AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #1 Skrevet 21. desember 2021 Jeg har kjent svigers i snart 15 år. Før var de arbeidsomme, spreke og veldig flotte mennesker å ha rundt seg. De jobbet fullt begge to, tok seg av familie og drakk svært lite alkohol. I 2018 flyttet de til Spania, vi støttet denne beslutningen da svigermor har bechtrews. De skulle aldri ha flyttet, begge har på få år utviklet alkolisme og er nesten ikke til å kjenne igjen. De er rødsprengt og blitt ukritiske. Mannen min fikk sjokk sist vi hentet de på flyplassen. Vi tror de er i ett festemiljø der nede. Og de som skulle spille golf og kose seg i syden. Vi er så fortvilet. Spania og "ferie" livsstil året rundt er så ødeleggende. Hvorfor skal de føkke opp alderdommen slik? Vi sa at de må begrense alkohol her i jula, tenåringene våres skal slippe det. Ble veldig dårlig stemning. Svigermor truer med hotell. Jeg kjenner hun ikke igjen lenger. Anonymkode: c0de8...686 11
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #2 Skrevet 21. desember 2021 Oi, så trist! Stå på restriksjonen så de forhåpentligvis kan innse st de har problemer! Anonymkode: 62d2f...070 25
Morten1 Skrevet 21. desember 2021 #3 Skrevet 21. desember 2021 La de bo på hotell hvis de truer med det. Deres hus deres regler, hvis dere ønsker at de begrenser alkohol inntaket så bør de respektere det. 43
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #4 Skrevet 22. desember 2021 De er voksne og har hatt forpliktelser de har fulgt opp hele livet. Nå må de få gjøre som de vil, og de er fremdeles villige og sikkert glade for å være i livet deres. Hvor mye drikker de hos dere siden du kom med føringer for hvor mye de kan drikke? Du har tenåringer, de tåler litt. Det er vel ikke sånn at besteforeldrene er frekke mot noen? Jeg håper at de tar inn på hotell, så de får nyte juleferien. Anonymkode: 4518e...e0a 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #5 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): De er voksne og har hatt forpliktelser de har fulgt opp hele livet. Nå må de få gjøre som de vil, og de er fremdeles villige og sikkert glade for å være i livet deres. Hvor mye drikker de hos dere siden du kom med føringer for hvor mye de kan drikke? Du har tenåringer, de tåler litt. Det er vel ikke sånn at besteforeldrene er frekke mot noen? Jeg håper at de tar inn på hotell, så de får nyte juleferien. Anonymkode: 4518e...e0a Det hadde vel vel hyggelig for familien inkl tenåringene at de kunne være sammen med edruelige besteforeldre når de skal feire jul ? Denne evinnelige drikkingen for en hver pris ødelegger har ødelagt mange familier Anonymkode: fb1e1...6d5 26
NeverMore Skrevet 22. desember 2021 #6 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): De er voksne og har hatt forpliktelser de har fulgt opp hele livet. Nå må de få gjøre som de vil, og de er fremdeles villige og sikkert glade for å være i livet deres. Hvor mye drikker de hos dere siden du kom med føringer for hvor mye de kan drikke? Du har tenåringer, de tåler litt. Det er vel ikke sånn at besteforeldrene er frekke mot noen? Jeg håper at de tar inn på hotell, så de får nyte juleferien. Anonymkode: 4518e...e0a Nå er det vel de som skal ha dem i hus som setter reglene? Og vil de ikke høre er hotell ok. Det er TS som bestemmer i huset hennes barn bor. 14
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #7 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg har kjent svigers i snart 15 år. Før var de arbeidsomme, spreke og veldig flotte mennesker å ha rundt seg. De jobbet fullt begge to, tok seg av familie og drakk svært lite alkohol. I 2018 flyttet de til Spania, vi støttet denne beslutningen da svigermor har bechtrews. De skulle aldri ha flyttet, begge har på få år utviklet alkolisme og er nesten ikke til å kjenne igjen. De er rødsprengt og blitt ukritiske. Mannen min fikk sjokk sist vi hentet de på flyplassen. Vi tror de er i ett festemiljø der nede. Og de som skulle spille golf og kose seg i syden. Vi er så fortvilet. Spania og "ferie" livsstil året rundt er så ødeleggende. Hvorfor skal de føkke opp alderdommen slik? Vi sa at de må begrense alkohol her i jula, tenåringene våres skal slippe det. Ble veldig dårlig stemning. Svigermor truer med hotell. Jeg kjenner hun ikke igjen lenger. Anonymkode: c0de8...686 kanskje best de bare bor på hotell, så slipper dere andre og få julen ødelagt av fulle besteforeldre. Anonymkode: fd3bd...394 9
Jadzia Skrevet 22. desember 2021 #8 Skrevet 22. desember 2021 Vi opplever det samme med tanta mi og mannen. De bor her, men har hatt for vane å reise ned til Spania en måned om gangen, fire ganger i året. I starten, drakk de hele tida der nede, men holdt seg i ro her hjemme. Så ble det ett glass på kvelden hjemme, så to, så tre osv. I dag går det fort 1-2 flasker whiskey hver kveld. Jeg synes det er utrolig trist å se på. Barna har tatt avstand fra dem, og omgås dem bare når de må (jul, bursdag osv). Hun har hatt en del helseproblemer som kommer som en direkte følge av alkoholforbruket, men likevel nekter hun å tro at det har med det å gjøre. Finner på alle andre unnskyldninger for dem. før de begynte å reise nedover på den måten, drakk ingen av dem. I det hele tatt. Med unntak av en øl og en akevitt på julaften. Festmiljøet i Spania blant godt voksne er stort og veldig altoppslukende dessverre. Og ødeleggende. 5
