Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en jente som sutrer hele tiden. Slik har det vært i snart 4 uker og jeg blir gal av det! 

Hun skal bæres hele tiden, nekter å ligge på gulvet i lenger enn 3 minutter, sitte i vippestolen og vil ingenting annet enn å bli bært rundt. 

Hun sutrer og griner mye på kvelden, og jeg er der med henne når hun trenger trøst. Vi samsover da hun ikke vil sove i egen seng. Hun er ekstremt klistermerkebaby. 

Men nå går den sutringen over stokk og stein.. Jeg blir helt kokko av det og får så lite søvn. Jeg har prolaps i ryggen og har derfor også mye smerte når hun bæres.. Men det er enten det eller å la henne ligge å hyle på gulvet eller i stolen sin.. 

Er det normalt at di blir så krevende i denne alderen? 

Anonymkode: 99ff1...5e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff ja, vår har også vært sånn en drøøøøøyyyy periode nå. Sikkert fra 8mnd til nå snart 10mnd. På den tiden har hun vært forkjølet og fått et par tenner, så det påvirker kanskje. Pluss har lært å sitte, krabbe og reise seg opp, så mye utvikling. Skikkelig sutrete og noen dager er det umulig å få gjort noe fornuftig. Har brukt litt ørepropper fordi blir sprø av så mye lyd hele dagen.

Er det bråk og hyling om du er sammen med henne på gulvet? Det er litt løsningen her, orker ikke bære hele tiden (også dårlig rygg) så jeg har en treningsmatte jeg ligger litt på mens vi leker på gulvet. 

Anonymkode: f0413...a39

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uff ja, vår har også vært sånn en drøøøøøyyyy periode nå. Sikkert fra 8mnd til nå snart 10mnd. På den tiden har hun vært forkjølet og fått et par tenner, så det påvirker kanskje. Pluss har lært å sitte, krabbe og reise seg opp, så mye utvikling. Skikkelig sutrete og noen dager er det umulig å få gjort noe fornuftig. Har brukt litt ørepropper fordi blir sprø av så mye lyd hele dagen.

Er det bråk og hyling om du er sammen med henne på gulvet? Det er litt løsningen her, orker ikke bære hele tiden (også dårlig rygg) så jeg har en treningsmatte jeg ligger litt på mens vi leker på gulvet. 

Anonymkode: f0413...a39

Takk for svar. 

Her kan hun ingenting enda. Ikke krype eller sitte, og ikke fått tenner enda. Håper det går fort over. Hun sutrer om jeg sitter på gulvet med henne også.. Kun bæring hjelper. 

Skrevet

Føler med deg! Det kan være en krevende tid. Men det er veldig viktig at hun får masse tid på magen, på gulvet. Det er stor variasjon, men hun burde begynt å åle seg eller krabbe innen 8 mnd. Ville bare innført nytt regime - de tilpasser seg fort. Gi masse kos, oppmerksomhet og kjærlighet, men på gulvet. Det går seg til! 

Anonymkode: 04085...eaf

Skrevet

Tre ord: Ergonomisk korrekt bæretøy. 

Anonymkode: cd0c9...f12

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har en jente som sutrer hele tiden. Slik har det vært i snart 4 uker og jeg blir gal av det! 

Hun skal bæres hele tiden, nekter å ligge på gulvet i lenger enn 3 minutter, sitte i vippestolen og vil ingenting annet enn å bli bært rundt. 

Hun sutrer og griner mye på kvelden, og jeg er der med henne når hun trenger trøst. Vi samsover da hun ikke vil sove i egen seng. Hun er ekstremt klistermerkebaby. 

Men nå går den sutringen over stokk og stein.. Jeg blir helt kokko av det og får så lite søvn. Jeg har prolaps i ryggen og har derfor også mye smerte når hun bæres.. Men det er enten det eller å la henne ligge å hyle på gulvet eller i stolen sin.. 

Er det normalt at di blir så krevende i denne alderen? 

Ja, helt normalt.
Mye som skjer utviklingsmessig og gjerne plager tenner mye.
Bæring er flott. Kjedelig med prolaps, skjønner den... Men hva annet får man gjort.
Men du kan prøve ligge sidenav henne på gulvet? På madrass? 

Det går over altså.
og kommer tilbake.
Og går over.
Og kommer tilbake.

Og så er de voksne, flytter ut, og vi slipper å høre på hver dag, haha.

Anonymkode: c4472...89a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Føler med deg! Det kan være en krevende tid. Men det er veldig viktig at hun får masse tid på magen, på gulvet. Det er stor variasjon, men hun burde begynt å åle seg eller krabbe innen 8 mnd. Ville bare innført nytt regime - de tilpasser seg fort. Gi masse kos, oppmerksomhet og kjærlighet, men på gulvet. Det går seg til! 

Anonymkode: 04085...eaf

Takk for svar. 

Hun ligger mye på gulvet og kommer seg opp i krabbeposisjon og har forsåvidt vært i krabbeposisjon i flere måneder men har enda ikke funnet ut å krabbe. Jeg får så vondt av å bære at hun må bare ligge litt på gulvet å sutre, jeg legger meg ned med henne. Hun har meg ikke mer enn på 1 meters avstand nesten konstant. Må ha henne med på do og når jeg dusjer også.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tre ord: Ergonomisk korrekt bæretøy. 

Takk, jeg har det men det gjør like vondt. 

Skrevet

Kanskje hun har vondt? Forsøk en manuellterapaut? Det hjalp min. 

Anonymkode: b7bc1...aba

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Takk, jeg har det men det gjør like vondt. 

Hva bærer du i? 

Skrevet

Prøvd bæresjal og caboo close og omnibaby 360

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kanskje hun har vondt? Forsøk en manuellterapaut? Det hjalp min. 

Anonymkode: b7bc1...aba

Tenkte på det, ser det ikke er ledig før 4 januar og dersom det ikke er bedre da så skal jeg skaffe en time. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Prøvd bæresjal og caboo close og omnibaby 360

Caboo close er jo for veldig små babyer, og Ergobaby Omni som jeg regner med du mener føles ofte klumpete og ubehagelig for mange. Seler er ikke universale. Jeg ville prøvd en tynnere, mykere sele, og prøvd ryggbæring der det lar seg gjøre (når du skal få ting gjort f.eks), da får babyen nærhet fortsatt men det er mye mer ergonomisk for deg. 

Bor du i Oslo eller nærheten? Hvis ja, dra innom Bæreglede og få hjelp. Hvis ikke er Christinaenghauge på Instagram god inspirasjon ift bæring, mange tips der. Du får ikke vondt i ryggen ved ergonomisk bæring, men det hjelper ikke å ha en ergonomisk sele hvis den ikke passer kroppen din og det hjelper ikke å ha prøvd sjal hvis du ikke fikk det til. 

• Liker 1
Skrevet

Baerehjelpen på Instagram er også kjekk, litt mindre tull og babbel og litt mer direkte og konkret enn Christinaenghauge av og til er 😊

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...