AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #1 Skrevet 21. desember 2021 Jeg synes jo på et vis det er rart å skulle gjøre noe man ikke vil, men jeg har jo forstått det slik at man må/skal ha sex da.. Greit nok. Jeg er i et sex løst forhold, og det er min skyld. Mannen min kommer vel til å forlate meg, og da er det min skyld. Vi har barn, men de sover greit, så søvnmangel er det vel ikke. Ungene legger seg seint, så man har aldri noe alene tid. Det føler jeg at jeg trenger. Aldri noe date, kjærestetid. Aldri noe kosing eller klemming på hverandre. Jeg føler at den eneste nærheten man har er når man skal ha sex, og da knyter det seg i meg.. Eneste tilnærming i sengen eller på meg er når han er kåt og vil ha sex. Prøver å finne løsning på det. Har noen forslag? Har lest om kjærlighetens språk og vet at jeg trenger alle😅😅 Både anerkjennende ord, tid, gaver, tjenester, fysisk nærhet (uten sex). Jeg er vel storforlangende🤦♀️ Anonymkode: 6f17f...59d 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #2 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes jo på et vis det er rart å skulle gjøre noe man ikke vil, men jeg har jo forstått det slik at man må/skal ha sex da.. Greit nok. Jeg er i et sex løst forhold, og det er min skyld. Mannen min kommer vel til å forlate meg, og da er det min skyld. Vi har barn, men de sover greit, så søvnmangel er det vel ikke. Ungene legger seg seint, så man har aldri noe alene tid. Det føler jeg at jeg trenger. Aldri noe date, kjærestetid. Aldri noe kosing eller klemming på hverandre. Jeg føler at den eneste nærheten man har er når man skal ha sex, og da knyter det seg i meg.. Eneste tilnærming i sengen eller på meg er når han er kåt og vil ha sex. Prøver å finne løsning på det. Har noen forslag? Har lest om kjærlighetens språk og vet at jeg trenger alle😅😅 Både anerkjennende ord, tid, gaver, tjenester, fysisk nærhet (uten sex). Jeg er vel storforlangende🤦♀️ Anonymkode: 6f17f...59d Hmm...blir litt rart for min del hvis man må tilby gaver og tjenester for å ha sex i et forhold 😔😔 Anonymkode: cfcbb...4ca 4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #3 Skrevet 21. desember 2021 Hvor store er de? For vår del løste det seg da de ble 5 og kunne være hos besteforeldre eller barnevakt innimellom. Det er fortsatt ikke ofte, men en gang annenhver måned hjelper mye for å få litt tid sammen hvor man føler at man er kjærester og ikke bare foreldre. Prøver å være flinke til å ta oss tid til å ta på hverandre hver dag; kysse når vi kommer og går, gi hverandre en god klem, si fine ord til hverandre, holde rundt hverandre og heller si at barna må vente et øyeblikk (eller bli med å kose som de innimellom gjør 😅). Kos avler lyst på kos, synes jeg. Skrur av tv, spiller i stedet et spill og tar et glass vin sammen slik at vi får snakket sammen. Tar oss tid til en kjappis på morgenen innimellom, eller på kvelden når barn har lagt seg. Og sparer de lengre øktene til de få gangene vi er alene 😄 Anonymkode: f2a30...534 4
blaffen Skrevet 21. desember 2021 #4 Skrevet 21. desember 2021 Før noen rekker å si 'dump ham'... Dette må dere jobbe med, det løser ikke seg selv. Eller, det gjør det jo for så vidt den dagen han går fra deg. Det enkleste jeg kommer på er å begynne å kose mer på dagtid. Dere trenger bare noen få sekunder på å holde rundt hverandre å gi hverandre et dypt kyss, det får dere til når dere rydder av bordet etter middag. Lag som mål å gjøre sånt minst 5 ganger om dagen. Og vær obs på at det kan skape en forventning om sex hos typen så du må nesten være forberedt på å følge opp. Alternativt så kan du tilby ham å kile ham på pungen mens han runker eller no.. Kommuniser! Prøv å bli enige om opplegget sånn at dere begge har realistiske forventninger, litt dumt om han forventer sex hver gang du holder rundt ham, eller at du glemmer at han har behov for sex. For eksempel 'kline 5 ganger om dagen, pule 2 ganger i uka'. Skaff barnevakt så dere får en date. 11
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #5 Skrevet 21. desember 2021 Jeg har ingen gode forslag, men er litt i samme situasjon da jeg rett og slett har gått lei av sex med min mangeårige samboer. Jeg lever helt fint med situasjonen, men hun ønsker jo mer enn jeg orker å stille opp på. Jeg tror ikke det finnes noen løsning for min del, og jeg ønsker i lengden ikke å stille opp på mer enn et minimum av sex som jeg ikke har lyst på. Hun sier hun heller vil leve med meg enn med noen andre selv om hun ikke får noe særlig sex. Vi får se. Det står henne selvsagt fritt å avslutte. Anonymkode: e3187...15b 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #6 Skrevet 21. desember 2021 Kunner du tenkt deg å gi hun lov for å seks med andre? Anonymkode: bbdb3...f51
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #7 Skrevet 21. desember 2021 Du må snakke med ham. Det er eneste løsning. For ja, han kommer til å forlate deg eller være utro om forholdet er sexløst over tid. Dere må sammen finne ut av hva dere kan gjøre for å vekke sexlivet og også hva du trenger for å føle nærhet. Hvis ingen av dere får det dere har behov for er ikke forholdet liv laga. Anonymkode: 2ffd4...e5a 7
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #8 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kunner du tenkt deg å gi hun lov for å seks med andre? Anonymkode: bbdb3...f51 Jo, så mye hun måtte ønske, men da kan hun ikke samtidig være sammen med meg. Anonymkode: e3187...15b
Hulderen Skrevet 21. desember 2021 #9 Skrevet 21. desember 2021 Hvis du bruker hormonpreventiv, så slutt med det. Hormonpreventiv dreper min sexlyst fullstendig. Bruk bare kondomen periode og se om sexlysten kommer tilbake. 9
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #10 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jo, så mye hun måtte ønske, men da kan hun ikke samtidig være sammen med meg. Anonymkode: e3187...15b Hvorfor ikke? Du skriver "Jeg lever helt fint med situasjonen, men hun ønsker jo mer enn jeg orker å stille opp på. Jeg tror ikke det finnes noen løsning for min del, og jeg ønsker i lengden ikke å stille opp på mer enn et minimum av sex som jeg ikke har lyst på." Du gir tidligvis faen i hennes seksuelle behov, hvorfor ikke gi hun muligheten på det andre steder. Hun kommer til slut å forlate deg hvis du ikke kommer på banen selv eller gir hun mulighet å ha et seksuelt liv uten dårlig samvittighet. Tenk litt på det. Anonymkode: bbdb3...f51 7
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #11 Skrevet 22. desember 2021 Det er ikke noe rart at du ikke har sexlyst slik situasjonen er. Dine behov betyr selvfølgelig også noe, og du burde begynne med en skikkelig samtale om det med din mann. Energi, alenetid og oppmerksomhet utover sex, være kjærester burde være stikkord for den samtalen. Jeg har jevn lyst, men så ivaretas også disse tingene. Jeg har energi, og får god oppmerksomhet utenom sex. Jeg ville også ha mistet lysten om jeg var i din situasjon. Anonymkode: 73f52...1ed 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #13 Skrevet 22. desember 2021 Problemet er at du knytter ditt psykiske behov for bekreftelse og massering av selvbilde og selvfølelse opp mot sex. Når det i bunn og grunn er urelatert. Sex skal være nytelse - ikke bland inn emosjonelt styr. Du bør tenke over hva det er som egentlig gjør at du trenger all denne psykiske massasjen for å kunne ha sex. Regner med det kun gjelder mannen din, og om Aksel Hennie ba deg til sengs så hadde han ikke trengt å brette klær og si at han elsket deg en uke i strekk før du kledde av deg. Anonymkode: 95bfa...23e 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #14 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Problemet er at du knytter ditt psykiske behov for bekreftelse og massering av selvbilde og selvfølelse opp mot sex. Når det i bunn og grunn er urelatert. Sex skal være nytelse - ikke bland inn emosjonelt styr. Du bør tenke over hva det er som egentlig gjør at du trenger all denne psykiske massasjen for å kunne ha sex. Regner med det kun gjelder mannen din, og om Aksel Hennie ba deg til sengs så hadde han ikke trengt å brette klær og si at han elsket deg en uke i strekk før du kledde av deg. Anonymkode: 95bfa...23e Merkelig fenomen det der. Mange kvinner har tilfeldig sex når de ikke er i forhold. I et forhold er det plutselig nødvendig at mannen må utføre husarbeid for at dama skal bli kåt. Jeg har i mitt stille sinn fundert på om sex blir brukt som «betalingsmiddel». Anonymkode: a3f63...8e7 6
Prelunia Skrevet 22. desember 2021 #15 Skrevet 22. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Merkelig fenomen det der. Mange kvinner har tilfeldig sex når de ikke er i forhold. I et forhold er det plutselig nødvendig at mannen må utføre husarbeid for at dama skal bli kåt. Jeg har i mitt stille sinn fundert på om sex blir brukt som «betalingsmiddel». Anonymkode: a3f63...8e7 Kan svare for meg selv: Hvis jeg skal være i et forhold med en mann, og ha sex med kun han over lang tid, trenger jeg å bli sett / tatt på utover kun når vi har sex. Jeg trenger å føle at vi er et team. Dette bevarer jo spenningen, og gjør at følelsene blir bevart. Det et ikke et betalingsmiddel, men det er grenser for hvor lenge man vil føle at partneren kun vil ha noe nærhet Hvis det er sex.. Man har høyere krav til en partner enn en tilfeldig sexpartnere, som jo ikke er langvarig. Hvis ikke kan jeg være singel , ja, jeg kan ha tilfeldig sex da, men da har jeg jo ikke tilfeldig sex med den samme over flere år. Da bytter jeg jo ut personen, da blir det spennende igjen. Endret 22. desember 2021 av Prelunia 10
Prelunia Skrevet 22. desember 2021 #16 Skrevet 22. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Problemet er at du knytter ditt psykiske behov for bekreftelse og massering av selvbilde og selvfølelse opp mot sex. Når det i bunn og grunn er urelatert. Sex skal være nytelse - ikke bland inn emosjonelt styr. Du bør tenke over hva det er som egentlig gjør at du trenger all denne psykiske massasjen for å kunne ha sex. Regner med det kun gjelder mannen din, og om Aksel Hennie ba deg til sengs så hadde han ikke trengt å brette klær og si at han elsket deg en uke i strekk før du kledde av deg. Anonymkode: 95bfa...23e Aksel Hennie hadde man jo kun trengt å forholde seg til den ene gangen ,og aldri mer.. Man trenger heller ikke å forholde seg til Aksel Hennie i det daglige og drifte familien AS sammen. Kan ikke sammenlignes med en man er sammen med. Da er man jo forpliktet på en annen måte , og har forventninger til hverandre. Hvis man da ikke føler seg sett / forstått og opplever at man står alene vil jo det selvfølgelig gå ut over sexlysten. Endret 22. desember 2021 av Prelunia 7
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #17 Skrevet 22. desember 2021 Jeg lever i et sexløst forhold, har to barnehagebarn, og de sover om natten. Jeg vet hva vi må gjøre, for vi snakker om det. Vi trenger begge å "komme til hektene". Livet er vanskelig nå med små barn, krevende jobber, vi har blitt koronafeite begge to og hvertfall jeg er deprimert. Jeg føler meg ekkel og ubetydelig i eget liv. For å ha lyst på sex trenger både jeg å mannen å slappe av sammen. Le sammen. Flørte. Kose, uten at det skal ende i sex. Stryke på og ta på. Kysse. Vi snakker om det, det er det viktigste. Og det er meg som savner sex mest - ikke mannen. Så jeg har også kjøpt en del sexleketøy for å "trene opp kroppen" til å ha sex igjen. Jeg tenker på orgasme som en sunn og nyttig fysisk reaksjon (stresser ned, løser opp muskelknuter, trener bekkenbunn osv), og innimellom kjenner jeg at lysten øker igjen. Og da er det viktig å gripe sjansen til å flørte litt med mannen. Sende han flåsete blikk, klapse han litt på rompa, gi han komplimenter - og se han reagere på det. Så joda. Jeg lever i et temmelig sexløst forhold, men vi snakker om det, og det kommer til å løse seg. Vi er hvertfall sammen om det. Anonymkode: 8f85c...9fe 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #18 Skrevet 22. desember 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Merkelig fenomen det der. Mange kvinner har tilfeldig sex når de ikke er i forhold. I et forhold er det plutselig nødvendig at mannen må utføre husarbeid for at dama skal bli kåt. Jeg har i mitt stille sinn fundert på om sex blir brukt som «betalingsmiddel». Anonymkode: a3f63...8e7 Det er jo mye mer som settes i sving mellom to mennesker i et langvarig forhold kontra ved tilfeldig sex. Helt ulike typer seksuelle relasjoner, andre følelser, et annet samspill. Samliv. Kanskje barn. Familie. Mindre tid til paret gjennom en årrekke, osv. TS satte selv litt ord på dette, og var inne på utilfredsstilte behov hun mener er av betydning for lysten. Det er slett ikke det verste utgangspunktet at hun reflekterer over det sånn, men paret kan behøve mye tid til å snakke sammen om alt dette og finne ut om de kan gjøre noe med det sammen hvis det skal være utsikter til å få snudd på noe. Tror ikke det er riktig å tenke "betaling" her, det handler heller om hennes behov for å føle seg sett, verdsatt, avlastet mht. barn/famiøie, elsket i parforholdet osv. på flere områder utenom det rent seksuelle. Da kan det være at en utveksling/"oppvarting"av velvilje og oppmerksomhet på andre områder enn det rent seksuelle over tid får mer og mer betydning. Selv om menn noen ganger føler at de ikke kunne gjort mer, og likevel gjør det liksom ingen forskjell. Men jeg tror det lett bærer galt avsted å tenke at det som tenner en kvinne når hun ikke er i et parforhold, burde gjelde akkurat på samme måte etter 5, 10 eller 15 år i et forhold. Omstendighetene er helt annerledes, betingelsene for seksuell interesse og tenning er ikke de samme. Men det betyr heller ikke at alt håp behøver å være ute. Ok, for en mann virker det kanskje ikke logisk, som jeg leste en skrev her på KG en gang, "hvordan kan kvinnens lyst på sex handle om en masse ting som ikke har noe som helst med sex å gjøre?" - jojo, måtte le av det selv, det kan jo kollidere litt med forutsetningene for mannens sexlyst, og virke litt ubegripelig og absurd for en mann. (Som kanskje bare behøver å tenke på sex for å få lyst.) Men for mange kvinner i langvarige forhold, er dette en viktig del av realitetene likevel. Det er også stor forskjell på de som har mye (mer ubetinget) spontan lyst og de som har "responsiv" lyst (vanligere blant kvinner) og hennes behov for å komme i stemning osv. Noe er faktisk betinget av situasjonen, tror jeg man bør tenke. Må understreke at jeg som mann heller aldri blir helt klok på dette, sier bare at det lett blir veldig feil å tenke for enkelt og utfra egen mannlig "logikk" her. Anonymkode: 8beab...7c3 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #19 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Merkelig fenomen det der. Mange kvinner har tilfeldig sex når de ikke er i forhold. I et forhold er det plutselig nødvendig at mannen må utføre husarbeid for at dama skal bli kåt. Jeg har i mitt stille sinn fundert på om sex blir brukt som «betalingsmiddel». Anonymkode: a3f63...8e7 Det er ikke merkelig i det hele tatt. I et hjem der begge bor, roter og skitner til, ender det ofte opp med at kvinnen må ta all rydding og rengjøring. mens mannen bare driter i det. Han sitter i sofaen og ser på kvinnen i sitt liv vaske etter han, skure badet, fylle oppvaskmaskinen, støvsuge, henge opp hans renvaskede tøy... og alt dette sitter han og lar henne gjøre, uten å bidra. Det handler om å ta hensyn, avlaste sin partner, gjøre SIN DEL av jobben der hjemme. Vise at du bryr deg, og at du tenker "selvfølgelig skal ikke du gjøre all jobben her hjemme alene, kjære, jeg tar min andel! Vi er et team!" Dette er det kvinnen bryr seg om. Dette gjør at hennes følelser for han ikke kjølner, fordi han sitter ikke i sofaen og taster på mobilen og sosiale medier, i stedenfor å delta hjemme. Menn skjønner aldri den delen der, at å vise at man bryr seg og vil avlaste sin kjære fordi man bryr seg har mye å si for hva slags følelser hun sitter igjen med. Når hun ikke er så utslitt av å ta alt husarbeid og arbeid med barna alene, så orker hun mer og får overskudd og ikke minst LYST på sex, fordi mannen er der for henne i hverdagen og bidrar. Anonymkode: df353...30c 6
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #20 Skrevet 22. desember 2021 Har dere snakket om dette? Har du gjort han oppmerksom at du syns det er kjipt at de eneste gangene han gjør tilnærmelser er i senga og det gjør at du mister lysten? Det er ikke sikkert han er klar over at du ønsker deg litt mer nærhet generelt i hverdagen, uten at det må føre til sex Anonymkode: d439c...9c3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå