AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #1 Skrevet 22. desember 2021 God morgen. Jeg har tre barn der eldste går i 1.klasse og de to andre går i barnehagen. Mitt yngste barn er sterkt funksjonshemmet (medfødt) og trenger tilsyn 1-1 hele døgnet. Nå når barnehagen og skolen er stengt er det ekstra tøft, og jeg er bare så sliten. Vi kan ikke få noe særlig hjelp av familie på grunn av rissiko for smitte og vi vil ikke ødelegge for noen i jula, vi har også måttet avlyse hjelp fra kommunen for samme grunn. Jeg sliter også med nattesøvn pga. mye å tenke på og bekymringer.. yngste er også mye våken om natta så det blir lite søvn hver natt. Jeg er bare så sliten og lei og ser ingen ende på noe… hvorfor ble mitt liv sånn?? Jeg skulle ha tre friske barn, ikke et som er syk og krever pleie og omsorg 24/7. Jeg er selvsagt utrolig glad i barnet mitt og det er elsket, men jeg skulle så ønsker at det var et friskt barn. Ting skulle ha blitt lettere nå når barnet ble eldre, ikke vanskeligere. Jeg sliter også utrolig med at vi må ha «fremmede» fra kommunen i hus for å få dagene til å gå opp… Det er utrolig sårt og se kontrasten til jevnaldrende i barnehagen bare øke og se mitt barn i rullestol, uten språk og med knapp på magen for alle måltid… beklager rotete innlegg, måtte var få ut litt tårer og frustrasjon før dagen starter igjen. Visst noen har tips eller gode strategier for mestring tar jeg gjerne i mot Anonymkode: ee731...133 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #2 Skrevet 22. desember 2021 Du tar i mot den hjelpen du kan få. Noe annet er dumhet Anonymkode: 80d89...631 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #3 Skrevet 22. desember 2021 Sender en god klem din vei 🤗 Det høres tungt ut. Anonymkode: 09f7b...668 1
Bettyspaghetti Skrevet 22. desember 2021 #4 Skrevet 22. desember 2021 Hvorfor har dere takket nei til bistand fra kommunen? Helsepersonell er jo drillet i smitteverntiltak og utgjør nok mindre smittefare enn det barnet/barna har vært utsatt for i barnehage og skole. Jeg ville tatt den lille risikoen fremfor å gå til grunne selv, du skal jo ta vare på både deg selv og resten av familien og da trenger du den hjelpen og avlastningen du kan få. 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #5 Skrevet 22. desember 2021 Ta i mot hjelp fra kommunen. De har smittevernsutstyr og det er viktig at du tenker på deg selv nå. klem ❤️ Anonymkode: c2162...683 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #6 Skrevet 22. desember 2021 Bettyspaghetti skrev (23 minutter siden): Hvorfor har dere takket nei til bistand fra kommunen? Helsepersonell er jo drillet i smitteverntiltak og utgjør nok mindre smittefare enn det barnet/barna har vært utsatt for i barnehage og skole. Jeg ville tatt den lille risikoen fremfor å gå til grunne selv, du skal jo ta vare på både deg selv og resten av familien og da trenger du den hjelpen og avlastningen du kan få. Det var litt dårlig formulering fra min side. Vi har takket nei til hjelp fra kommunen bare nå rett før jul siden de er inne i mange hjem og vi ikke vil havne i karantene og må risikere å feire jul alene resten av året har vi hjelp… det er vi veldig glad for. Selv om vi er glad for og trenger hjelp er der vanskelig å få folk inn i hjemmet. Hele dynamikken og alt hjemme blir litt kunstig og rart og det er vanskelig hele året… TS Anonymkode: ee731...133
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #7 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ta i mot hjelp fra kommunen. De har smittevernsutstyr og det er viktig at du tenker på deg selv nå. klem ❤️ Anonymkode: c2162...683 Barnet mitt blir redd visst de kommer i fullt utstyr… TS Anonymkode: ee731...133
Skalperud Skrevet 22. desember 2021 #8 Skrevet 22. desember 2021 Høres tøft ut. Stor klem til deg, flinke mamma ❣️
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #9 Skrevet 22. desember 2021 Sender deg en stor klem❤️ Har dere vurdert å søke om bpa? Det ble en stor og bedre overgang for oss når vi fikk det istedenfor fra kommunen. Anonymkode: 0bf6c...85b 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #10 Skrevet 22. desember 2021 Ta imot hjelp selv om det innebærer litt risiko. Det er viktig å se egne begrensninger. Dine to andre barn og du skal også ha en fin hverdag Anonymkode: f856b...fe6
Matas Skrevet 22. desember 2021 #11 Skrevet 22. desember 2021 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. - Matas, mod.
Anbefalte innlegg