AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #1 Skrevet 22. desember 2021 Kan en tolke selskaper som aldri verken takker eller anerkjenner søknaden du sendte på den ledige stillingen: Kan si selskapet er å betrakte som uprofesjonelt og kanskje enda verre svak organisasjon? Hvordan har du følt der du ikke har hørt noe fra selskaper du har søkt til? Anonymkode: 18dd5...2eb
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #2 Skrevet 22. desember 2021 Nei, det er helt vanlig dessverre. Anonymkode: 8410f...0ab 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #3 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kan en tolke selskaper som aldri verken takker eller anerkjenner søknaden du sendte på den ledige stillingen: Kan si selskapet er å betrakte som uprofesjonelt og kanskje enda verre svak organisasjon? Hvordan har du følt der du ikke har hørt noe fra selskaper du har søkt til? Anonymkode: 18dd5...2eb Det kreves endel arbeidstimer til å svare på 600+ søknader så forstår veldig godt at de ikke har tid å bruke på det. Anonymkode: c2dc3...70d 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #4 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det kreves endel arbeidstimer til å svare på 600+ søknader så forstår veldig godt at de ikke har tid å bruke på det. Anonymkode: c2dc3...70d Iallfall bør det beskrives at de har fått over 600 søknader. Eller det bør være et tak selskaper setter for maks 50 mottatte søknader. Slik at søknadene kan komme inn i puljer. Det bør kunne være en måte å endre i jobb utlysningen hvor 50 mottatte søknader. Anonymkode: 18dd5...2eb 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #5 Skrevet 22. desember 2021 Det er helt greit å ikke svare når man bare sender en søknad, men jeg opplevde akkurat å få et jobbtilbud etter x antall intervjuer som jeg høflig og ydmykt takket nei til fordi jeg også fikk et annet tilbud som jeg gikk for.æ og som kunne tilby bedre lønn og betingelser. Da fikk jeg ikke engang svar på mailen med avslaget. Synes det var svært uprofesjonelt. De kunne ihvertfall svart takk for svar lykke til god jul 🙄 Forsåvidt veldig glad jeg valgte det andre selskapet når det er slik de oppfører seg 🙃 Anonymkode: 74511...50b 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #6 Skrevet 22. desember 2021 Ekstremt vanlig og utbredt. Det gjør de ingen ting å sende en generisk email til alle some er avvist. Men samtidig bryr jeg meg ikke så mye, synes det er enda verre når de knapt klarer å gjøre dette etter en eller flere runder intervju(er). Anonymkode: 671bb...2dc
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #7 Skrevet 22. desember 2021 Det er helt vanlig Anonymkode: b3ccf...bc0
Tvist Skrevet 22. desember 2021 #8 Skrevet 22. desember 2021 Det plaget meg ikke. Men å ikke svare når man har vært på intervju er en uting. Da er det tross alt bare snakk om noen få kanidater. 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #9 Skrevet 22. desember 2021 Hadde jeg ikke tenkt over engang. Enten blir jeg kalt inn til intervju eller ikke. Anonymkode: f5149...d9d
Cordelia Skrevet 22. desember 2021 #10 Skrevet 22. desember 2021 Helt vanlig, men fremdeles uhøflig i mine øyne. Etter samtaler jeg har sett på LinkedIn er det ihvertfall ansett som uhøflig i visse andre land. Jeg driter i hvor mange søkere du har. Jobbsøkere bruker som regel mye tid og resursser på jobbsøking, da klarer du som arbeidsgiver og finne et system som funker mht. tilbakemelding, om bare et automatisert et. 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #11 Skrevet 22. desember 2021 Siden bedrifter ikke viser folkeskikk, så sender man kun redigert utgave av cv. Anonymkode: 18dd5...2eb
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #12 Skrevet 23. desember 2021 for meg virker den å være for stiv og lite rund. Anonymkode: 18dd5...2eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå