Gå til innhold

Hva er din styrke som forelder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er ment som en positiv tråd. Jeg tenker altfor ofte og mye på hva jeg bør bli flinkere og bedre på (Gjerne blitt flinkere til å ikke bli sliten etter jobb og henting 🤣). 
Så la oss ta en runde på det vi er best til og de gode tingene vi faktisk gjør! Litt selvskryt! 

1. Jeg er flink til å gi kjærlighet, kos, skryt, trøst og lytte. Dette er også det jeg ser på som det viktigste- at de føler seg sett, elsket og forstått. 

2. Jeg er flink til å fortelle om ulike lærerike temaer. Dette blir mer og mer aktuelt ettersom de blir eldre å gå innpå mer avanserte temaer. Denne utforskningen av temaer sammen er så fine stunder, da finner vi bøker, bilder og filmer om temaet vi utforsker og fordyper oss. 

3. Jeg er flink til å gi opplevelser, da snakker jeg ikke bare om lekeland/kino/ferie (men det har blitt nok av det og). Jeg er glad i å starte diy prosjekter, dra ut i skogen og samle pinner, kongler, rare steiner og lage ting ut av de etterpå. Lære de å snekre, lære de å plante, så frø og få ting til å vokse og Gro. 

Dette høres skrytete ut- men det er mye jeg ikke er fullt så flink på og ofte føler jeg at de tingene jeg ikke er flink på er det jeg vektlegger mest.

Anonymkode: 6fcdc...788

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, gøy tråd😃

Jeg føler jeg ble skapt for å være mor, var alt jeg drømte om å bli da jeg var liten. Studerte pedagogikk, og planla hva slags mor jeg skulle bli😂 Fikk mange (dårlige) erfaringer med andres barn, og gikk inn for å oppdra mine egne barn til å bli eksemplariske. Og det ble de, i hvertfall helt til nå (de er nå tweens). Så først og fremst gir jeg meg selv en stor applaus for å ha vært en god oppdrager. Det har tatt masse tid og energi, men resultatet er de to kjempeflotte barna mine som jeg er så utrolig stolte av. De er høflige, omsorgsfulle, glade og godt likt av både venner og øvrig familie. De får mye skryt for svært god oppførsel, og jeg får mye skryt for oppdragelsen. Dette har jo faktisk vært mitt eneste driv i livet, så jeg er veldig glad jeg fikk det til. Skulle gjerne hatt det samme drivet i jobbsammenheng😆

Ellers vil jeg si at jeg er en mamma som tar initiativ til mye gøy: klatring, frisbeegolf, racerbilkjøring, alpint, padling, trampolinepark, laser tag osv. Jeg synes jo ALT er gøy, og ALT må prøves ut minst én gang. Sikkert et resultat av at jeg aldri fikk lov til noe da jeg vokste opp, så da tar jeg det igjen nå. Det varierer litt på hva barna synes er gøy, men de er alltid med på å i hvertfall PRØVE ut en ny aktivitet. 

Til sist, men ikke minst: jeg har lest mye for dem og med dem, sett dokumentarer, diskutert samfunnsproblemer, religion og politikk. Eldstemann er særdeles skarp, og har gjerne observert noe jeg selv ikke har observert, og da kan vi drøfte og undre oss sammen lenge. Å oppdage at min sønn er skarpere enn meg på flere områder, er utrolig gøy. Vi konkurrerer ikke; vi spiller heller hverandre gode. 

Siden dette føles for skrytete, kan jeg jo si at jeg har vært en dårligere kone enn jeg har vært mor. Er fortsatt gift, men føler jeg har vært en skikkelig dårlig kjæreste for mannen. Jeg har liksom lagt så mye tid og energi i barna... Har tatt meg litt sammen i det siste, og ser at jeg må bli flinkere til å hi mannen oppmerksomhet også. Vi to skal jo helst holde sammen når barna flytter ut, så jeg ser at jeg må bli bedre der. Har heller ikke vært en veldig aktiv venninne, og må nok gi litt mer i fremtidige vennskap. Mye har handlet om barna 😆

Anonymkode: 716fd...6e8

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror faktisk jeg er relativt bra på de fleste felt, og dermed en ganske god forelder. Men jeg vil trekke fram det at jeg tror jeg er et godt forbilde. Jeg har jenter, og jeg er ikke selv noe særlig forfengelig, har aldri vært opptatt utseende, og har et ukomplisert og sunt forhold til mat og kropp. Jeg har et godt selvbilde. Faren og jeg har et godt ekteskap. Jentene er nå tenåringer, og de virker trygge selv. De kopierer oss på mange måter. Også har vi fått dem til å bli lesehester! Det føler jeg er en bragd, vi jobbet litt for det. Nå leses det 3 bøker i uka, og skolearbeidet går lett. Vi er gode forbilder der også... :) 

Anonymkode: cb88b...c00

• Liker 1
Skrevet

Jeg har masse kjærlighet å gi, jeg er fleksibel og tålmodig og stort sett alltid blid og tar de fleste sinneutbrudd og trassanfall med et smil og en klem. Setter grenser, men kan også si ja til en is på en onsdag før middag 😄

Anonymkode: 351f7...2eb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg tror faktisk jeg er relativt bra på de fleste felt, og dermed en ganske god forelder. Men jeg vil trekke fram det at jeg tror jeg er et godt forbilde. Jeg har jenter, og jeg er ikke selv noe særlig forfengelig, har aldri vært opptatt utseende, og har et ukomplisert og sunt forhold til mat og kropp. Jeg har et godt selvbilde. Faren og jeg har et godt ekteskap. Jentene er nå tenåringer, og de virker trygge selv. De kopierer oss på mange måter. Også har vi fått dem til å bli lesehester! Det føler jeg er en bragd, vi jobbet litt for det. Nå leses det 3 bøker i uka, og skolearbeidet går lett. Vi er gode forbilder der også... :) 

Anonymkode: cb88b...c00

Akkurat dette med å være godt forbilde tror jeg at jeg er flink til når det gjelder å være fornøyd med egen kropp (slik den fremstår i en alder av 40+ og flere fødsler). Og jeg er opptatt av å lære de å sette grenser og selvrespekt. Jeg er generelt ikke opptatt av fasade og vet/tror at det viktigste er at man er sterk i seg selv og er seg selv uten å påta seg en fasade er det dette som teller mest. Har også et godt forhold til mannen, harmonisk forhold, godt vennskap- vi er hverandres klipper.

Skrevet

Jeg sier ja til alt de spør om, så her i dag fikk 8 åringen seg 3000-, for han ønsket seg ny iPad og kunne ikke vente til jul🤓

Anonymkode: ab963...823

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er ment som en positiv tråd. Jeg tenker altfor ofte og mye på hva jeg bør bli flinkere og bedre på (Gjerne blitt flinkere til å ikke bli sliten etter jobb og henting 🤣). 
Så la oss ta en runde på det vi er best til og de gode tingene vi faktisk gjør! Litt selvskryt! 

1. Jeg er flink til å gi kjærlighet, kos, skryt, trøst og lytte. Dette er også det jeg ser på som det viktigste- at de føler seg sett, elsket og forstått. 

2. Jeg er flink til å fortelle om ulike lærerike temaer. Dette blir mer og mer aktuelt ettersom de blir eldre å gå innpå mer avanserte temaer. Denne utforskningen av temaer sammen er så fine stunder, da finner vi bøker, bilder og filmer om temaet vi utforsker og fordyper oss. 

3. Jeg er flink til å gi opplevelser, da snakker jeg ikke bare om lekeland/kino/ferie (men det har blitt nok av det og). Jeg er glad i å starte diy prosjekter, dra ut i skogen og samle pinner, kongler, rare steiner og lage ting ut av de etterpå. Lære de å snekre, lære de å plante, så frø og få ting til å vokse og Gro. 

Dette høres skrytete ut- men det er mye jeg ikke er fullt så flink på og ofte føler jeg at de tingene jeg ikke er flink på er det jeg vektlegger mest.

Oi, dette var akkurat som å lese om meg selv som mor!😁

Anonymkode: 1b51e...ec0

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg sier ja til alt de spør om, så her i dag fikk 8 åringen seg 3000-, for han ønsket seg ny iPad og kunne ikke vente til jul🤓

Anonymkode: ab963...823

Litt samme båt her. Tar med ungen på storsenteret, gir henne kortet og lar henne kjøpe de tingene hun vil ha. Har jo et par hundre tusen på brukskonto til vanlig og har hittil ikke merket at hun har vært i nærheten av å bruke opp det, så blir litt stolt å se at hun er så flink med sin egen økonomi, selv om hun hun knapt er tenåring 🥰

Anonymkode: eadb3...06e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...