AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #1 Skrevet 21. desember 2021 Jeg har vært på nåværende arbeidsplass i snart ett år og begynner å miste motivasjonen. Jeg har en langt utdannelse, med stor bredde. Denne føler jeg ikke at jeg får vist frem. På jobb er jeg hun flinke som kan brukes til alt. Jeg får stadig skryt fra alle oppe i ledelsen om at jeg er så fantastisk og en god støtte til dem. Jeg prøver alltid å gjør en god innsatts, om jeg organiserer arrangementer, gir teknisk støtte eller setter sammen presentasjoner. Det kommer stadig ad-hoc oppgaver på pulten min. Til tross for skryt, opplever jeg at skryter handler mer om personligheten min og ikke det jeg kan. Jeg har utrolig mye kompetanse, som jeg ikke får vist frem. Stort sett alle oppgavene jeg gjør, kunne vært gjort av noen uten utdannelse. Jeg har veldig lyst å ta del i flere store prosjekter, men opplever at lederen min ikke vurderer meg til disse i det hele tatt. Jeg har nevnt dette flere ganger, men får bare beskjed om at hen har tenkt meg til så mye annet. Hen sier ofte at jeg er limet i teamet, og at hen ikke hadde klart seg uten meg. Jeg lurer på om jeg rett og slett blir holdt tilbake fordi de er redd for å miste «assistenten sin». Nå har det attpåtil blitt ansatt nye folk for å gjøre flere av de oppgavene jeg synes er spennende, med bedre stillingsvilkår enn meg. Dette gjør meg utrolig lei og skuffet. Jeg begynner å bli redd for at utdanningen min «forgubbes» over tid. Jeg var veldig kort hos forrige arbeidsgiver, og kjenner derfor veldig på at der vil se dårlig ut å bytte jobb etter kort tid en gang til. Jeg skjønner at jeg er ny og må jobbe meg oppover, men jeg har ikke studert 5år for å bli lederassisten… Anonymkode: 1c8ff...19f 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #2 Skrevet 22. desember 2021 Jeg skjønner deg, føler av og til at jeg heller ikke får brukt potensiale jeg har på jobben. Tror faktisk du bare bør søke andre jobber om lederen din ikke gidder å høre på deg. Om du får tilbud om en annen jobb så kan du bruke det mot dem, altså at du slutter om du ikke får andre arbeidsoppgaver. Anonymkode: ca3e2...365
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #3 Skrevet 22. desember 2021 Akkurat som var det for meg også. Eneste løsningen var å søke ny jobb. Har fått en krevende stilling i staten med betraktelig bedre lønn og ansvar. Selv om jeg trives godt sosial på nåværende jobb, så er ikke det avgjørende for meg å bli. Anbefales☺️ Anonymkode: e18e8...3ac
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #4 Skrevet 22. desember 2021 Du sier at du har sagt at du ønsker andre oppgevr, ts. Men har du vært konkret? Har du sagt det du sier her? »Jeg har en utdannelse som jeg ikke får brukt i mine nåværende oppgaver. Dersom jeg fikk ta del i prosjekt x så vil det la meg benytte mine evner på en bedre måte.» sjefen: «nei, nei, du passer flott der du er!» »jeg tror ikke du forstår. Det er ikke for meg aktuelt å forbli i denne stillingen dersom jeg ikke får endret oppgaver. Da ser jeg det som nødvendig å søke på andre jobber» Konkret. Arbeidslivet drives av trusler. Men du må mene det. Er du ikke villig til å slutte for å få viljen din så får du ikke viljen din. Anonymkode: 033f1...cd9 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #5 Skrevet 26. desember 2021 Hva slags oppgaver sto det om i utlysningen da du søkte stillingen? Det er ganske sentralt. Anonymkode: c9ebf...a40
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #6 Skrevet 28. desember 2021 Søk ny jobb. Du har blitt hun hyggelige assistenten. Gjør som en over her foreslår. Spør konkret om når du får andre arbeidsoppgaver (vær spesifikk), som beskrevet i stillingsannonsen du søkte på. Ikke kom med trussel om at "får jeg ikke viljen min slutter jeg". Men se deg om etter andre ting, send søknader, og gi sjefen din x antall måneder på å komme opp med arbeidsoppgaver du ønsker deg. Skjer det ikke går du veldig aktivt inn for å finne ny jobb. Anonymkode: e6a4a...ae0
Gjest ti10 Skrevet 28. desember 2021 #7 Skrevet 28. desember 2021 Har du søkt på disse nye stillingene som har oppgaver du kunne tenkt deg? Har stillingene vært utlyst? Hvis ledelsen faktisk er klar over din kompetanse uten å bruke den, er det bare å søke seg vekk. Og du bør spørre om hva slags konkrete planer lederen din har for deg, ikke bare slå deg til ro med at hen har planer for deg. Det høres bare ut som et svadasvar.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #8 Skrevet 28. desember 2021 Men hva sier stillingsbeskrivelsen din da? Hvis det du ikke gjør til daglig samsvarer med den, så er jo det noe du må ta opp med lederen din. Gjør du derimot det som står i stillingsbeskrivelsen din når du fikk jobb, så har du ikke så mye annet valg en å søke på ledige stillinger på jobben eller andre steder. Anonymkode: a9418...723
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå