Sgirl Skrevet 23. desember 2021 #21 Del Skrevet 23. desember 2021 gjest:) skrev (4 timer siden): Hvis utbredelsen av koronatilfeller stort sett følger samme mønster som andre luftveisinfeksjoner, så må jo tiltakene ha hatt effekt all den tid de hadde stor effekt på alle andre luftveisinfeksjoner. Ok. Mulig det. Samtidig vet vi jo at kurven flater ut også for luftveisinfeksjonene etterhvert. Rs- bølgen er det siste eksemplet på det. Og det uten at tiltak er iverksatt. Så det jeg sier er ikke at tiltak ikke forhindrer smitte, det vil det jo siden man isolerer folk. Poenget mitt var at nedgangen også iallfall delvis kan skyldes naturlig avflatning. Dette er noe vi ikke har fått testet ut. Men merk at de i USA og uk foreløpig avventer med ytterligere tiltak, nettopp for å se an hvor det bærer… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjest:) Skrevet 23. desember 2021 #22 Del Skrevet 23. desember 2021 4 hours ago, Sgirl said: Ok. Mulig det. Samtidig vet vi jo at kurven flater ut også for luftveisinfeksjonene etterhvert. Rs- bølgen er det siste eksemplet på det. Og det uten at tiltak er iverksatt. Så det jeg sier er ikke at tiltak ikke forhindrer smitte, det vil det jo siden man isolerer folk. Poenget mitt var at nedgangen også iallfall delvis kan skyldes naturlig avflatning. Dette er noe vi ikke har fått testet ut. Men merk at de i USA og uk foreløpig avventer med ytterligere tiltak, nettopp for å se an hvor det bærer… Ja, man ville fått naturlig utflating men mye høyere topper først. Og vi er jo ikke så uenige. Vi er enige om at vi ikke vet hvor stor effekten av tiltakene har vært. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjest:) Skrevet 23. desember 2021 #23 Del Skrevet 23. desember 2021 Forøvrig - en av grunnene til at vi ikke vet mer er at fhi ikke har fått lov https://www.nrk.no/norge/fhi_-mer-forskning-kunne-avverget-kraftig-nedstenging-av-norge-1.15560262 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg