Gå til innhold

Tips for å se eldre ut

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_babyface_*
Skrevet

Jeg er ei jente på 27 år som ser mye yngre ut enn jeg det er.

Har blitt tatt for å være 15-16 år, men forleden dag, fikk jeg høre at jeg så ut som en 12-13 åring :overrasket:

Så da spør jeg dere om hva jeg bør gjøre for å se eldre ut.

Sminke, klær etc. etc...

Jeg prøver jo å unngå å kle meg som en fjortis, men er heller ikke interessert i å gå kledd som ei kjerring.

Alle tips mottas med stor takk!

:bukke:

Skrevet

Håret; ha IKKE langt hår, men en fiks moderne kort klipp. ikke rufsete.

Sminke; diskret og orntlig

Klær; tenk "business", prøv gjerne med skjorter, stripede bukser, jakker/cardiganer

Sko; velg noe "damete"

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Hehe, forstår hva du mener, er selv 27 og ble i sommer spurt om jeg skulle betale halv eller hel da jeg ga bussjåføren penger uten å understreke hva jeg skulle betale.

Bryr meg ikke så mye om det, tar det nå bare som en morsom greie. Det var egentlig verre når jeg var 20 og alltid ble spurt om leg når jeg skulle kjøpe øl.

Gjest GreenSky
Skrevet

Farge håret mørkere. Jeg så eldre ut da jeg farget håret svart.

Skrevet

Leppestift kan også få deg til å se eldre ut.

Skrevet
Håret; ha IKKE langt hår, men en fiks moderne kort klipp. ikke rufsete.

Støtter denne! Er selv 25, men blir nok tatt for å være langt under 20. Før tok jeg meg veldig nær av det, nå bryr jeg meg ikke så mye lenger (bare spøker det bort, hvis noen kommenterer det). Etter jeg klippa opp håret så jeg mye eldre, og så lar jeg være å gre ut krøllene, så nå har jeg nesten helt lik frisyre som min mor :overrasket:;) Vil forøvrig ikke anbefale deg å farge håret mørkt hvis du ikke passer til det forøvris. Men du bør i det minste unngå platinablondt, da dette gjerne er litt "fjortis".

Ellers synes jeg man bare nesten må godta utseendet sitt. Jeg er veldig lav, men jeg vil feks ikke begynne å gå med støvletter med hæl, rett og slett siden det ikke er bra for ryggen. Jeg orker ikke sminke meg så mye, synes dessuten det ser mye verre ut når folk har på mye sminke som ikke passer.

Man oppfører seg gjerne annerledes når man er i siste halvdel av 20-åra enn når man er fjortis. Derfor håper jeg folk kan vurdere meg også utfra oppførsel enn utelukkende utfra utseendet. Huske dessuten at dårlig selvtillit får deg til å framstå som usikker og umoden, og dermed tror folk du er yngre enn du er. Vær stolt av deg selv, uavhengig av om du har babyface eller ikke!

Og ikke minst husk på at vi med babyface holder oss lenger med et ungt utseende. Om noen år er dine jevnaldrende bare misunnelige på ditt ungdommelige ytre ;) Og så har man jo fordelen av å kunne kjøre buss til halv pris til man er godt og vel 30 :)

Skrevet
Hehe, forstår hva du mener, er selv 27 og ble i sommer spurt om jeg skulle betale halv eller hel da jeg ga bussjåføren penger uten å understreke hva jeg skulle betale.

Bryr meg ikke så mye om det, tar det nå bare som en morsom greie. Det var egentlig verre når jeg var 20 og alltid ble spurt om leg når jeg skulle kjøpe øl.

Jeg blir spurt om det ennå :overrasket: og jeg er 26 år!!! Må vise leg på polet når jeg kjøper vin også.

Skrevet
Jeg blir spurt om det ennå  :overrasket:  og jeg er 26 år!!!  Må vise leg på polet når jeg kjøper vin også.

Synes ikke dette er så oppsiktsvekkende å høre. Har selv jobba i matvarebutikk, og erfarte at det er utrolig vanskelig å avgjøre kundens alder på så kort tid, gjerne før kunden har åpnet munnen. Husker selv jeg spurte også tredveåringer om leg, hehe. De tok det da imidlertid bare som et kompliment, som et tegn på at man holder seg bra ;)

Skrevet

De skal jo spørre mange, da..

Både jeg og min mann blir spurt til stadighet og vi er over 30 begge to.. Og ingen av oss ser spesielt unge ut for alderen heller..

Skrevet

Man skal vel ikke be alle vise legitimasjon?

Er du usikker på en persons alder, så selvfølgelig må man be om legg.

Husker en gang jeg kjøpte røyk for en venninne.

Jeg var da 25 og hun i kassa(en litt eldre dame), satt lenge og glodde på meg, før hun spurte om legitimasjon.

Jeg ga henne førerkortet og sa jeg var 25 år. Hun satt lenge å så på førerkortet.

Virket som hun ikke trodde det var mitt... :roll:

Må si jeg tok dette som kritikk, da jeg på ingen måte synes det er gøy å bli tatt for å være en barnerumpe.

Blir alltid behandlet som en unge, uansett hvor jeg viser meg.

Det eneste som mangler nå, er å bli stoppet av politiet og får en kommentar som dette; "Du har vel ikke lov å kjøre bil enda du vel..."

Da er den en som kommer til å tenne på alle pluggene ja, det er sikkert og visst.

:sinna:

Skrevet

Ikke bry dstress med å se eldre ut. Om noen år er du glad for å bli tatt for yngre enn du er. Hadde samme problemet selv. Venninna mi (Og lillesøstera mi på 15 1/2) kom inn på 18 års grense. Jeg kunne glemme å komme inn på noe som helst før jeg var gammel nok. Bevis måtte jeg vise som 28 åring da jeg skulle kjøpe øl. I dag er det helt ok at folk tror jeg er 30 og ikke 40. :)

Skrevet

Hehe... faren min ble spurt om legg forrige sommer i en alder av 55!!!! :hoho: Så jah.... lol...

Kommer ikke på noen tips dessverre :klaske:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...