angstfull1985 Skrevet 22. desember 2021 #1 Skrevet 22. desember 2021 Nokon som har fått psykisk sykdom etter Koronasjukdom? Eg har fått depresjon og angst på dag 7 av koronasjukdommen! Var plaga med angst frå før, men aldri depresjon. Sliter enda 3 måneder senere!
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #2 Skrevet 22. desember 2021 Jeg wr deprimert og har ikke hatt sjukdommen, så for meg virker der mer sannsynlig at det er vinter, jul, tiltakene isolerer oss og så videre - det er å overleve som gjør deg deprimert, ikke covid-19. Anonymkode: b43c5...0d7 5
angstfull1985 Skrevet 22. desember 2021 Forfatter #3 Skrevet 22. desember 2021 Fekk det i september, aldri vore deprimert før, så syntest det var so rart! Nokon andre?
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #4 Skrevet 22. desember 2021 Sleit du med pusten? Mange pasienter som sliter med pusten på grunn av lungekreft og kols ender opp med angs siden de får denne følelsen av å ikke puste. Ellers så er det ikke uvanlig at man sliter med angst når man har vært alvorlig syk, var du det eller var det et mild forløp? Men hvis du allerede sleit fra før av så er det nok bare dette som "vippet" deg mer av pinnen. Hvis du først har angst så baller det lett på seg. Anonymkode: 89988...cca 2
angstfull1985 Skrevet 22. desember 2021 Forfatter #5 Skrevet 22. desember 2021 Hadde eit mildt forløp med feber, kroppsverk, osv., mest trulig «berre» dette som vippa meg av pinnen ja, men begynne å bli redde for at corona har «ødelagt» meg 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #6 Skrevet 22. desember 2021 Psykiske plager er en av ettervirkningene man kan oppleve. Noen teorier på at viruset påvirker nervesystem og dopaminopptak. Anonymkode: 2f793...05d 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #7 Skrevet 22. desember 2021 3 hours ago, angstfull1985 said: Hadde eit mildt forløp med feber, kroppsverk, osv., mest trulig «berre» dette som vippa meg av pinnen ja, men begynne å bli redde for at corona har «ødelagt» meg Jeg tror dette er en litt typisk tanke for folk som har angst/depresjon, som jeg også kjenner meg igjen i. "Hvorfor har jeg fått angst/depresjon, har jo ikke hatt dette før, X Y Z har ødelagt meg." Jeg trodde det var en (eller flere) medisiner. I en periode lurte jeg også på om det var mikrobølgeovnen (!) som gjorde det. Det var det ikke... 😆 Anonymkode: 6feb5...7ad 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #8 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tror dette er en litt typisk tanke for folk som har angst/depresjon, som jeg også kjenner meg igjen i. "Hvorfor har jeg fått angst/depresjon, har jo ikke hatt dette før, X Y Z har ødelagt meg." Jeg trodde det var en (eller flere) medisiner. I en periode lurte jeg også på om det var mikrobølgeovnen (!) som gjorde det. Det var det ikke... 😆 Anonymkode: 6feb5...7ad Når angst og depresjon er på listen over senvirkninger så er det vel fordi man har funnet større forekomst hos smittede enn hos øvrig befolkning. Men ellers er jeg enig i at man skal vært varsom med å knytte alle sine plager til vaksine eller smitte. Anonymkode: 2f793...05d 1
angstfull1985 Skrevet 22. desember 2021 Forfatter #9 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror dette er en litt typisk tanke for folk som har angst/depresjon, som jeg også kjenner meg igjen i. "Hvorfor har jeg fått angst/depresjon, har jo ikke hatt dette før, X Y Z har ødelagt meg." Jeg trodde det var en (eller flere) medisiner. I en periode lurte jeg også på om det var mikrobølgeovnen (!) som gjorde det. Det var det ikke... 😆 Anonymkode: 6feb5...7ad Mikrobølgeovnen, ikkje utenkelig at det kan være den også sidan eg brukar den mykje 😆 1
angstfull1985 Skrevet 22. desember 2021 Forfatter #10 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når angst og depresjon er på listen over senvirkninger så er det vel fordi man har funnet større forekomst hos smittede enn hos øvrig befolkning. Men ellers er jeg enig i at man skal vært varsom med å knytte alle sine plager til vaksine eller smitte. Anonymkode: 2f793...05d Vil ikkje sei alle mine plager, men akkurat depresjonen, som er helt nytt for meg. Hatt angst i 25 år uten å få depresjon, derfor eg tenker at eg var meir mottakelig når eg fekk covid
bluedot Skrevet 22. desember 2021 #11 Skrevet 22. desember 2021 Hm. Ikke godt å si. Men det er jo et kjent fenomen at en er mere mottakelig for psykisk sykdom når kroppen er sliten. 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #12 Skrevet 22. desember 2021 angstfull1985 skrev (7 timer siden): Nokon som har fått psykisk sykdom etter Koronasjukdom? Eg har fått depresjon og angst på dag 7 av koronasjukdommen! Var plaga med angst frå før, men aldri depresjon. Sliter enda 3 måneder senere! Dag syv? Da er det egentlig litt tidlig å mene at det er depresjon. Du er midt i en sykdom og er slapp. Du føler deg nok bedre psykisk når du blir helt frisk. Anonymkode: 2f793...05d
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #13 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dag syv? Da er det egentlig litt tidlig å mene at det er depresjon. Du er midt i en sykdom og er slapp. Du føler deg nok bedre psykisk når du blir helt frisk. Anonymkode: 2f793...05d Sorry leste ikke tre måneder🙈 Anonymkode: 2f793...05d
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #14 Skrevet 22. desember 2021 Isolasjon er jo ikke bra for folk, så synes ikke det er det minste rart. Her handler det nok om tiltakene, ikke sykdommen. Anonymkode: 58e94...08f 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #15 Skrevet 22. desember 2021 Jeg ble også psykisk nedbrutt av å ha Covid. Sliter med depresjoner fra før men det er lenge siden jeg var så langt nede som ved covid og en god stund etterpå. Nå skal det sies at jeg er veldig var på forandringer og blir mer deprimert av å sitte inne hele dagen. Min medisin for å holde depresjon i sjakk er å komme meg litt ut innimellom, se noe annet enn husets 4 vegger. Og det gikk jo ikke når jeg var syk så muligens det var grunnen. Datteren min ble smittet noen mnd etter meg og hun sa også at hun aldri hadde kjent på en slik nedstemthet som da. Og hun har ingen psykiske utfordringer fra før. Så det er ingen tvil at det er psykisk tungt å få corona tenker jeg. Anonymkode: 39d87...16c 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #16 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Isolasjon er jo ikke bra for folk, så synes ikke det er det minste rart. Her handler det nok om tiltakene, ikke sykdommen. Anonymkode: 58e94...08f Tror ikke man blir psyk av ti dager i isolasjon. Anonymkode: 2f793...05d
angstfull1985 Skrevet 22. desember 2021 Forfatter #17 Skrevet 22. desember 2021 bluedot skrev (1 time siden): Hm. Ikke godt å si. Men det er jo et kjent fenomen at en er mere mottakelig for psykisk sykdom når kroppen er sliten. Ja, er vell der det ligg!
angstfull1985 Skrevet 22. desember 2021 Forfatter #18 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Sorry leste ikke tre måneder🙈 Anonymkode: 2f793...05d 😂 Fort gjort 😂
angstfull1985 Skrevet 22. desember 2021 Forfatter #19 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Tror ikke man blir psyk av ti dager i isolasjon. Anonymkode: 2f793...05d Vart 3 veke på oss, då vi satt i karantene først 🙂 1
angstfull1985 Skrevet 22. desember 2021 Forfatter #20 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jeg ble også psykisk nedbrutt av å ha Covid. Sliter med depresjoner fra før men det er lenge siden jeg var så langt nede som ved covid og en god stund etterpå. Nå skal det sies at jeg er veldig var på forandringer og blir mer deprimert av å sitte inne hele dagen. Min medisin for å holde depresjon i sjakk er å komme meg litt ut innimellom, se noe annet enn husets 4 vegger. Og det gikk jo ikke når jeg var syk så muligens det var grunnen. Datteren min ble smittet noen mnd etter meg og hun sa også at hun aldri hadde kjent på en slik nedstemthet som da. Og hun har ingen psykiske utfordringer fra før. Så det er ingen tvil at det er psykisk tungt å få corona tenker jeg. Anonymkode: 39d87...16c Ja, ikkje sant! Ikkje utenkelig at det kan ha en sammenheng. Når hadde du korona? Og kor lenge sleit du etter du var frisk?
Anbefalte innlegg