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #9 Skrevet 22. desember 2021 La de bo på hotell dersom de heller vil det enn å begrense alkoholinntaket. Kanskje det kan få de til å reflektere over alkoholforbruket i ettertid, og da slipper i alle fall tenåringene å måtte dele hus med fulle besteforeldre hele jula. Anonymkode: 15193...bf9 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #10 Skrevet 22. desember 2021 En ikke ukjent problemstilling i mange familier, inkludert min egen. Noen bør reise ned dit og lage en reportasje hva som egentlig foregår i disse pensjonistkoloniene. Anonymkode: a25b7...4d3 11
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #11 Skrevet 22. desember 2021 Dere har vel 14 dagers returrett, så dere ksn benytte dere av den, og så be Felipe sende dere en bedre versjon mer lik originalen. Anonymkode: 5f5d2...2b2 2
Jdz Skrevet 22. desember 2021 #12 Skrevet 22. desember 2021 Det er jo ikke rart at mange tyr til flaska. Spania kan være fantastisk, men disse pensjonistenklavene i Spania er triste greier. TS: Det er ikke Spania som har ødelagt svigers, det er svigers som har ødelagt svigers. 14
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #13 Skrevet 22. desember 2021 Mine foreldre flyttet til Spania for snart 30 år siden, og de har med vilje bosatt seg i et område hvor det ikke er Norske naboer. Bor stort sett spanjoler der de bor. Er jo på solkysten, så det er jo mange nordmenn der, men de orker ikke å omgås med dem. Mine foreldre er avholds, og bor der av helsemessige årsaker. De snakker spansk, og har venner fra mange nasjoner, men unngår "forfylla skandinaver" , for det er det nok av! Anonymkode: c2ead...a53 5
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #14 Skrevet 22. desember 2021 Har en venninne som bor der nede, og hun sier det er en del problemer med nordmenn der, de som blir alkoholikere, og det er noen som flytter fra barnevernet, og hvor barna ikke burde bo hos foreldrene sine. Jeg og har planer om Sydligere strøk noen måneder på vinteren, men jeg skal starte med Fuerteventura, der er det ikke mange nordmenn. Har ikke lyst til å bo i en norsk koloni, og ihvertfall ikke med alkoholikere. Anonymkode: ffb60...088 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #15 Skrevet 22. desember 2021 Gjenkjenner dette dessverre altfor godt - min svigermor er blitt alkoholisert etter hun pensjonerte seg og er i mye i Spania 😔 Anonymkode: f9015...793 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #16 Skrevet 22. desember 2021 Det er helt utrolige mengder eldre som blir hentet hjem til avrusning hvert år.. Og det tar lang tid før de forstår hva de har gjort "for alle gjør det" og "vi koser oss jo bare" Anonymkode: 434ce...bc5
Realverdien Skrevet 22. desember 2021 #17 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): De er voksne og har hatt forpliktelser de har fulgt opp hele livet. Nå må de få gjøre som de vil, og de er fremdeles villige og sikkert glade for å være i livet deres. Hvor mye drikker de hos dere siden du kom med føringer for hvor mye de kan drikke? Du har tenåringer, de tåler litt. Det er vel ikke sånn at besteforeldrene er frekke mot noen? Jeg håper at de tar inn på hotell, så de får nyte juleferien. Anonymkode: 4518e...e0a Det eneste jeg leser her er at du har null innsikt i hvordan det et å feire jul med to alkiser som bruker ferien på å ruse seg i heimen din. 13
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #18 Skrevet 22. desember 2021 Dette er dessverre et stort problem blant mange eldre voksne nordmenn i Spania. Jeg visste ingenting om det før jeg og mine foreldre måtte hente hjem min bestefar fra Spania før han rett og slett drakk seg ihjel. Et helt forferdelig sted hvis du havner i et drikkemiljø og du ikke klarer å stå i mot presset. Min bestefar kom seg heldigvis ut av det med hjelp fra familien, men det hadde vi aldri greid hvis ikke han hadde innsett selv at han hadde et problem og ønsket å komme ut av det. Så utrolig kjipt at de ødelegger julen for dere med sine alkoholvaner og ikke skjønner det selv! Selv om barna dine er ungdommer så trenger de ikke å måtte tåle berusede besteforeldre, det er like flaut og ubehagelig selv om man er ungdom. Anonymkode: b2a39...b83 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #19 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): De er voksne og har hatt forpliktelser de har fulgt opp hele livet. Nå må de få gjøre som de vil, og de er fremdeles villige og sikkert glade for å være i livet deres. Hvor mye drikker de hos dere siden du kom med føringer for hvor mye de kan drikke? Du har tenåringer, de tåler litt. Det er vel ikke sånn at besteforeldrene er frekke mot noen? Jeg håper at de tar inn på hotell, så de får nyte juleferien. Anonymkode: 4518e...e0a Da kan de få gjøre som de vil et annet sted. Anonymkode: 1335d...a8e 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #20 Skrevet 22. desember 2021 Realverdien skrev (3 minutter siden): Det eneste jeg leser her er at du har null innsikt i hvordan det et å feire jul med to alkiser som bruker ferien på å ruse seg i heimen din. En ting er sikkert, du e my klokere her enn på seksualforumet Jdz skrev (1 time siden): Det er jo ikke rart at mange tyr til flaska. Spania kan være fantastisk, men disse pensjonistenklavene i Spania er triste greier. Ja en ting er sikkert, jeg velger Portugal i stedet for som vinterkvarter. Realverdien skrev (3 minutter siden): Anonymkode: 13361...d5d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå