykisk overtak på ham, pga. alder eller andre ting. Anonymkode: 27032...383 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #13 Skrevet 22. desember 2021 Nei, men jeg kjenner menn generelt som lever vanlige liv i andre omgangskretser. Den ene er min tidligere sjef, som tok meg på rumpa, bevisst og også sa veldig upassende og seksuelt trakasserende ting om kroppen min ved et par anledninger. Selv om folk vet det, så rister de på hodet av det, eller sier: fy faen!!, men er fremdeles venn med ham. Vet også at han var i Thailand med en kompis og at de kjøpte sex der. Så kjenner jeg til en i en annen omgangskrets, som ble anmeldt, men det ble vel henlagt som vanlig. Han prøvde å voldta en i omgangskretsen. De fleste slo derimot ring rundt ham, ikke henne. Mange tror visstnok heller at kvinner juger enn at noen menn er i stand til å voldta eller trakassere. Selv kjenner jeg ingen menn jeg tror kunne gjøre noe som helst slikt mot kvinner. De beundrer også mange kvinner på kompetanse i min hobby. Jeg er svært selektiv når det gjelder vennskap, og har bare veldig oppegående mannlige venner som jeg deler interesser med. Men jeg tror mange menn til en viss grad er misogyniske, og jeg tror mange ser mellom fingrene når kompiser gjør upassende ting mot kvinner. Virker som om det i en del mannegjenger er ganske konformt og at man beskytter hverandre i stor grad. Anonymkode: fa1ef...278 9
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #14 Skrevet 22. desember 2021 Jeg ble utsatt for eksuelt misbruk fra jeg var 3-9 år av min far, han voldtok meg da jeg var 5 år. Så fra jeg var 13 år, seksuelt trakassert av så mange menn, at det er skremmende. Voldtatt av min bestevenn da jeg var 16 år. Forsøkt voldtatt av 2 menn da jeg var 32 år, da kom det faktisk en fremmed mann og reddet meg. Helt fantastisk gjort av den mannen. Jobbet og en periode som ung, med en del kjendiser, og de var jo verst, for de mente jeg bare skulle være takknemlig for at de ville klå på meg, og ha meg. Tror vel alle kjenner en mann, som har trakassert noen seksuelt. Men håper det ikke er for mange, som kjenner menn som har begått voldtekt. Anonymkode: ff155...8cf 12
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #15 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror vel alle kjenner en mann, som har trakassert noen seksuelt. Men håper det ikke er for mange, som kjenner menn som har begått voldtekt. Anonymkode: ff155...8cf Statistisk sett kjenner alle en eller flere menn som har begått seksuelt overgrep og vold mot kvinner. Det er den samtalen vi må ha. Ikke bare snakke om hvor mange jenter som opplever voldtekt, men at disse mennene er blandt oss som våre kamerater, kollegaer, naboer, brødre, sønner, fedre og partnere! Anonymkode: b2d18...53f 16
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #16 Skrevet 22. desember 2021 Har en i nabolaget her jeg bor, som jeg dessverre hadde frivillig seksuell omgang med. Men han benyttet anledningen til å ta seg til rette seksuelt, ved å presse penisen ned i halsen på meg, og forsøke få meg til å føle meg utilstrekkelig mht. oralsex jeg gav ham (ble ikke returnert..) ved å si nedverdigende ting. Han forsøkte også å gjøre meg skamfull ved å påstå ting om meg som ikke er sant. For eksempel sa han at jeg var pervers og sikkert hadde sex med hunden min. Jeg var ikke pervers overhodet (han var jo den perverse, som stite slike spørsmål). Når jeg trakk meg fra å ha mer kontakt med han, ble han fornærmet og spredte rykter om meg. Det samme gjorde sønnen hans. Jeg, som voksen dame på over 40, blir den dag i dag ropt "hore" etter her i bygda, av kameratene til sønnen av denne mannen. Helt absurd. Og det er ingenting jeg kan gjøre med det. Konfronterte fjolset med det han hadde gjort. Hans respons var bare "kjenner meg ikke igjen i dette". Gud bedre hvor mye rart man skal havne borti. Anonymkode: 6bf83...920 10
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #17 Skrevet 22. desember 2021 Jeg kjenner til og med menn som ytrer seg offentlig om hvordan de støtter metoo og kaller seg feminister pga de har fått en datter, men som flere jenter inkl meg selv har grenseoverskridende opplevelser med. Altså hvor nei ikke har blitt respektert og han har fortsatt penetreringen allikevel. Ingen menn vil at noe sånt skal skje med sin datter så da sier de at de er i mot seksuell trakassering og overgrep men når det kommer til kvinner som ikke er i deres familie da er det ikke like viktig å respektere kvinner plutselig Anonymkode: b2d18...53f 18
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #18 Skrevet 22. desember 2021 Ja, det vet jeg. Og svarene fra mange menn i denne tråden viser jo med all tydelighet at de ikke forstår problemstillingen. KG er en yngleplass for kvinnehatende menn, og de er så vant til denne måten å snakke til og om kvinner på, at de ikke forstår hvor stor del av problemet de er. Anonymkode: 6835d...9cf 17
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #19 Skrevet 22. desember 2021 Jeg blir trist av denne tråden, og at så mange mener at alle menn gjør det… pappaen min, mannen min, og en dag mener dere min sønn vil gjøre det… Jeg tror det finnes mange drittsekker der ute, men jeg tror ikke noe på at alle er det. Anonymkode: 8f2b9...20d 5
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #20 Skrevet 22. desember 2021 det har det dessverre vert Anonymkode: 795ca...ce5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå