Gå til innhold

Halvannen million i utlegg for strømsparetiltak for å spare noen titusen kroner i strømutlegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pussig artikkel:

https://www.nrk.no/sorlandet/familie-har-investert-i-mange-stromsparingslosninger-1.15779539

Jeg er også interessert i brukbare "deep cycle"-batterier for sol- og vindprodusert, selvforsynt strøm.

Men kostnadene på dette utstyret er jo så vanvittig kræsibananas at det tar et halvt liv før det lønner seg!

Har sett på gamle Leaf som man får med 15-18 kWt restbatteri for 30000 kr. Med salg av diverse ettertrakta deler får man da batteriet for rundt 15-20000 kr. Derfra er det bare mystisk for meg. 🤪

Anonymkode: 7392f...3bb

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja...jeg så dette innslaget på NRK med mannen. Vi ble så irritert av vi spolte forbi. Hva er dette slags innslag å sende som liksom skal være strømbesparende? Kan de ikke bare rekke oss fingeren? "Bygg ditt eget atomkraftverk- spar strøm". Jo takk som byr. 

Skjerp dere NRK!!Det er våre skattepenger dere bruker. Dette er et hån mot folk. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg er ikke irritert på NRK i det hele tatt. Veldig spennende, nyhetsverdig innlegg - det synes i alle fall jeg. Men jeg klør meg i hodet. Vi må vekk fra "kraftverkstankegangen" og vi trenger mer desentralisert strømproduksjon og -lagring. Dette er noe gamle elbiler vil hjelpe oss med, masse. Men prisene her er foreløpig helt sinnssyke. Det er ingen rasjonell investering det der.

Anonymkode: 7392f...3bb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...