AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #1 Skrevet 22. desember 2021 To år på rad har vi invitert hjem til oss på julaften. Mine foreldre, hans foreldre og hans bror. Hans bror har da en stor retriever som må bli med på julaften. Jeg liker ikke hunder, og det er de veldig klar over, men siden jeg liker både min svoger og mine svigerforeldre så er selvfølgelig hunden også velkommen. I fjor ga jeg utrykk for at det var fint om den lå i gangen eller i en avgrenset del av stuen fordi den røyter utrolig mye og min far er veldig allergisk mot hund. I år har det da kommet fram at de synes jeg var utrolig kjip og ødela litt av jula i fjor fordi hunden ikke fikk lov til å være i stua med alle pakkene og ligge i sofan etter vi hadde åpnet gaver. Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre... Jeg vil jo gjerne at de skal komme på julaften, men jeg føler også at de guilt triper meg til å ikke ha noen begrensninger med tanken på hunden. De legger også all skyld på meg, og ikke mannen min og meg. Hva tenker dere? Er jeg den kjipe her? Anonymkode: aaece...c6c 2
Populært innlegg CrazyCatLady2500 Skrevet 22. desember 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 22. desember 2021 Men i alle dager. Det er DITT hjem. Og faren din er allergisk. Jeg synes du er raus, og det virker som om du strekker deg langt for å glede hund og hundeeier. Selvfølgelig skal ikke besøkende hunder få ligge i sofaen. (og ja, jeg har hunder selv). 81
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #3 Skrevet 22. desember 2021 Vi får også en hund på besøk på julaften. Den er vant til å ligge i sofaen hjemme, men det er helt uaktuelt hos oss. Den vet det og respekterer det (har vært her mange ganger før), men mulig eierne synes vi er kjipe. Det får de bare synes i såfall, det er ikke oppe til diskusjon. Anonymkode: d1a93...789 28
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #4 Skrevet 22. desember 2021 Allergi trumfer selvsagt besøkendes ønske om å ha med hunden i sofaen - eller andre steder. Her har du strukket deg langt som lar hunden være i gangen. Det er de som er lite forståelsesfulle og bare tenker på seg selv. Anonymkode: 201b3...092 33
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #5 Skrevet 22. desember 2021 Hadde ikke synes det var så koselig å få besøk av den familien 😏 Anonymkode: 6c95b...58f 11
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #6 Skrevet 22. desember 2021 Jeg har hund og det er rett å slett ikke normalt å forvente at den skal ligge i møbler når man er på besøk… forstår behovet for å begrense området den er i, men Jan den begrenses til stua eller kjøkkenet med dere så den ikke er alene hele dagen, min hadde nok grått etterhvert da han er vant til å være med å ikke til å være alene hele dagen… Anonymkode: 39262...0f5 19
Misanthropis Skrevet 22. desember 2021 #7 Skrevet 22. desember 2021 Sånne hundefolk er noa av det værste besøket jeg vet. Noen tar bare tar med bikkja uten å spørre først også. Syns du er helt innafor som ber om at hunden ligger i gangen. Og de er kjipe som bruker det mot deg og ikke evner å se at det er stressende og man rett og slett Orker ikke alltid hundeånde og labber og hår overalt. 11
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #8 Skrevet 22. desember 2021 Vi få også besøk av en hund (valp) i julen, vi fikk bare beskjed om at "hunden blir med". Jeg er svært lite begeistret og har ymtet frempå om avsperret område men de er lite lydhøre... følger denne tråden! Anonymkode: 41a42...a95 11
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #9 Skrevet 22. desember 2021 Jeg synes det er veldig usjarmerende med hundeeiere som tror de kan valse inn overalt, ha med hunden og gjøre som de pleier hjemme. Jeg har et familiemedlem som er sånn, synes det er direkte frekt å se hvordan den hunden (eieren) tar seg tilrette i andres hjem. Hopper i sofa, løper (eier leker) på nye gulv, slikker på vindu, bjeffer og det blir bare generell uro når de er her. Så NEI du er ikke urimelig! Anonymkode: 0304e...78d 12
Gjest ti10 Skrevet 22. desember 2021 #10 Skrevet 22. desember 2021 Nei, ærlig talt, det får da være grenser. Det er ditt hjem, og du som bestemmer hvem som skal komme dit, og det gjelder både dyr og mennesker. Og jeg er veldig glad i dyr, bare så det er sagt. Og når faren din i tillegg er allergisk, skulle det bare mangle at ikke hunden ligger i gangen, eller aller helst ble hjemme. Det burde svogeren din skjønne. Hvor gammel er egentlig denne svogeren? Tror han virkelig at hunden har glede av å se at dere pakker opp gaver?🙄
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #11 Skrevet 22. desember 2021 Nei alså. Det er jo ikke greit. Jeg har hund selv, og mine hunder får være i sofaen hjemme. Ja de røyter også. Men når vi er på besøk hos andre må de være på plassen sin eller i gangen. Jeg vil ikke at andre skal måtte pine seg gjennom en kveld bare fordi at hunden plent skal ligge i sofaen. Hva sier de når du forteller om allergien til faren din? Anonymkode: 5023f...c79 11
Gjest Blondie65 Skrevet 22. desember 2021 #12 Skrevet 22. desember 2021 Det er ditt hjem, TS. Du inviterer hvem du vil, og du begrenser adgang for hvem som helst hvor som helst, hund eller menneske. Allergi, som flere allerede har sagt, trumfer alt annet.
Sokkar Skrevet 22. desember 2021 #13 Skrevet 22. desember 2021 Kanskje mannen din skal gi familien beskjed i år? Det er trossalt hans familie. 23
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #14 Skrevet 22. desember 2021 Sokkar skrev (1 minutt siden): Kanskje mannen din skal gi familien beskjed i år? Det er trossalt hans familie. Meg over som får besøk av en uinvitert valp: mannens familie og han er for konfliktsky til å gi beskjed. Veldig rart, han er ikke konfliktsky ellers, men når det gjelder familien... Anonymkode: 41a42...a95 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #15 Skrevet 22. desember 2021 Mannen din får forklare. Faren din er allergisk mot hund. Man trenger ikke så høy IQ for å forstå det, så ikke gidd å forklare det nærmere. Det er ikke det at de ikke skjønner, men at de ikke gidder å ta hensyn. De mener sikkert at faren din kan la være å komme hvis han ikke tåler hunden deres. Anonymkode: 539f1...1c3 13
Sokkar Skrevet 22. desember 2021 #16 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Meg over som får besøk av en uinvitert valp: mannens familie og han er for konfliktsky til å gi beskjed. Veldig rart, han er ikke konfliktsky ellers, men når det gjelder familien... Anonymkode: 41a42...a95 Da hadde jeg sagt til mannen at det er uaktuelt å feire med familien hans. 12
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #17 Skrevet 22. desember 2021 Sokkar skrev (6 minutter siden): Kanskje mannen din skal gi familien beskjed i år? Det er trossalt hans familie. Det tenkte jeg også! Hvor er mannen til TS? Har han ikke baller til å stå opp for noe? Anonymkode: e002b...918 9
Rosatoast Skrevet 22. desember 2021 #18 Skrevet 22. desember 2021 Dette er en veldig rar beskjed å gi, tenk og være så utrolig arrogant og frekk - at man sier til huseier at en er kjip pga dette. Utenkelig problemstilling i min familie/svigerfamilie, men nok om det. Her hadde jeg sagt ifra til mannen om at han får være klinkende klar i beskjed, at din far er allergisk og dere er ikke interessert i å ha hund i sofa og lignende. Hunden får være på et avgrenset området. Hvis mannen din ikke gidder å gi en sånn beskjed, så får du gjøre det selv. Men her hadde jeg vært ganske klar på at jeg ikke er kjip av den grunn, det er tross alt allergi inn i bildet, så du er ganske så snill som i det hele tatt lar dem ha bikkja innendørs. Tenk å oppføre seg sånn. Makan 13
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #19 Skrevet 22. desember 2021 19 minutter siden, Rosatoast said: Dette er en veldig rar beskjed å gi, tenk og være så utrolig arrogant og frekk - at man sier til huseier at en er kjip pga dette. Utenkelig problemstilling i min familie/svigerfamilie, men nok om det. Her hadde jeg sagt ifra til mannen om at han får være klinkende klar i beskjed, at din far er allergisk og dere er ikke interessert i å ha hund i sofa og lignende. Hunden får være på et avgrenset området. Hvis mannen din ikke gidder å gi en sånn beskjed, så får du gjøre det selv. Men her hadde jeg vært ganske klar på at jeg ikke er kjip av den grunn, det er tross alt allergi inn i bildet, så du er ganske så snill som i det hele tatt lar dem ha bikkja innendørs. Tenk å oppføre seg sånn. Makan Enig! Anonymkode: 11b83...987 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #20 Skrevet 22. desember 2021 Har svigerforeldre med hund og de er nesten motsatt, de lar hunden være så lenge som mulig i buret i bilen eller buret som er med. Hunden ble fra den var valp trent opp til å være i bur så den kunne være med overalt uten at at den skulle få gå løs overalt. Det er helt innenfor å forvente at hunder ikke blir sluppet løs hjemme hos andre, at den blir plassert bort fra allergikere osv. Anonymkode: 80c1d...6b5 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå