Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har levert min første hjemmeeksamen men ser nå etter at jeg har levert at jeg har gjort noen feil.

Min referanseliste er ikke i alfabetisk rekkefølge også har jeg skrevet FORNAVN, ETTERNAVN, og ikke ETTERNAVN, FORNAVN.

stryker jeg eksamen på grunn av dette?

Hilsen en som ikke får sove om nettene.

Anonymkode: f8988...546

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags eksamen er det, hvor god tid hadde du? Hvilket nivå er eksamen på?

Jeg hadde nok ikke strøket noen pga dette alene, så lenge kildene var der og var vist til i teksten. Jeg hadde kanskje trukket en karakter, kommer litt an på. Men her vil du sikkert få like mange svar som det finnes sensorer. Krysser fingrene for deg! Nå gjør du neppe denne feilen igjen, i alle fall. Jeg pleier å råde studentene mine til å se over kildelisten som det aller siste de gjør før de leverer. 
Hilsen sensor

Anonymkode: c7527...b98

Skrevet

Du stryker nok ikke. Særlig hvis det er første oppgave du gjør som er slik, tidlig i et bachelorprogram. Men vil anta du går ned en karakter. Husk å få det riktig på fremtidige innleveringer 😊

Anonymkode: 75856...80b

Skrevet

Jeg husker første året på studiene (2015 for meg), jeg leverte en lang oppgave og hadde misforstått kildehenvisningsreglene. Hadde langt grovere feil enn deg, og fikk derfor trekk, så jeg gikk fra en klar A-oppgave (sett bort ifra kildefeilen) til å få en B.

Du stryker nok ikke, tenker du i verste fall får trekk i karakter.

Anonymkode: c17a9...b9f

Skrevet

Du får nok i verste fall trekk 

Anonymkode: 50ec4...042

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg hadde nok ikke strøket noen pga dette alene, så lenge kildene var der og var vist til i teksten. Jeg hadde kanskje trukket en karakter, kommer litt an på. Men her vil du sikkert få like mange svar som det finnes sensorer. Krysser fingrene for deg! Nå gjør du neppe denne feilen igjen, i alle fall. Jeg pleier å råde studentene mine til å se over kildelisten som det aller siste de gjør før de leverer. 
Hilsen sensor

Hei!

førsteganseksamen. Første året mitt (19 år). Hjemmeeksamen 24t

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Hilsen sensor

Skrevet

Jeg vil ikke tro du stryker, men du trekkes nok i karakter. Men det står jo helt tydelig hvilken referansestil dere skal bruke, hvorfor sjekket du ikke opp i det og at du gjorde det korrekt?

Anonymkode: 13d65...181

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg vil ikke tro du stryker, men du trekkes nok i karakter. Men det står jo helt tydelig hvilken referansestil dere skal bruke, hvorfor sjekket du ikke opp i det og at du gjorde det korrekt?

Anonymkode: 13d65...181

Var mye å holde styr på og huske, så helt på slutten glemte jeg det. Brukte riktig referansestil til kildehenvisning. Noe feil må være lov selv om noe «står klart»:))

Skrevet
22. Desember 2021 skrev (3 timer siden):

Hei!

førsteganseksamen. Første året mitt (19 år). Hjemmeeksamen 24t

Sensor vet jo ikke hvor gammel du er, men det er naturlig at man er litt mindre streng hvis det er en eksamen på førsteåret bachelor enn hvis det er på master. At du har hatt såpass kort tid på eksamen er også noe formildende. Jeg tviler på at du stryker på dette alene. Men det kan absolutt trekke det ned, særlig hvis du vipper mellom to karakterer. Hvis du vipper mellom E og F, kan det med andre ord trekke deg ned til stryk. Men ta deg juleferie og prøv å ikke bekymre deg for dette. 

Skrevet

På en hjemmeeksamen med så kort tid, har man en større tabbekvote enn de man skriver over lang tid. Her kan du få trekk i karakter på grunn av feil i formalia, men det er langt viktigere at du har kildeført på en forståelig måte. Dette skal gå bra! 

Anonymkode: 952fb...d89

Skrevet

Så lenge du har alt med så tror jeg det går bra. På masteroppgave ville det ikke gått bra. 

Anonymkode: 0aa90...b52

• Liker 1
Skrevet

Første år på bachelor har man fortsatt litt slækk. Det trekker ned, men det skal grovere ting for et stryk. Selvsagt kan kombinasjonen av dårlig besvarelse og krøll med henvisningene vippe over til stryk.

Lite tips til fremtidige oppgaver; EndNote. Hvis skolen ikke har kjøpt lisenser, så kan du bruke Zotero som er et gratisprogram.

Anonymkode: 27393...7b3

Skrevet

Dette går fint 😊

Til neste gang, lær deg word sin referanseliste. Den hjelper med sitater, og lager referanselisten i alfabetisk rekkefølge (men må oppdateres manuelt) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...