Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det svaret er

Jeg vet ikke.

Men de fleste vil svare ja eller nei.

Anonymkode: 85a5c...e01

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om Gud eksisterer er svaret; ja

Om Gud eksisterer er svaret; nei

Ikke noe; vet ikke.

'Vet ikke' forteller ingenting om Guds eksistens eller om Gud, det forteller om mennesket.

Skrevet
Just now, Lawyam said:

Om Gud eksisterer er svaret; ja

Om Gud eksisterer er svaret; nei

Ikke noe; vet ikke.

'Vet ikke' forteller ingenting om Guds eksistens eller om Gud, det forteller om mennesket.

Vi kan kun svare på Guds eksistens fra menneskets perspektiv. Og vårt perspektiv er: Vi vet ikke.

Anonymkode: bbe35...883

• Liker 1
Skrevet

Både nei og vet ikke er feil.

Ja, er riktig.

Men de fleste vet ikke.

Skrevet

Jeg er da 100% sikker. Skråsikker på at han ikke eksisterer. Ikke si at jeg ikke kan være det, jo det kan jeg faktisk. 

Anonymkode: cb5ca...bfb

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg er da 100% sikker. Skråsikker på at han ikke eksisterer. Ikke si at jeg ikke kan være det, jo det kan jeg faktisk. 

Anonymkode: cb5ca...bfb

Klart du kan føle deg 100% sikker og skråsikker på det eller annet, men det betyr ikke nødvendigvis at Han ikke finnes.

Skrevet

Herregud da. Slutt å være så hjernevasket. Selvsagt finnes ikke gud. Bruk hodet litt da.

Anonymkode: 00e59...2b5

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Herregud da. Slutt å være så hjernevasket. Selvsagt finnes ikke gud. Bruk hodet litt da.

Anonymkode: 00e59...2b5

Mange mener Han finnes og det ville vel vært svært merkelig om det var akkurat deg vi skulle spurt hvis vi skulle finne endelig svar på spørsmålet? Så langt vet jeg bare at du skriver du føler deg sikker - ikke at du har svaret! - og ikke at det nettopp dukket opp sikre kilder på KG som avkreftet en gang for alle at Han ikke skulle finnes :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...