Gå til innhold

Hvordan kan noen blokkere nr ditt uten å ha kommunisert med deg på det og hvordan hadde du reagert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når du skulle sende en melding men får opp feil ved sending av melding. Går an å ringe til det men ikke sms/Imessage. 

Anonymkode: 60d00...c40

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sikker på du er blokkert? Jeg trodde sms til blokkert nummer ville sendes som vanlig mens ved forsøk på oppringing ville du alltid få opptattsignal hvis nummeret ditt er blitt blokkert 🤔

Anonymkode: ee359...5cb

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Er du sikker på du er blokkert? Jeg trodde sms til blokkert nummer ville sendes som vanlig mens ved forsøk på oppringing ville du alltid få opptattsignal hvis nummeret ditt er blitt blokkert 🤔

Anonymkode: ee359...5cb

Ts her. Jeg googlet hvordan man vet om man er blokkert på Iphone. Blir ikke helt klok selv. Det står feil ved sending av melding. Det sto på at hvis du ringer et nr som har blokkert deg, kan det ringe men personen får ikke opp varsler...Skjønner ikke helt.

Skrevet

Min første tanke hadde vært at nummeret ikke er tilgjengelig.

Anonymkode: 20dcb...b11

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts her. Jeg googlet hvordan man vet om man er blokkert på Iphone. Blir ikke helt klok selv. Det står feil ved sending av melding. Det sto på at hvis du ringer et nr som har blokkert deg, kan det ringe men personen får ikke opp varsler...Skjønner ikke helt.

Vet ikke med sms, men ved når man ringer til noen som har blokkert vedrørendes nummer så vil det ringe som normalt for den som ringer, men ingenting dukker opp hos mottaker. De får gjerne et varsel etterpå at noen på svartelista har ringt. Men dette kan skrus av kanskje? 

• Liker 1
Skrevet

Du vil ikke få beskjed om du er blokkert. Men det høres ikke ut som at du er blokkert. Det høres heller ut som det er noe feil på meldingsinnstillinger, enten hos deg eller personen du prøver å kontakte. 

Anonymkode: ee6d5...0cd

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min første tanke hadde vært at nummeret ikke er tilgjengelig.

Anonymkode: 20dcb...b11

Hvorfor sendes ikke mld da, da? Og må ikke vedkommende slå opp navn og nummeret mitt og så trykke blokker alt fra denne personen eller noe? Fordi det står du trykker på (!) på mld fra denne personen så kan du  blokkere osv.

Skrevet
Deathslamx skrev (1 minutt siden):

Vet ikke med sms, men ved når man ringer til noen som har blokkert vedrørendes nummer så vil det ringe som normalt for den som ringer, men ingenting dukker opp hos mottaker. De får gjerne et varsel etterpå at noen på svartelista har ringt. Men dette kan skrus av kanskje? 

Ja, det har du faktisk rett i. https://support.apple.com/no-no/HT201229
Så da kan det tenkes du er blokkert ts. Men om det ikke skulle vært noen grunn til at du skulle være blokkert, kan det ha skjedd en feil.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor sendes ikke mld da, da? Og må ikke vedkommende slå opp navn og nummeret mitt og så trykke blokker alt fra denne personen eller noe? Fordi det står du trykker på (!) på mld fra denne personen så kan du  blokkere osv.

Men om du mistenker at denne personen ikke vil ha meldinger eller snakke med deg, hvorfor fortsette å prøve da?

Anonymkode: 386da...c2c

• Liker 8
Skrevet

Jeg blokkerte eksen til samboeren før hun noen gang har prøvd å ringe eller sende sms, fordi hun er gæren.

Jeg lagret nr. hennes og blokkerte det på tlf.

Anonymkode: 89247...7d7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så da kan det tenkes du er blokkert ts. Men om det ikke skulle vært noen grunn til at du skulle være blokkert, kan det ha skjedd en feil.

Kommer det "feil ved sending av melding" om man er blokkert?

Jeg ringte anonymt til nummeret. Har hatt en annen person som blokkerte nummeret mitt etter en krangel da kom det konstant til telefonsvarer. Så da er det noe merkelig. Denne personen, en tidliger venn, har også Iphone. Alle dte gjelder har ulike Iphone tlf. Jeg har XS
Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når du skulle sende en melding men får opp feil ved sending av melding. Går an å ringe til det men ikke sms/Imessage. 

Kan være så enkelt som at vedkommende ikke har wifi eller 4G tilgang. 

Anonymkode: b61b4...204

Skrevet

Jeg lagret nr. hennes og blokkerte det på tlf.

Anonymkode: 89247...7d7

Men hvis personen det gjelder ikke har lagret nr mitt fordi vi har ikke hatt kontakt på en god stund. Og jeg fant ut at personen fikk nytt nr nylig. Så sendte en mld i går, og da fikk jeg denne beskjeden. For da måtte jo personen finne nr mitt på gulesider eller noe(tviler på vedk kan det utenat), og deretter blokkere meg fra alt. Så ganske forvirret. Har ikke prøvd å sende mld på nytt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vanligvis når man får feilmelding så er det en annen årsak. Som dårlig dekning, ikke konfigurerte innstillinger etc. Når noen har blokkert et nr så får de vanligvis sms uansett, men det havner ikke i innboksen. Du får da et varsel som tilsier at du har fått melding fra et nr på svartelisten. Da kan man trykke å se på den eller trykke det vekk. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har erfaringen så det viste jeg. Husket ikke noe om den siste delen. Tar gjerne litt tid før all informasjonen som trengs kommer frem 😂

Skrevet
Deathslamx skrev (2 timer siden):

Vanligvis når man får feilmelding så er det en annen årsak. Som dårlig dekning, ikke konfigurerte innstillinger etc. Når noen har blokkert et nr så får de vanligvis sms uansett, men det havner ikke i innboksen. Du får da et varsel som tilsier at du har fått melding fra et nr på svartelisten. Da kan man trykke å se på den eller trykke det vekk. 

Står i rødt  "ikke sendt". Ikke prøv igjen eller noe som kommer om du ikke får sendt? Jeg er oppriktig forvirret. 

Omg fikk en a-ha opplevelse, kan det være fordi at jeg ikke har på betalbart nett. Fordi det må jeg ofte ha på for å få bilder folk har sendt eller lengre mms....
Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Står i rødt  "ikke sendt". Ikke prøv igjen eller noe som kommer om du ikke får sendt? Jeg er oppriktig forvirret. 

Omg fikk en a-ha opplevelse, kan det være fordi at jeg ikke har på betalbart nett. Fordi det må jeg ofte ha på for å få bilder folk har sendt eller lengre mms....
Ts

Prøvde du med mobildata? Er det vanlig melding du prøver å sende? 

Skrevet
Deathslamx skrev (På 22.12.2021 den 11.16):

Prøvde du med mobildata? Er det vanlig melding du prøver å sende? 

Nei. og ja en litt lengre melding. Hadde jo nettet fra hjemmet da, så da skulle det vel komme på Imessage eller? Kam være nettet var ustabilt akkurat da jeg sendte for det har vært litt ustabilt i det siste. Betyr "ikke sendt" i rødt at jeg er blokkert da eller??

Skrevet

Betyr "ikke sendt" i rødt at jeg er blokkert da eller??

Jeg får opp dette når jeg har dårlig dekning og sender sms.

Anonymkode: 7aac4...77c

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.12.2021 den 14.00):

Jeg får opp dette når jeg har dårlig dekning og sender sms.

Anonymkode: 7aac4...77c

Mente "ikke levert". Men der står ikke noe om send på nytt. Så da må man evt skrive hele meldingen på nytt for å sende?

OppdateringDa ble den sendt.
- ts

Skrevet

Når du blir blokkert på iPhone blir meldingen sendt men nederst på meldingen står det ikke «levert». Du kan sende både vanlig sms (grønn melding) eller blå gjennom wifi. Men den blir ikke levert. På en melding til en person som ikke har blokkert deg står det nederst på meldingen «levert» eller «lest» 

Anonymkode: 3c956...fc7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...