Dame44 Skrevet 22. desember 2021 #1 Skrevet 22. desember 2021 Er det ok at venninne ikke åpner eller svarer på Messenger-meldinger på dages- og ukesvis? Er det ok at hun ikke dukker opp til avtalt tid og ikke svarer på alle mlder jeg sender etterpå for å få kontakt?
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #2 Skrevet 22. desember 2021 Nei, det er overhodet ikke greit. Det er respektløst. Det kalles ghosting. Venner gjør ikke slik. Glem henne! Anonymkode: 49c86...1d9 5
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #3 Skrevet 22. desember 2021 Der kommer jo an på hvorfor? Iblant kan det ta dager før jeg åpner og svarer på meldinger. Jeg kan avlyse i siste liten, men gir alltid beskjed. Nå er jeg kronisk syk, og det vet mine venner, og det forstår de. Om dette er en helt frisk person, så er det jo ikke greit. Spesielt å ikke avlyse og la deg sitte der. Anonymkode: 5e839...104 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #4 Skrevet 22. desember 2021 Dame44 skrev (20 minutter siden): 1. Er det ok at venninne ikke åpner eller svarer på Messenger-meldinger på dages- og ukesvis? 2. Er det ok at hun ikke dukker opp til avtalt tid og ikke svarer på alle mlder jeg sender etterpå for å få kontakt? 1. Ja. Jeg er selv skikkelig dårlig på å skrive folk på melding, så om folk skal ha svar med en gang - må de ringe. 2. Nei. Anonymkode: bf17e...e6f 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #5 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): 1. Ja. Jeg er selv skikkelig dårlig på å skrive folk på melding, så om folk skal ha svar med en gang - må de ringe. 2. Nei. Anonymkode: bf17e...e6f Enig her. Har ei sånn venninne, som bruker eviglang tid på å svare. Men jeg vet hun er glad i meg lell, for hun møter faktisk opp når vi skal treffes Anonymkode: adc0a...be8
Dame44 Skrevet 22. desember 2021 Forfatter #6 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Der kommer jo an på hvorfor? Iblant kan det ta dager før jeg åpner og svarer på meldinger. Jeg kan avlyse i siste liten, men gir alltid beskjed. Nå er jeg kronisk syk, og det vet mine venner, og det forstår de. Om dette er en helt frisk person, så er det jo ikke greit. Spesielt å ikke avlyse og la deg sitte der. Anonymkode: 5e839...104 Hun er uføretrygdet, har visst aldri fått noen klar diagnose, men kan sove i dagesvis, noe som er veldig ukurant når man har en jobb man skal møte opp på. Har unnskyldt mye av hennes oppførsel med «sykdommen». Samtidig så føler jeg vel mer og mer at jeg trenger å sette noen grenser. Hun greide ikke å svare meg da jeg sendte to mlder på sms i går heller, vipps har hun sendt en julegave i posten, fordi jeg har skrevet flere meldinger om å utveksle gaver før jul. Gaven er jo ikke så viktig, om hun ellers ikke gidder å åpne og svare på meldinger, og ikke møter opp når vi har en avtale. Har lyst til å levere den tilbake å be henne levere tilbake utstyr som jeg har lånt henne.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #7 Skrevet 22. desember 2021 Dame44 skrev (1 time siden): Hun er uføretrygdet, har visst aldri fått noen klar diagnose, men kan sove i dagesvis, noe som er veldig ukurant når man har en jobb man skal møte opp på. Har unnskyldt mye av hennes oppførsel med «sykdommen». Samtidig så føler jeg vel mer og mer at jeg trenger å sette noen grenser. Hun greide ikke å svare meg da jeg sendte to mlder på sms i går heller, vipps har hun sendt en julegave i posten, fordi jeg har skrevet flere meldinger om å utveksle gaver før jul. Gaven er jo ikke så viktig, om hun ellers ikke gidder å åpne og svare på meldinger, og ikke møter opp når vi har en avtale. Har lyst til å levere den tilbake å be henne levere tilbake utstyr som jeg har lånt henne. Hun er uføretrygdet men skal på jobb!? Det falt jeg av. Pr kåte 👹! Anonymkode: a9762...7aa
Dame44 Skrevet 22. desember 2021 Forfatter #8 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Hun er uføretrygdet men skal på jobb!? Det falt jeg av. Pr kåte 👹! Anonymkode: a9762...7aa Traff henne da hun var under jobbutprøving der jeg jobbet tidligere. Hun har etterpå blitt uføretrygdet pga at hun ofte blir borte i noen dager.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #9 Skrevet 22. desember 2021 Opplevde det samme med en venninne. Jeg ble lei til slutt. Gjør ingenting om de ikke svarer med en gang. Men etter 2 dager blir det bare for dumt. Jeg ga hun opp. Hennes store tap for jeg var en god venninne. Men det går begge veier og sånt fortjener jeg ikke. Anonymkode: b0005...77e 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #10 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Opplevde det samme med en venninne. Jeg ble lei til slutt. Gjør ingenting om de ikke svarer med en gang. Men etter 2 dager blir det bare for dumt. Jeg ga hun opp. Hennes store tap for jeg var en god venninne. Men det går begge veier og sånt fortjener jeg ikke. Anonymkode: b0005...77e Jeg har også en sånn "venninne". Det kan ta nesten en måned før hun svarer, og det sier seg jo selv at hvis man skal på kino og se en spesiell film eller noe, nytter det ikke å vente så lenge før man svarer. Da er det mulig filmen ikke går lenger. Jeg skjønner ikke hva som er problemet, for de gangene vi faktisk får til å treffes, sier hun uoppfordret at dette var kjekt, det må vi gjenta. Hun sier også at hun kjeder seg en del, men det er jo ikke rart hvis hun ikke får ut fingeren og får svart folk. Det kan også skje at hun tar kontakt først, og når jeg så svarer, blir det taust og jeg hører ikke noe mer. Anonymkode: 648b2...f8c 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #11 Skrevet 23. desember 2021 Jeg synes det er respektløst. Jeg hadde aldri avtalt med venner og brukt tiden deres for så å ikke dukke opp eller svare på mld. da får en heller so det som det er da. Orker ikke, er ikke i form, trenger alenetid, osv. det fremmer ikke vennskap og drite i andre. Anonymkode: 56040...b65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå