AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #1 Skrevet 21. desember 2021 Hvilken ferdiggrøt og/ eller middagsglass liker barnet ditt best? Mitt barn er 8 mnd., og er til nå litt skeptisk både til hjemmelaget og ferdigmat. Anonymkode: 954a4...0b6
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #2 Skrevet 22. desember 2021 Den blå Go natt grøten. Klemmeposer med grøt og yogurt er populært så lenge han får holde dem selv. Middagsglass har han aldri likt. Anonymkode: 67148...545
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #3 Skrevet 22. desember 2021 Prøv noe støtt, glass med gulrot, søtpotet etc. Anonymkode: f9ddc...c7f
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #4 Skrevet 22. desember 2021 Farmors biffgryte er en favoritt her😊 altså glasset😅 Anonymkode: dcc0f...d01 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #5 Skrevet 22. desember 2021 Alt. Utenom fiskegratengen. Det er forståelig 🤮 Anonymkode: fede1...af4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #6 Skrevet 23. desember 2021 Liker alt av frukt/smoothie på poser. Av middag er det nesten bare klemmeposene fra Semper som går ned, favoritten der er pasta bolognese. Anonymkode: 8b2d8...9b6
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #7 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 22.12.2021 den 0.10): Hvilken ferdiggrøt og/ eller middagsglass liker barnet ditt best? Mitt barn er 8 mnd., og er til nå litt skeptisk både til hjemmelaget og ferdigmat. Anonymkode: 954a4...0b6 Det du kan gjøre er å gi veldig smått jeg gjorde det i starten han brukte evigheter på og svelge og smake men litt etter litt så tok han plutselig alt. Nå spiser han alle glass. Han elsker farmors biff gryte 💓 du skal vente med meieri produkter men jeg krydrer maten og legger på en skvett med litt vrmee fraiche. Han spiser med en gang Anonymkode: 401f6...c75
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #8 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 22.12.2021 den 0.10): Hvilken ferdiggrøt og/ eller middagsglass liker barnet ditt best? Mitt barn er 8 mnd., og er til nå litt skeptisk både til hjemmelaget og ferdigmat. Anonymkode: 954a4...0b6 AnonymBruker skrev (På 22.12.2021 den 0.10): Hvilken ferdiggrøt og/ eller middagsglass liker barnet ditt best? Mitt barn er 8 mnd., og er til nå litt skeptisk både til hjemmelaget og ferdigmat. Anonymkode: 954a4...0b6 Du kan lage Spagetti carbonara der du koker litt Spagetti og lit bacon stekt også tar du litt revet ost og Creme fraiche I Spagetti en blandet godt også blende godt så skal du se husk litt pepper også. Du må starte nå men ta det smått.det kommer seg tro meg. De liker a tmat smaker og er vått da er det lettere Anonymkode: 401f6...c75
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #9 Skrevet 24. desember 2021 Min hatet og foraktet grøten fra Nestle. Prøvde alle smakene og han brakk seg. Så prøvde jeg Semper og den sluker han rått. Hvis ikke jeg stopper han spiser han til han spyr. Det ble oppvekker for meg, gjelder å finne det din unge liker! De har forskjellig smak. Synes helsestasjonen er for dårlig på å forberede mødre på at for mange babyer er dette med fast føde en litt omstendelig prosess. Og man må prøve og feile mye. Noen er heldige og ha babyer som sluker alt, og de roper gjerne høyest og skryter av det. Mens alle vi som må stå i den totale boikott på omtrent alt vi serverer føler oss fort mislykket og blir stressa. Skulle ønske det var litt mer fokus på det, og ikke på hvor lett det er for enkelte. Jeg har skjønt i ettertid at babyer er klar for mat på svært ulikt tidspunkt. Det er ikke gitt at babyen spiser når den er 6 mnd, selv om du var flink med smaksprøver. De er forskjellige og jeg er litt irritert på disse helsestasjonene som skal ha levende mennesker til å passe inn i skjemaet deres. Det er urealistisk. Anonymkode: 88f7b...d33 3
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #10 Skrevet 24. desember 2021 Spagetti bolognese i ferdigglass Anonymkode: 6db73...e38
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #11 Skrevet 24. desember 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Min hatet og foraktet grøten fra Nestle. Prøvde alle smakene og han brakk seg. Så prøvde jeg Semper og den sluker han rått. Hvis ikke jeg stopper han spiser han til han spyr. Det ble oppvekker for meg, gjelder å finne det din unge liker! De har forskjellig smak. Synes helsestasjonen er for dårlig på å forberede mødre på at for mange babyer er dette med fast føde en litt omstendelig prosess. Og man må prøve og feile mye. Noen er heldige og ha babyer som sluker alt, og de roper gjerne høyest og skryter av det. Mens alle vi som må stå i den totale boikott på omtrent alt vi serverer føler oss fort mislykket og blir stressa. Skulle ønske det var litt mer fokus på det, og ikke på hvor lett det er for enkelte. Jeg har skjønt i ettertid at babyer er klar for mat på svært ulikt tidspunkt. Det er ikke gitt at babyen spiser når den er 6 mnd, selv om du var flink med smaksprøver. De er forskjellige og jeg er litt irritert på disse helsestasjonene som skal ha levende mennesker til å passe inn i skjemaet deres. Det er urealistisk. Anonymkode: 88f7b...d33 Signerer denne. Jeg har erfart dette veldig godt for jeg har to vidt forskjellige barn. Første ble fullammet til 6 mnd og hun var totalt uinteressert i annen mat, uansett hva vi prøvde. Hun brakk seg og det var hat fra første stund. Det ble ganske ille da hun fikk jernmangel og hs presset på. Og vi prøvde og det ble bare verre. Hun var ca 13 mnd da hun spiste sitt første hele måltid. Hun foretrakk pupp og ble ammet veldig ofte frem til vi bråstoppet ved 2 års alder da orket jeg ikke mer. Samme dagen spiste hun kebab til middag. Med nr to nå var jeg forberedt på at det kanskje ville bli likt. Han var interessert i alt fra rundt 4 måneder og han spiser alt. Poenget er at uansett hvor mange tips man følger, god mat man lager, alt er opp til ungen til syvende og sist. Jeg jublet med første om jeg fikk i henne én teskje med utvanna ferdiggrøt fordi den er tilsatt jern, men nå så er jeg superglad og babyen min på 9 mnd har lyst på pupp midt på dagen 😅 Anonymkode: fede1...af4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå