AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #41 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg tror jeg vet hvilket selskap dette her, så takk for at du kringkaster dette… Anonymkode: 501c9...8a3 Det er jo uansett totalt ugjenkjennelig for andre enn dere som allerede kjenner til situasjonen. Og viktig å ta opp, synes jeg. Sikkert flere i lignende situasjoner rundt om! Har også svigers som ikke tenker at det er så farlig med et par personer ekstra, feks.. Anonymkode: 4efc4...8e5 9
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #42 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg tror jeg vet hvilket selskap dette her, så takk for at du kringkaster dette… Anonymkode: 501c9...8a3 HI her Sorry! Men da sees vi kanskje på julaften da? Om du er verten/min svigerinne? Tror ingen av mennene eller barna som kommer er på KG. Men ja, kanskje litt avslørende når jeg legger ut om transplantasjoner, fire barn og astma… sorry! Men håper vi kan få det koselig likevel😃 denne mannen har forresten annonsert til verten at de ikke kommer likevel, men alle er velkomne hjem til han uten å ta test. Vi kommer ikke og holder oss til planen. Synd for mine barn som ikke får feiret med han sine nye barn, men vi overlever! Anonymkode: f7302...0cd 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #43 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi skal bort på julaften og blir 15 stk totalt. Fire uvaksinerte barn, to tenåringer som har fått en dose og som hele tiden er ute med venner og fester. To andre er i høyrisikogruppen (en organtransplantert for mange år siden og den andre går på immundempende medisiner, tror jeg). Det ene barnet har astma, og det er en også en gammel dame i selskapet. Vertskapet ba alle teste seg på morgenen før de kommer. Ok, sa vi og kjøpte tester. En annen som er invitert lager nå et lite helvete over hvor frekke vertskapet er som ber folk teste seg. Han mener alle har vett nok i hodet til å ikke komme om de har symptomer. Han ga de en skikkelig kjennemerkene og kalte oss andre en jævla saueflokk. Vertskapet sier man kan være smittet uten symptomer, spesielt de som er vaksinert. de ønsker å ta hensyn til og beskytte alle. Den organtransplanterte er i deres husstand. jeg vil ikke feire jul med denne mannen, men om han ikke kommer så kommer selvfølgelig ikke hans kone og barn, og det vil faktisk ødelegge for mange, barna gleder seg til å feire sammen. jeg vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, men er det virkelig for mye å be om at alle tester seg på morgenen før de kommer? hvordan skal keg forholde meg til denne personen? Jeg tenker det er null stress og er bra for alle! vil gjerne være anonym, derfor er den ikke postet på koronaforumet. Anonymkode: f7302...0cd Veldig lurt! Vi testet barna med en tilfeldighet nå før jul (få og vage symptomer) og begge var positive. Så her er det jul i isolasjon/karantene i år. Anonymkode: 6be18...1ab 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #44 Skrevet 22. desember 2021 Vi er 13 stykker på julaften, samtlige av oss skal ta test før vi reiser dit, inkludert vertsskapet. Eneste jeg ikke tester er babyen min på 10 måneder, hun testes kun ved symptomer eller hvis hun er nærkontakt. Anonymkode: d6b5a...c0f 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #45 Skrevet 22. desember 2021 Fint innlegg og kan hende du satte flere på tanken om å teste seg før juleselskap. Anonymkode: aa9f1...da3 4
Ulrikke Skrevet 22. desember 2021 #46 Skrevet 22. desember 2021 Vi tester oss rett før vi feirer med mine foreldre ettersom min far nylig har fått to kreftdiagnoser. Er fullstendig klar over at det ikke er 100% sikkert, men da har man ihvertfall prøvd. De som nekter og synes dette er hysterisk har ikke engang respekt for andre mennesker som er i risikogruppen. En ting er å ta sjansen med tanke på seg selv, men å bestemme at andre ikke skal kunne få det snevet av trygghet det er at alle har testet seg er rimelig arrogant.... 3
zemer Skrevet 23. desember 2021 #47 Skrevet 23. desember 2021 Vi skal til foreldrene mine. Mine foreldre tester ikke, men vi tester rett før vi drar avgårde. 1
pøbelsara Skrevet 23. desember 2021 #48 Skrevet 23. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (15 timer siden): Fantes det hurtigtester å få kjøpt i fjor..? Anonymkode: 7dacb...a7b Nei. Ingen var fullvaksinert heller, første vaksine ble satt 3. juledag i fjor. Og klart man respekterer et ønske om at folk tester seg! Endret 23. desember 2021 av pøbelsara 1
Balian d'Ibelin Skrevet 23. desember 2021 #49 Skrevet 23. desember 2021 Ser ikke på det som noe problem 1
powerpuffen Skrevet 23. desember 2021 #50 Skrevet 23. desember 2021 Men altså, hva er problemet til denne mannen? Virker som om han er redd for å ta en test. Ingen ville gjort en så big deal ut av dette, herre Jesus! Her er det han som er urimelig (og pinglete!) Minn han på at selv små barn gjennomfører disse opptil flere ganger! 1
skrue Skrevet 23. desember 2021 #51 Skrevet 23. desember 2021 Om vertskapet ønsker det så er det jo klart man innretter seg etter det. Hadde hatt blitt et problem her da det å få tak i selvtester har vært omtrent umulig i to uker. 1
Rhodiola Skrevet 23. desember 2021 #52 Skrevet 23. desember 2021 (endret) Tråden er ryddet for spam og brudd på koronarommets retningslinjer. - Rhodiola, mod. Endret 23. desember 2021 av Lomvi
Pennant Skrevet 23. desember 2021 #53 Skrevet 23. desember 2021 Vi kjørte testing før selskap i helgen som var, og skal gjøre det før alle selskap i julen. 3
Justlooking Skrevet 23. desember 2021 #54 Skrevet 23. desember 2021 Vi tester ikke for vi er de samme folkene som sees ofte. 1
LisbethBerg Skrevet 23. desember 2021 #55 Skrevet 23. desember 2021 Denne testen gir jo bare falsk trygghet/ et øyeblikksbilde. I tillegg får mange falsk positivt svar, som er rimelig kjipt i julen. Dersom vertskapet er i høyrisiko og er bekymret så forstår jeg ikke hvorfor de ikke velger en roligere feiring med mindre mennesker. 4
tussi84 Skrevet 23. desember 2021 #56 Skrevet 23. desember 2021 her tester vi ikke, med mindre vi har symptomer, eller skulle være nærkontakt av smittet. Det siste aldri skjedd enda. Det er veldig Vanskelig å få tak i tester i denne kommunen. Stort sett er apotekene utsolgt, og testene går fort unna hvis de først har dem. De gratis testene som man kan hente i kommunen får du kun om du er helsepersonell, eller om du er i risiko gruppa med symptomer. Siden dette er så forskjellig fra kommune til kommune, og man egentlig burde teste seg ofte nå om dagen så synes jeg myndighetene skulle sendt ut/gitt gratis tester til alle innbyggere. 1
zemer Skrevet 24. desember 2021 #57 Skrevet 24. desember 2021 Vi testet nå. Alle negativ👍 tussi84 skrev (På 24.12.2021 den 0.25): her tester vi ikke, med mindre vi har symptomer, eller skulle være nærkontakt av smittet. Det siste aldri skjedd enda. Det er veldig Vanskelig å få tak i tester i denne kommunen. Stort sett er apotekene utsolgt, og testene går fort unna hvis de først har dem. De gratis testene som man kan hente i kommunen får du kun om du er helsepersonell, eller om du er i risiko gruppa med symptomer. Siden dette er så forskjellig fra kommune til kommune, og man egentlig burde teste seg ofte nå om dagen så synes jeg myndighetene skulle sendt ut/gitt gratis tester til alle innbyggere. De burde gått med posten til alle om de vil at flere tester. Jeg får de gratis på jobb, og vi har fått mange på skolen. Kun kjøpt 4 stk, gått ut av telling hvor mange ganger vi har testet. Testet senest nå i dag. 1
Maijuni Skrevet 24. desember 2021 #58 Skrevet 24. desember 2021 tussi84 skrev (14 timer siden): her tester vi ikke, med mindre vi har symptomer, eller skulle være nærkontakt av smittet. Det siste aldri skjedd enda. Det er veldig Vanskelig å få tak i tester i denne kommunen. Stort sett er apotekene utsolgt, og testene går fort unna hvis de først har dem. De gratis testene som man kan hente i kommunen får du kun om du er helsepersonell, eller om du er i risiko gruppa med symptomer. Siden dette er så forskjellig fra kommune til kommune, og man egentlig burde teste seg ofte nå om dagen så synes jeg myndighetene skulle sendt ut/gitt gratis tester til alle innbyggere. Du kan kjøpe tester selv på feks farmasiet.no og levert på døren. Jeg gjorde det forrige uke.
Marcie Skrevet 25. desember 2021 #59 Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 22.12.2021 den 14.41): Vi gjør som i fjor, hurtigtest før ankomst hos alle, vaksinerte og uvaksinerte. Onkel testet positiv, var bare vanlig vinter-snufsete. Den positive testen så ingen komme i det hele tatt og vi tok det bare fordi vi var flere uvaksinerte og morfar på 96 år feiret jul med oss fordi vi trodde det ble hans siste. Tante og onkel måtte stå over i fjor, de var og er fullvaksinerte og han testet positiv i det de var på vei ut døren. Så vi dro innom med julemiddagen til dem og byttet gaver. I år gjør vi det samme, test før ankomst også må vi bare ta det som det kommer om noen tester positivt. Han ble ikke sykere og hadde så å si ingen symptomer bortsett fra normalt snufsete, som kan være tilfeldig. Men han testet positiv hos teststasjonen også. Hadde nok aldri oppdaget det om vi ikke testet oss alle sammen. I år så er det enda viktigere å ta en test, siden omikron gir mildere symptomer. Så vi gjør det i år også, til tross for at de fleste er vaksinerte og morfar skal ikke ferie med oss i år. Det er en så liten ting å gjøre at jeg ser ikke problemet. Anonymkode: b79fd...0fc eh, det var vel ingen som var verken fullvaksinert eller hadde tilgang til hurtigtester i fjor? Den første vaksinen ble satt i romjulen ifjor, og hurtigtester var det da ingen som fikk kjøpt før på ettersommeren i år? 1
Perleblomst Skrevet 25. desember 2021 #60 Skrevet 25. desember 2021 Både og. Det er jo ingen garanti for at en hurtigtest viser riktig. Om du er smittet samme dag som du tar test så vil den jo ikke gi utslag. Jeg tenker enten eller. Om noen er i risikogruppen så bør de avgjøre å invitere noen få slik at de kan holde avstand og gjøre alt "riktig". Når de likevel velger å invitere mange, som sannsynligvis det ikke er nok plass til å holde adskilt, så er det en sjanse man må ta. Lurer på hvor mange familier som kommer til å splittes pga. vaksinerte og uvaksinerte. 2
Anbefalte innlegg