AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #1 Skrevet 22. desember 2021 Du som ikke rakk, eller pakket imens fødselen var igang trenger ikke svare Hvilken uke pakket du den i? Er i uke 33+3 nå, og begynner å klø i fingrene🤪 Anonymkode: 7d24a...4b9
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #2 Skrevet 22. desember 2021 Pakket nesten alt klart i sånn uke 36. Endte med igangsetting 8 dager over termin, så det spilte ingen rolle til slutt men det hjelper jo litt på sinnsroen å vite at man har det på stell Anonymkode: 4f12b...447
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #3 Skrevet 22. desember 2021 Pakket bagen rundt uke 35 for å være på den sikre siden. Anonymkode: 00d3a...341
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #4 Skrevet 22. desember 2021 Har vi termin samme dato, vi kanskje? Er 33+3 jeg også, hehe! jeg begynte å pakke den i går. Har så langt laget en toalettmappe med shampoo, balsam, tannkrem, tannbørster, deo osv. og så har jeg pakket med sokker og tøfler - og det er så langt jeg har kommet, hahahaha! Skal vaske og tromle alt av klær til å ha med i fødebagen i dag, så den er vel klar ila dagen tenker jeg. Begynner å tro at babyen kanskje kommer litt tidlig, så absolutt greit å ha det gjort:) Anonymkode: 5b7ce...873
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #5 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har vi termin samme dato, vi kanskje? Er 33+3 jeg også, hehe! jeg begynte å pakke den i går. Har så langt laget en toalettmappe med shampoo, balsam, tannkrem, tannbørster, deo osv. og så har jeg pakket med sokker og tøfler - og det er så langt jeg har kommet, hahahaha! Skal vaske og tromle alt av klær til å ha med i fødebagen i dag, så den er vel klar ila dagen tenker jeg. Begynner å tro at babyen kanskje kommer litt tidlig, så absolutt greit å ha det gjort:) Anonymkode: 5b7ce...873 Oi, spennende! Har termin 9.2😄 Kan jeg spørre hva som gjør at du tror babyen kommer tidlig? Anonymkode: 7d24a...4b9
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #6 Skrevet 22. desember 2021 Det er jo bare å pakke den når du føler for det. 😊 Du er jo godt på vei. Masse lykke til! Anonymkode: 47119...520
mingus Skrevet 22. desember 2021 #7 Skrevet 22. desember 2021 Jeg kommer til å pakke den etter 35+2, da har vi vært på trivselultralyden bare for å sjekke at størrelse er på gjennomsnittet etter en ganske overveldende fødsel av STOREbror sist! 😅 og jeg har hatt noen rare drømmer etter mange tråder her på KG oppigjennom sommer/høst om feil kjønn på UL, og sist i vaksinens hetetokter drømte jeg at jeg fødte en 4 år gammel gutt som bare kikket dumt på meg fordi jeg ikke ville amme den... ja det er nok mange som ikke bryr seg om man pakker ned helt rosa hentesett, men jeg bryr meg og det er min fødebag Så ja, når jeg har fått trippelsjekket at det er jenta som kommer, pakker jeg den. Om en uke 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #8 Skrevet 22. desember 2021 Jeg er 35+1 og har ikke pakket. Det er ikke veldig innviklet, så HVIS det skulle starte noe tidligere enn rundt termin så klarer jeg nok å raske sammen det jeg skal ha med 😊 Pakker ellers når jeg føler for det, så har du lyst nå er det ingen som kommer til å stå ved inngangen til Fødeavdelingen å stoppe deg fordi den er for gammel. Anonymkode: 12a14...62f 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #9 Skrevet 22. desember 2021 Jeg pakket i uke 35-36 for å være på den sikre siden, selv om det aldri var noen indikasjon på at babyen skulle komme tidlig. Jeg gikk godt på overtid også, men det er jo ikke akkurat slik at man angrer på å ha pakket en fødebag. De få tingene jeg ikke kunne pakke på forhånd (som f.eks mobillader - har bare én) skrev jeg på en lapp og la oppå bagen, sånn at jeg ikke skulle glemme dem når fødselen startet. Anonymkode: 42121...4f1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #10 Skrevet 22. desember 2021 Pakken den da riene kom. Hadde med meg en liten bag til sykehuset. Dro uansett hjem igjen dagen etter fødsel😊 Anonymkode: 54eb8...153 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #11 Skrevet 22. desember 2021 Med første pakket jeg et par uker før termin. Med andre og tredje pakket jeg vel en ukes tid før termin. Anonymkode: f0950...927
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #12 Skrevet 22. desember 2021 Pakket den da jeg gikk ut i perm 3 uker før. Men hadde gjort meg opp litt tanker hva som burde være med før den tid er jo bare en koselig ting å gjøre som alle andre forberedelser, så er jo bare å gjøre det når man ønsker det Anonymkode: 61b58...792
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #13 Skrevet 22. desember 2021 Jeg pakket den i uke 39 første gang og på termindatoen andre gang. Men når det klør i fingrene, pakk nå Jeg tenkte ikke så mye på den bagen, men jeg stod og strøk babyklær rundt uke 33 fordi det var så koselig. Kjennes det trygt eller koselig eller bra å ha fødebag stående klar, så er det en god idé å pakke, tenker jeg! Anonymkode: b699f...92b 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #14 Skrevet 22. desember 2021 Jeg begynte såvidt pakkingen tre uker før termin, og skrev en veldig konkret liste over alt annet som skulle være med. Jeg pakket ferdig litt etter termin, en uke før fødsel. De få tingene jeg ikke kunne pakke skrev jeg liste over og lot ligge på et par faste steder, slik at mannen enkelt kunne finne dem mens vi ventet på drosjen. Det var veldig greit å ha den klar, for vi var borte på besøk når riene startet. Etter at vi kom hjem var det bare tid til å ordne det siste og skifte til komfortable klær, før vi dro til føden. Anonymkode: bfe67...b4b
Anonymous 91 Skrevet 22. desember 2021 #15 Skrevet 22. desember 2021 Pakket den uke 35. Er uke 37nå. Mangler lader, og toalett artikler
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #16 Skrevet 22. desember 2021 Begynte pakkingen to uker før termin, pakket ferdig når vi var klare for å dra til sykehuset. Anonymkode: 511ff...7e1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #17 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Oi, spennende! Har termin 9.2😄 Kan jeg spørre hva som gjør at du tror babyen kommer tidlig? Anonymkode: 7d24a...4b9 Min første ble født i uke 38, og jeg har begynt med typiske modningstegn + at hodet er festet😅 Anonymkode: 5b7ce...873
Amatariel Skrevet 22. desember 2021 #18 Skrevet 22. desember 2021 Jeg venter nr. 4 og har pleid å pakke bagen ca. 2 uker før termin med de andre, så det blir nok denne gangen også. Har født rundt termin med +/- 5 dager. Egentlig bare irriterende å pakke tidlig syns jeg, at den står her... halvparten av tingene som skal i bag'en er uansett ting jeg bruker daglig. Så når jeg har født de andre så har jeg pakket siste halvdel rett før avreise (typisk hygieneartikler, mine favorittklær, kald drikke o.l) Tips er å ha oppskrevet liste da, så slipper man å tenke når man går rundt med rier og pakker. Skulle babyen mot all formodning bli født to uker før termin eller tidligere så tenker jeg at det ikke er noe krise. Er ikke mye man trenger under fødsel, og etterpå kan jo mannen hente ting hjemme som jeg ønsker å ha på barsel. 1
mammahjarte Skrevet 22. desember 2021 #19 Skrevet 22. desember 2021 Det var vel fem veker før termin. Sikkelig fornøyd med pakkejobben min, mangla nesten ingenting. Angra på at eg ikkje tok med hårstrikk da.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #20 Skrevet 22. desember 2021 Uke 37 faktisk. Hadde ikke tenkt å pakke den før termin, men hadde masse murringer osv så pakket den likevel. Fødte på termin 😊 Anonymkode: d63ac...bba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå