AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #1 Del Skrevet 22. desember 2021 Har dere valgt å vaksinere deres ungdommer, alderen 12-17? Min 13-åring har ikke villet dette, og har sagt nei -både da det ble vaksinert på ungdomsskolen, og ved innkalling av kommunen noen uker senere. Føler ikke jeg kan tvinge hen heller. Hva har dere andre sine ungdommer gjort? Og burde jeg presse hen her, eller bare si at det er greit hen ikke vil vaksinere seg? Hen er for øvrig normalt og frisk, ingen allergier eller diagnoser e.l. Anonymkode: f9779...1f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #2 Del Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har dere valgt å vaksinere deres ungdommer, alderen 12-17? Min 13-åring har ikke villet dette, og har sagt nei -både da det ble vaksinert på ungdomsskolen, og ved innkalling av kommunen noen uker senere. Føler ikke jeg kan tvinge hen heller. Hva har dere andre sine ungdommer gjort? Og burde jeg presse hen her, eller bare si at det er greit hen ikke vil vaksinere seg? Hen er for øvrig normalt og frisk, ingen allergier eller diagnoser e.l. Anonymkode: f9779...1f1 Hadde fått ungdommen til å ta vaksine. Tatt mange samtaler, forklart viktigheten og hvorfor. Anonymkode: 2a3c9...d12 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #3 Del Skrevet 22. desember 2021 Nah ,min 12 åring kommer ikke til å ta vaksine med det første. Anonymkode: c8e60...968 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #4 Del Skrevet 22. desember 2021 Ja, "vi valgte det", dvs 13-åringen gjorde det selv, men det var en selvfølge og vi ville ikke sagt det var greit med et nei som bare var begrunnet med "vil ikke". Anonymkode: bc8f0...895 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #5 Del Skrevet 22. desember 2021 Selvfølgelig. Tolvåringen ønsket det også selv. Anonymkode: e5b99...33e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #6 Del Skrevet 22. desember 2021 Min 14 åring var syk da de andre tok vaksinen i høst. Noen som vet hvordan man bestiller tid til ny? Prøvde å se på HelseNorge men fant bare bestille tid til testing ikke vaksine. Anonymkode: 4c2b3...c5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #7 Del Skrevet 22. desember 2021 Ja det gjorde mine ungdommer. Skikkelig glad for det da alle i familien fikk korona, og de to som er under 12 og ikke har tatt vaksine ble mye dårligere enn oss andre som knapt merket noe. De to var syke ganske lenge, og har slitt med slitenhet en stund nå i etterkant. Ikke gøy. Tør ikke tenke på hvordan det hadde vært hadde de vært skrøpelige i utganspunktet Anonymkode: 21d8a...b8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #8 Del Skrevet 22. desember 2021 Vi tror at sykdommen skader mer enn vaksinen. Vi tror at vaksinen og andre tiltak vi gjør er med på å beskytte oss mot sykdommen og at vi unngår så godt vi kan å oppta plass på intensiven. Jeg tenker at plassen på intensiven må være forbeholdt de med nedsatt immunforsvar og de som ikke kan ta vaksine, og de som har gjort alt de kunne, men likevel ble veldig syk. Anonymkode: 9b70f...387 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #9 Del Skrevet 22. desember 2021 Fortsettelse Jeg tenker også at vi voksne må veilede en 13-åring, for de er ikke modne nok til å ta en slik avgjørelse helt på egenhånd Anonymkode: 9b70f...387 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #10 Del Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har dere valgt å vaksinere deres ungdommer, alderen 12-17? Min 13-åring har ikke villet dette, og har sagt nei -både da det ble vaksinert på ungdomsskolen, og ved innkalling av kommunen noen uker senere. Føler ikke jeg kan tvinge hen heller. Hva har dere andre sine ungdommer gjort? Og burde jeg presse hen her, eller bare si at det er greit hen ikke vil vaksinere seg? Hen er for øvrig normalt og frisk, ingen allergier eller diagnoser e.l. Anonymkode: f9779...1f1 jeg vaksinerte mine 14åringer ,de ville selv da. mens storebror på snart 16 ville ikke,men gjorde det likevel med tanke på syke besteforeldre som ikke kan ta vaksinen pga medisinske grunner, men jeg tenker at det er fornuftig at ungdommen tar den, men og tvinge er vel ikke greit heller,men du må jo ikke være negativ mot det heller Anonymkode: 775fd...b23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #11 Del Skrevet 22. desember 2021 Hva med det øvrige barnevaksinasjonsprogrammet? Fikk barnet bestemme dette selv også? Anonymkode: d9f38...8ad 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #12 Del Skrevet 22. desember 2021 Dette er blant mye et barn på 13 ikke er moden nok til å avgjøre selv. Anonymkode: e8d65...2ea 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #13 Del Skrevet 22. desember 2021 Min 13 åring valgte å ta vaksinen fordi som hun selv sa var det den rette tingen å gjøre for å beskytte andre som ikke har mulighet til å ta den. (Selv om hun har forferdelig sprøyteskrekk). Jeg er en stolt mamma ❤ Anonymkode: 6b792...428 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #14 Del Skrevet 22. desember 2021 Hadde satt meg ned og forklart barnet mitt viktigheten av vaksiner generelt. Hvor viktig det er å ta de for å sikre seg mot sykdom, for å beskytte de som ikke kan ta de via flokkimunitet og for å beskytte samfunnet mot nedstenging og overbelastning. Men selvfølgelig hadde jeg ikke holdt min 13-åring nede med makt hos legen mens de fikk stikk. Om det så gjaldt HPV-vaksine, BCG, meslinger, korona eller en hvilken som helst annen vaksine så hadde jeg forventet at de tok den. Anonymkode: 26192...35e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #15 Del Skrevet 22. desember 2021 Hun får velge selv. Selv vaksineforsker Gunnveig Grødeland var i tvil om den aldersgruppa, så det tenker jeg ingen sitter med fasiten på enda... Anonymkode: 01624...414 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #16 Del Skrevet 22. desember 2021 Så klart barna må vaksineres. Det er jo 0 grunn til og ikke gjøre det, men 1000 grunner til og gjøre det. For og få dette samfunnet tilbake på bena må ALLE vaksineres + alle boosters som følger. Barna er jo like mye smittespredere som voksne. Anonymkode: 24da5...503 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #17 Del Skrevet 22. desember 2021 Min 13-åring ville selv vaksinere seg. Trosset ekstrem sprøyteskrekk . Embla plaster og eget rom til vaksinen gjorde susen siden han faller bort/besvimer. Anonymkode: d0b98...33f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anciol Skrevet 22. desember 2021 #18 Del Skrevet 22. desember 2021 Ja begge mine barn på 13 og 14 er vaksinert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #19 Del Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Min 14 åring var syk da de andre tok vaksinen i høst. Noen som vet hvordan man bestiller tid til ny? Prøvde å se på HelseNorge men fant bare bestille tid til testing ikke vaksine. Anonymkode: 4c2b3...c5c Du må bestille hos kommunen dere bor i. Ring evt koronatelefonen, de kan sette opp ny tid til dere, eller snakk med fastlegen. 😄 Anonymkode: 2ab45...e84 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #20 Del Skrevet 22. desember 2021 Ja, 14-åringen, 11-åringen, og 9-åringen er alle vaksinert (danmark). Anonymkode: 432fa...a7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg