AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #1 Skrevet 22. desember 2021 Var på visning, og da utleier fikk vite at jeg var 40 spurte han hvorfor jeg ikke hadde kjøpt så gammel som jeg var. Jeg sa jeg ikke hadde klart å spare nok EK, noe han syns var rart siden jeg hadde hatt 20 år på meg. Vel, da jeg var veldig ung tenkte jeg ikke så langt fram og var opptatt av å studere, men så ble jeg syk og kom over på AAP, og fikk minstesats i flere år så jeg klarte meg såvidt. Dermed har jeg aldri klart å spare. Burde ikke utleier bare være glad for at noen leier istedenfor å dømme andre? Anonymkode: 3b6b6...2db 8
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #2 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Var på visning, og da utleier fikk vite at jeg var 40 spurte han hvorfor jeg ikke hadde kjøpt så gammel som jeg var. Jeg sa jeg ikke hadde klart å spare nok EK, noe han syns var rart siden jeg hadde hatt 20 år på meg. Vel, da jeg var veldig ung tenkte jeg ikke så langt fram og var opptatt av å studere, men så ble jeg syk og kom over på AAP, og fikk minstesats i flere år så jeg klarte meg såvidt. Dermed har jeg aldri klart å spare. Burde ikke utleier bare være glad for at noen leier istedenfor å dømme andre? Anonymkode: 3b6b6...2db Jo utleier dummet seg ut. Drit i utleieren. Å spare til egenkapital tar laaaaang tid speciellt Hvis en har normallønn eller lavere. Og ska en eie alene good luck. I tillegg så har ikke utleier en dritt med det å gjøre. Er også rart at vedkommende ikke har skjønn for at kjøpe er dyrt! Og at folk ikke driter ut penger Anonymkode: 770af...7f6 6
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #3 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jo utleier dummet seg ut. Drit i utleieren. Å spare til egenkapital tar laaaaang tid speciellt Hvis en har normallønn eller lavere. Og ska en eie alene good luck. I tillegg så har ikke utleier en dritt med det å gjøre. Er også rart at vedkommende ikke har skjønn for at kjøpe er dyrt! Og at folk ikke driter ut penger Anonymkode: 770af...7f6 Virker som en del utleiere sitter godt i det og ikke vet hvor vanskelig det er der ute om man har liten eller lav inntekt over flere år. Er lett å dømme andre når man ikke har vært i samme situasjon, eller ikke har forståelse. Anonymkode: 3b6b6...2db 5
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #4 Skrevet 22. desember 2021 De vil helst at velstående leier hos dem så de har garantert inntekter, derfor spør han nok. Jeg var på AAP tidligere, men fortalte aldri dette til utleierne. Anonymkode: bfb0f...0e8 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #5 Skrevet 22. desember 2021 Det er noen folk som er så lite oppdatert på verden at det er skremmende. Anonymkode: 03002...471 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #6 Skrevet 22. desember 2021 Det er synd at det er så utrolig mange privatpersoner som blir utleiere, og ikke klarer å oppføre seg profesjonelt. De driver forretning, men de aner ikke hvordan de skal behandle kundene sine. Vi ser det her på forumet, igjen og igjen. Folk som tror de kan detaljregulere hva leietakerne kan gjøre, hvem de kan ha på besøk, når de kan se ha lyd på TV-en og hva som verre er. Anonymkode: fd90b...89a 9
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #7 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Var på visning, og da utleier fikk vite at jeg var 40 spurte han hvorfor jeg ikke hadde kjøpt så gammel som jeg var. Jeg sa jeg ikke hadde klart å spare nok EK, noe han syns var rart siden jeg hadde hatt 20 år på meg. Vel, da jeg var veldig ung tenkte jeg ikke så langt fram og var opptatt av å studere, men så ble jeg syk og kom over på AAP, og fikk minstesats i flere år så jeg klarte meg såvidt. Dermed har jeg aldri klart å spare. Burde ikke utleier bare være glad for at noen leier istedenfor å dømme andre? Anonymkode: 3b6b6...2db Det må da være lov å spørre Anonymkode: c5963...dcc 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #8 Skrevet 22. desember 2021 Just now, AnonymBruker said: Det må da være lov å spørre Anonymkode: c5963...dcc Må det virkelig det? Hadde du akseptert at noen andre aktører i næringslivet stilte deg spørsmål av så privat karakter? Neppe. Anonymkode: fd90b...89a 7
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 22. desember 2021 #9 Skrevet 22. desember 2021 Folk kommer med mange rare upassende spørsmål, fordi de mangler sosialkompetanse, hev deg over det og gå videre.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #10 Skrevet 22. desember 2021 Han kan velge mellom potensielt feststemte studenter eller folk som er dårligere stilt enn seg, han bør jo være glad for at ikke alle har råd til å kjøpe... Anonymkode: 398d9...319 1
Gjest ti10 Skrevet 22. desember 2021 #11 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det må da være lov å spørre Anonymkode: c5963...dcc Nei, man kan tenke og lure på hva man vil, men det er ikke alt man bør si høyt. Folkeskikk kalles det.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #12 Skrevet 22. desember 2021 Og så gikk du rett til KG og lagde en klagetråd om det for å få litt selvbekreftelse. Bruk heller tiden din mer fornuftig, så blir du friskere og tjener mer penger. Anonymkode: 92b02...11f 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #13 Skrevet 22. desember 2021 Det er et veldig fornuftig spørsmål å stille, for det kan si mye om hvem du er. Vi fikk alltid spørsmålet mens vi leide. Uten at jeg noen gang tok det som en fornærmelse. Svarte bare hva vår situasjon var akkurat der og da. Man leier selvfølgelig helst ut til det nyetablerte paret, som har gode jobber, er ferdig med studentfesting, men er litt unna å ha spart nok egenkapital. Anonymkode: eadb5...be9 5
Ukjentkjendis Skrevet 22. desember 2021 #14 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Og så gikk du rett til KG og lagde en klagetråd om det for å få litt selvbekreftelse. Bruk heller tiden din mer fornuftig, så blir du friskere og tjener mer penger. Anonymkode: 92b02...11f Takk at du gir gratis besserwisser råd til folket - du må være røkkerik, helt sikkert!😼 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #15 Skrevet 22. desember 2021 Avskyelig holdning fra utleier, ekkelt med de som sitter godt i det og dømmer andre uten at de andre hvordan livet til andre er og har vært. Er selv 40 nå, og kjøpte ikke egen enebolig før jeg var 37. Tomannsbolig da jeg var 31, leilighet da jeg var 28. Det tar tid å etablere seg, og selv om jeg ikke var så tidlig ute, så har jeg vært heldig med å ha god helse, tatt utdanning og vært i 100% jobb, men har måttet spare hardt siden jeg ble skilt og er alenemor til to barn. Ser jo mange andre i klassene deres som har mye større hus, finere, nyere biler etc., og de dømmer meg kanskje inni seg - men jeg vet at det jeg har har jeg jobbet for selv, aldri fått en krone i hjelp fra foreldre og familie. Du kan også kjenne på den følelsen når/om du får noe eget en dag; at uansett om det skjer senere for deg enn en del andre, så har du i alle fall klart det selv. Anonymkode: db2c9...dfa 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #16 Skrevet 22. desember 2021 Teit spørsmål fra utleier - men hvorfor i all verden gadd du å svare?? Det hadde vært bedre å komme med et bullshit-svar her. Si at du nettopp har flyttet og vil bruke god tid på å finne rett bolig, f.eks. Eller at du eier på en annen kant av landet. Hva som helst, det er jo uansett ikke info utleier har noen rett på å vite, så da hadde jeg bare bløffa. Sannheten her setter deg i dårlig lys, om du velger å dele den. Anonymkode: 4e1ea...c2a 2
Knirke Skrevet 22. desember 2021 #17 Skrevet 22. desember 2021 Det har ikke han noe med! Var det en sokkel/kjellerleilighet? Da kunne du jo spurt ham tilbake hvorfor han er nødt til å leie ut og ha fremmede folk i huset. Har han tatt seg lån over evne, kanskje? Er han skilt og holder på å miste huset? Jeg er snart 40, samboer er over 50, og vi leier. Hvis noen mot formodning skulle finne på å spørre hvorfor, så ville jeg svart "Hvorfor ikke?"
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #18 Skrevet 22. desember 2021 Det er angret mest på her i livet var at jeg ikke kjøpte huset jeg leiet. Hadde pengene men sølte bort Ek på tull. Skal i hvertfall lære mine barn økonomi. Anonymkode: 3f5cd...b00 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #19 Skrevet 22. desember 2021 Hvorfor tolker folk alt mulig i verste mening? Anonymkode: 93ea5...4fa 3
Jr.Garcon Skrevet 23. desember 2021 #20 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Var på visning, og da utleier fikk vite at jeg var 40 spurte han hvorfor jeg ikke hadde kjøpt så gammel som jeg var. Jeg sa jeg ikke hadde klart å spare nok EK, noe han syns var rart siden jeg hadde hatt 20 år på meg. Vel, da jeg var veldig ung tenkte jeg ikke så langt fram og var opptatt av å studere, men så ble jeg syk og kom over på AAP, og fikk minstesats i flere år så jeg klarte meg såvidt. Dermed har jeg aldri klart å spare. Burde ikke utleier bare være glad for at noen leier istedenfor å dømme andre? Anonymkode: 3b6b6...2db For en frekk idiot. Utleiere som flår folk for 10,000 netto kroner i måneden er vel hinder nr.1 når det gjelder å frata/hindre mange i å komme seg inn på boligmarkedet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå