AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #1 Skrevet 22. desember 2021 Hei, er litt lei meg, for jeg får ikke julegave av kjæresten min i år. Overreagerer jeg? Syns det er veldig sårt… Han har slitt litt økonomisk, så jeg har betalt for ting som har gått i stykker, som bilen og stekeovn og betalt for noen av regningene hans, når han har betalt ned på forbrukslån, strøm og hus. Huslån og strøm betaler vi 50/50 på, mens jeg betaler for barnehageplassen for gutten vår. Sikkert bare en liten ting, men føler ikke jeg blir satt pris på. Anonymkode: 06e63...960 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #2 Skrevet 22. desember 2021 Hvem faen bryr seg, jeg bare spør Anonymkode: 77fcf...6ee 10
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #3 Skrevet 22. desember 2021 Vil også legge til at jeg er student og har en deltidsjobb siden av. Får rundt 7000,- + en sparekonto, som foreldre mine har satt inn penger i fra bursdager, dåp og konfirmasjon. Han tjener rundt 30.000kr i mnd. Har ikke så mye av den igjen på sparekontoen, men kanskje jeg burde slutte å betale på regningene hans, når jeg ikke kan få en stakkarslig julegave en gang…. TS Anonymkode: 06e63...960 8
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #4 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvem faen bryr seg, jeg bare spør Anonymkode: 77fcf...6ee Trådstarter bryr seg. Anonymkode: f74de...f20 47
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #5 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvem faen bryr seg, jeg bare spør Anonymkode: 77fcf...6ee Jeg gjør? Derfor jeg spør? TS Anonymkode: 06e63...960 14
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #6 Skrevet 22. desember 2021 Så dårlig gjort av han. hva sier han selv er grunnen til at du ikke får julegave? Anonymkode: 2dbf0...0c5 5
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #7 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvem faen bryr seg, jeg bare spør Anonymkode: 77fcf...6ee Og du brydde deg nok til å kommentere også😌 Anonymkode: 06e63...960 18
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #8 Skrevet 22. desember 2021 Slutt å betal alt for kjæresten din. Han får skaffe seg inntekt selv. I verste fall må han gå på sosialen for å få penger. Om dere kun er samboere, så har ikke du forsørgeransvar for han. Anonymkode: a29ff...15b 30
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #9 Skrevet 22. desember 2021 Jeg tenker at du kanskje får en finere gave når han har fått det økonomiske på stell igjen. Anonymkode: dcdad...85e 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #10 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så dårlig gjort av han. hva sier han selv er grunnen til at du ikke får julegave? Anonymkode: 2dbf0...0c5 Han sier at han vet ikke hva han skal kjøpe, selv om jeg har kommet med noen forslag. 🤷🏼♀️ TS Anonymkode: 06e63...960 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #11 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så dårlig gjort av han. hva sier han selv er grunnen til at du ikke får julegave? Anonymkode: 2dbf0...0c5 Og at han jobber for mye, og aldri har tid til å reise innom et sted for å kjøpe. Jeg har jo kjøpt alle julegavene til både de på min side og hans side. TS Anonymkode: 06e63...960 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #12 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hei, er litt lei meg, for jeg får ikke julegave av kjæresten min i år. Overreagerer jeg? Syns det er veldig sårt… Han har slitt litt økonomisk, så jeg har betalt for ting som har gått i stykker, som bilen og stekeovn og betalt for noen av regningene hans, når han har betalt ned på forbrukslån, strøm og hus. Huslån og strøm betaler vi 50/50 på, mens jeg betaler for barnehageplassen for gutten vår. Sikkert bare en liten ting, men føler ikke jeg blir satt pris på. Anonymkode: 06e63...960 Ja, du overreagerer. Hvem bryr seg om det? Og har du kjøpt til han da? Anonymkode: 7233b...c9f 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #13 Skrevet 22. desember 2021 Viss han har slitt økonomisk så synes jeg du overganger ja. Er det virkelig vært å pådra seg gjeld for å kjøpe presanger? Jeg synes julen er for matrealistisk, for mye press, misforstått kjærlighet.. Anonymkode: ca1e0...ccb 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #14 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, du overreagerer. Hvem bryr seg om det? Og har du kjøpt til han da? Anonymkode: 7233b...c9f Ja, har kjøpt til han. Men da overreagerer jeg bare. Da er det greit. Bare en måte jeg trodde at man blir satt pris på. TS Anonymkode: 06e63...960
Rosatoast Skrevet 22. desember 2021 #15 Skrevet 22. desember 2021 (endret) Hvorfor gidder du betale ned alt for han? Han har fast inntekt og disse pengene får du aldri tilbake, du har ikke en så høy inntekt i måneden. Her høres det ut som at du blir grovt utnyttet, TS! Hadde aldri falt meg inn å betale alle disse tingene for samboeren min, uten en type kontrakt eller noe oss imellom. Først tenkte jeg at julegave ikke er så farlig, siden han har dårlig økonomi og mye gjeld. Men når jeg ser at du ellers betaler alt for han, så burde han klare å kjøpe noe til deg - jul en gang i året liksom. Fikk du bursdagsgave av han da? Samboeren min og meg har fått en veldig dårlig økonomi de siste 2 årene, og gjeld. Vi kjøper ikke julegave til hverandre i år, vi skal heller kjøpe noe sammen som vi trenger. Men jeg kjøpte en fin ønskelig b-gave til han i september, og jeg får en fin ønskelig b-gave i morgen. (Har bursdag lillejulaften) Endret 22. desember 2021 av Rosatoast 44
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #16 Skrevet 22. desember 2021 Rosatoast skrev (Akkurat nå): Hvorfor gidder du betale ned alt for han? Han har fast inntekt og disse pengene får du aldri tilbake, du har ikke en så høy inntekt i måneden. Her høres det ut som at du blir grovt utnyttet, TS! Hadde aldri falt meg inn å betale alle disse tingene for samboeren min, uten en type kontrakt eller noe oss imellom. Først tenkte jeg at julegave ikke er så farlig, siden han har dårlig økonomi og mye gjeld. Men når jeg ser at du ellers betaler alt for han, så burde han klare å kjøpe noe til deg - jul en gang i året liksom. Fikk du byrsdaggave av han da? Nei, har ikke det…Fikk bare «gratulerer med dagen! Glad i deg» på meldinger.😅 Jeg sto opp 05 for å lage frokost til han før jobb, lagde lunsj til han og kjøpte gave. Så er tydelig at jeg setter pris på han. TS Anonymkode: 06e63...960 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #17 Skrevet 22. desember 2021 Hvordan kan han slite økonomisk når han tjener 30.000 i måneden, du betaler 50 % av utgiftene + barnehage for barnet deres, i tillegg til regninger for ham? Er han helt noldus med økonomi? Jeg ser det er et forbrukslån her, jeg regner med det er hans? Det er skremmende når voksne mennesker med barn ikke klarer å ha kontroll på egen økonomi. Det minste problemet ditt er at du ikke får julegave fra ham, og det skjønner jeg er sårt når du blir utnyttet (enig med Rosatoast over her) økonomisk. Tenk deg om her, er dette helt riktig? Anonymkode: f2581...89f 21
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #18 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan kan han slite økonomisk når han tjener 30.000 i måneden, du betaler 50 % av utgiftene + barnehage for barnet deres, i tillegg til regninger for ham? Er han helt noldus med økonomi? Jeg ser det er et forbrukslån her, jeg regner med det er hans? Det er skremmende når voksne mennesker med barn ikke klarer å ha kontroll på egen økonomi. Det minste problemet ditt er at du ikke får julegave fra ham, og det skjønner jeg er sårt når du blir utnyttet (enig med Rosatoast over her) økonomisk. Tenk deg om her, er dette helt riktig? Anonymkode: f2581...89f Ja, jeg har ingen gjeld, bortsett fra hus. Alle forbrukslånene, er han. Føler meg veldig utnytta nå, hvert fall… TS Anonymkode: 06e63...960 6
Rosatoast Skrevet 22. desember 2021 #19 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, har ikke det…Fikk bare «gratulerer med dagen! Glad i deg» på meldinger.😅 Jeg sto opp 05 for å lage frokost til han før jobb, lagde lunsj til han og kjøpte gave. Så er tydelig at jeg setter pris på han. TS Anonymkode: 06e63...960 Ehh okei.. Her er det noe som skurrer. Slutt å betale tingene hans ASAP, ta en alvorsprat med han og start å stille krav. Hvis du begynner å stille krav er det godt mulig forholdet ryker, men da ser du jo hvor mye han bryr seg. For her mener jeg du virkelig blir utnyttet. 20
Gjest CamillaCollett Skrevet 22. desember 2021 #20 Skrevet 22. desember 2021 Den eneste akseptable forklaringen er at han ikke har råd, rett og slett. At han synes det er dumt å bruke penger på gaver når du allerede må hjelpe ham økonomisk når han skal betale for det aller nødvendigste. Hvis ikke dette er forklaringen synes jeg det er helt utrolig dårlig. Å gi en julegave til kjæresten sin er en selvfølge om ikke annet er eksplisitt avtalt, og har man dårlig råd kan man være kreativ og finne noe billig som er fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå