AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #1 Skrevet 21. desember 2021 Hei! jeg og kjæresten har det egentlig veldig fint, men plutselig innimellom er det som om det klikker totalt for han. Alt svartner totalt. Et eksempel er at vi har det supert i en periode, men så plutselig kommer det en dag hvor jeg enten har mye å gjøre eller rett og slett ikke ser på tlf - og hvis han tilfeldigvis har ringte meg da, da da ringer jeg alltid opp igjen så fort jeg ser det, men da er det full klikk og mener jeg aldri må ha på lydløs. Sist dette skjedde hadde jeg en stor hjemmeeksamen. Jeg sendte han melding tidligere på dagen å fortalte at jeg er veldig stressa pga eksamen - så han visste hva jeg dreiv med. Men de siste minuttene før leveringsfristen satt jeg å knota noe jævlig med å få lastet opp filen - så ringer han samtidig som jeg driver å stresser. Rett etter jeg har fått levert og fristen har gått ut ringer jeg han opp igjen, og da er han i harnisk fordi jeg ikke har svart han med en gang eller fordi jeg ikke bare kunne trykka på grønn og si at jeg ringer deg opp igjen snart. Han hadde ikke noe viktig å si engang. Det skal sies at han er skilsmissebarn med foreldre som aldri - noen gang tok tak i han når han utagerte når han var liten - men når han blir så sinna så sier han skikkelig sårende ting i tillegg. Han ber meg pakke tinga mine (vi er samboere🙄) hvis jeg ikke fortsetter å høre på han, sier at jeg er dum som ikke klarer å svare osv. WTF? Og den meldingen jeg sendte tidligere på dagen var i hans øyne heeelt unødvendig å sende, men siden han blir sint når jeg ikke tar tlf var den jo i aller høyeste grad nødvendig. Han beviste jo det selv. Vet ikke helt hvor jeg vil hen med dette innlegget, men jeg klarer virkelig ikke å forstå hvordan et voksent menneske kan oppføre seg sånn helt plutselig og uten en eneste liten forvarsel? Jeg prøver virkelig å forstå hvorfor folk reagerer som de gjør og er som de er, men dette er jo bare jævlig hull i hodet og helt på jordet? Eller er jeg bare en kjerring som ikke skjønner noen ting?😂 Anonymkode: 3e22d...d29 3
Gjest Dævendøtte Skrevet 21. desember 2021 #2 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han ber meg pakke tinga mine Neste gang han sier dette, gjør det og dra for godt. Han høres ikke trygg ut.
Silva Pluvialis Skrevet 21. desember 2021 #3 Skrevet 21. desember 2021 Han høres kontrollerende og ustabil ut. Har han alltid vært sånn, eller er det mer i det siste? 15
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #4 Skrevet 21. desember 2021 Vil du at han skal oppføre seg sånn mot sine fremtidige barn? Nei, da går du nå. Han vil ikke forandre seg. Anonymkode: 8af4e...90a 16
Nymerïa Skrevet 21. desember 2021 #5 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg prøver virkelig å forstå hvorfor folk reagerer som de gjør og er som de er, Enkelt og greit; han gjør det fordi han kan. Hadde han opplevd at du pakket tingene dine, dro og aldri snakket med han igjen så hadde han tenkt seg nøye om før han behandlet noen slik igjen. Det er ikke hans reaksjoner som bør bekymre deg mest, det er dine egne. 12
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #6 Skrevet 21. desember 2021 NymeriaRhoynar skrev (29 minutter siden): Enkelt og greit; han gjør det fordi han kan. Hadde han opplevd at du pakket tingene dine, dro og aldri snakket med han igjen så hadde han tenkt seg nøye om før han behandlet noen slik igjen. Det er ikke hans reaksjoner som bør bekymre deg mest, det er dine egne. Nei. Han hadde da funnet seg en ny som også fant seg i dette en stund. Og så en til etter henne. Problemet ligger hos han. Anonymkode: 4f92a...467 10
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #7 Skrevet 21. desember 2021 Han er kokko. Du må sette deg ned når alt er fint og si at den adferden er helt uakseptabel og at han aldri må innbille seg at å kjefte, eksplodere og være ufin er tillatt mot deg, og at det ikke er din jobb å tilpasse deg slik at han ikke blir sur. om han ikke evner å rette seg etter dette så er det slutt, og gjør han det en gang til så er det over. Da har han fått sjansen, og en advarsel på slikt holder. Det er aldri et alternativ å fortsette i et slikt forhold. Anonymkode: d2b84...7b4 13
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #8 Skrevet 21. desember 2021 Narcissistic rage? Legg spesielt merke til om dette skjer i øyeblikk som betyr mye for deg - bursdager, høytider, du skal få til noe.... Høres skummelt ut Anonymkode: 53f47...142 7
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #9 Skrevet 21. desember 2021 Han sier jevnlig sårende ting og skjønner ikke at voksne mennesker kan være opptatt? Og skylder på foreldrene, men går ikke i terapi? Hvorfor er du i dette forholdet? Anonymkode: bc073...d32 6
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #10 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Narcissistic rage? Legg spesielt merke til om dette skjer i øyeblikk som betyr mye for deg - bursdager, høytider, du skal få til noe.... Anonymkode: 53f47...142 Ts forteller at det skjer bla i forbindelse med eksamen. Anonymkode: bc073...d32 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #11 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts forteller at det skjer bla i forbindelse med eksamen. Anonymkode: bc073...d32 Ja og det er jo typisk. Anonymkode: 53f47...142 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #12 Skrevet 21. desember 2021 Det å regulere og håndtere følelser kan være utfordrende i voksen alder dersom ikke foreldre har klart å veilede han i barndommen. Problemet ligger uansett hos han, og det er hans ansvar å oppsøke hjelp slik at han kan håndtere det bedre. Det er ikke rettferdig ovenfor deg å oppføre seg på den måten han gjør. Anonymkode: 6b4dd...e03 4
KvinneMannen Skrevet 21. desember 2021 #13 Skrevet 21. desember 2021 Han høres psykotisk ut, men hvis du tenker at det er din oppgave å fikse ham så kjør på! 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #14 Skrevet 21. desember 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Han er kokko. Du må sette deg ned når alt er fint og si at den adferden er helt uakseptabel og at han aldri må innbille seg at å kjefte, eksplodere og være ufin er tillatt mot deg, og at det ikke er din jobb å tilpasse deg slik at han ikke blir sur. om han ikke evner å rette seg etter dette så er det slutt, og gjør han det en gang til så er det over. Da har han fått sjansen, og en advarsel på slikt holder. Det er aldri et alternativ å fortsette i et slikt forhold. Anonymkode: d2b84...7b4 terapikortet Anonymkode: b46b2...0a6
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #15 Skrevet 22. desember 2021 Synes du har en fin tilnærming når du prøver å forstå hvorfor han er sånn. Men er du flink til å sette grenser for deg selv? Selv om foreldrene ikke var flinke til å sette grenser så kan du gjøre det. Snakk med han, si at du ikke finner deg i oppførselen hans. Du vet med deg selv at når du har eksamen så svarer du ikke på telefonen. Sånn er det, du er opptatt. Hvis han blir sur for det så er det hans problem, ikke ditt problem. Sett grenser! Anonymkode: 1741e...b99 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #16 Skrevet 22. desember 2021 Regner med det er flere menn som leser tråden og ler med seg selv 😅 Dette er jo hverdagskost for oss som lever sammen med en kvinne, men når det gjelder en mann som kvalifiserer det til abnormalitet! Anonymkode: 9d79a...d37
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #17 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Regner med det er flere menn som leser tråden og ler med seg selv 😅 Dette er jo hverdagskost for oss som lever sammen med en kvinne, men når det gjelder en mann som kvalifiserer det til abnormalitet! Anonymkode: 9d79a...d37 Eh, håper ikke de fleste damer oppfører seg slik. Jeg gjør det ikke. Til TS: dette er røde flagg. Selv om du reagerer på oppførselen er det lett å tilpasse seg og. Umerkelig begynner en å ta hensyn selv om det er han som er urimelig. Det er tross alt lettere å bare ta den telefonen enn å diskutere med en sint mann. Slik går det litt og litt til grensene dine forskyves. Anonymkode: 41603...0e2 8
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #18 Skrevet 22. desember 2021 Går han på noen medisiner som kan tulle med humøret hans? Anonymkode: 132a5...c47
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #19 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Går han på noen medisiner som kan tulle med humøret hans? Anonymkode: 132a5...c47 Det er ingen unnskyldning Anonymkode: c9a43...c0c 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #20 Skrevet 22. desember 2021 Jeg får en veldig dårlig følelse om dette. Nå kjenner jeg jo ikke han og vet ikke mer enn denne historien, men dette kan være et tegn på starten på et kontrollerende forhold. Det høres ut som han allerede bruker psykisk vold mot deg (sier at du er dum og kaller deg stygge ting, det skal man aldri gjøre), og i værste fall kan det til slutt bli fysisk vold. Helt ærlig, prøv å se dette utenfra, at en venninne skrev dette til deg og du leste det. Hadde du syntes at hun skulle akseptere det og finne seg i det? Alternativt om du ikke bare drar, kan du jo prøve å snakke med ham og si at dette er helt urimelig og at du vil ikke være sammen med en slik person. Da viser du at du setter grenser, så får du se hvordan han reagerer. Anonymkode: 682dc...afc 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå