Thomasine Skrevet 14. oktober 2005 #1 Skrevet 14. oktober 2005 Lillegutt har en klassekompis som alltid har på forskjellige sokker... Ja, det er litt morsomt for det virker ikke som om han er klar over det selv... Sønnen min ville aldri tatt på seg sokker i forskjellig farge. Jeg har testet han ut flere ganger ved å gi ham f.eks en rød og en blå sokk - men han reagerer alltid. Vet ikke om det er fordi vi alltid har lagt ut sokkene for ham eller fordi de alltid ligger parvis i skuffen. Guttene er 8 år. Ville deres barn godtatt å gå i sokker med forskjellig farge?
Helene Skrevet 14. oktober 2005 #2 Skrevet 14. oktober 2005 I dag ville nok ikke gullet mitt ha gjort det, men tidligere syntes hun det var ganske kult...
Malie Skrevet 14. oktober 2005 #3 Skrevet 14. oktober 2005 Har aldri testet han, men kunne vært moro å prøve! Pleier å legger frem klær til han, men sokkene ligger vanligvis buntet sammen, så de gangene han finner selv, så er det jo lett å finne to like. Men han hadde nok begynt å lure på meg om eg la frem en rød og en blå sokk f.eks! Han er forresten ni år.
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2005 #4 Skrevet 14. oktober 2005 Sønnen min ville nok gjort det, men bare fordi han ikke gidder å kverulere med meg om jeg ikke klarer å finne 2 like (ja, det hender innimellom for de små sokkene forsvinner jo alltid i vaskemaskinen) Men, han legger alltid merke til det!
Gjest Gjesta Skrevet 14. oktober 2005 #5 Skrevet 14. oktober 2005 Barna i barnehagen bytter ofte sko, og da helst gjerne bare den ene
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2005 #6 Skrevet 14. oktober 2005 Lillegutt har en klassekompis som alltid har på forskjellige sokker... Ja, det er litt morsomt for det virker ikke som om han er klar over det selv... Sønnen min ville aldri tatt på seg sokker i forskjellig farge. Jeg har testet han ut flere ganger ved å gi ham f.eks en rød og en blå sokk - men han reagerer alltid. Vet ikke om det er fordi vi alltid har lagt ut sokkene for ham eller fordi de alltid ligger parvis i skuffen. Guttene er 8 år. Ville deres barn godtatt å gå i sokker med forskjellig farge? ← Sikert en gutt der foreldre lærer han å bli selvstendig. Hvorfor rette på små barn? kjempeflott
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2005 #7 Skrevet 14. oktober 2005 Min sønn kan bruke ulike sokker dersom det ikke er et par å finne, men da prøver han i alle fall å finne noenlunde like farger.
pinnestol Skrevet 14. oktober 2005 #8 Skrevet 14. oktober 2005 Ja, hun kan godt bruke forskjellige sokker. Vi har stadig problemer med å finne 2 like på morgenen her i huset, så da leker vi at hun er Pippi.
Gjest Kålungen Skrevet 14. oktober 2005 #9 Skrevet 14. oktober 2005 Det hender rett som det er at vi ikke finner par, så da tar han en av hver, det virker ikke som det plager han nei. Han er 7.
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2005 #10 Skrevet 14. oktober 2005 Vaskemaskinen hos oss har en tendens til å "sluke" sokker så her i huset er det ikke alltid like lett å finne to like. Sønnen min er sju, han aksepterer to ulike sokker, men fargen må være lik. Han vil ikke at noen skal merke at de ikke er like. Må vel være ærlig å si at jeg ikke hadde sendt ham til skolen med forsjellige farger heller. Det går mer på min idiotiske streben etter å gi inntrykk av at alt er på "stell":)Selv om ingen har grunn til å tro noe annet. Men at gutten ikke bryr seg synes jeg er veldig bra, barna i dag er altfor opptatt av klær og andre statussymboler.
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2005 #11 Skrevet 14. oktober 2005 Er det virkelig så lenge siden dere selv var barn at dere ikke husker at det kunne være moro å ha forskj farge på sokkene? Eller syntes dere ikke slikt var gøy da dere var små, men strebet som foreldrene etter å se pertentlige og ikke skille dere ut fra massen? Hadde en periode da jeg var rundt åtte år husker jeg, at jeg bevisst valgte forskj farge på sokkene. Syntes det var morsomt, men så skulle det ikke så mye til for å glede meg heller Og til deg som ikke ville sendt sønnen din på skolen med forskj farge på sokkene: bra du selv innser at du har feil tankegang, for det er det jo. Hvis nå ungen synes det er gøy å velge forskj farge på sokkkene, så skal han nektes, siden det kan gi inntrykk til omverdenen om at du er en dårlig mor? Tydelig at unger ikke skal få lov til å være unger... Det er de små gledene som er viktig i hverdagen, og det er de som er viktig å ta med seg videre i livet også (hvis ikke hadde ikke jeg klart meg nå i dag)
liv Skrevet 14. oktober 2005 #12 Skrevet 14. oktober 2005 En i klassen min på Ungdomskolen gikk nesten alltid med forskjellige sokker, han brydde seg ikke, og gadd ikke lete etter et par. Men til hans forsvar så har han veldig mange søsken så det blir mange sokker å lete igjennom da!
Gjest Violetta Skrevet 14. oktober 2005 #13 Skrevet 14. oktober 2005 Var det ikke en kjendis på Klassefesten på NRK som fortalte at hun konsekvent gikk med forskjellige farger på sokkene da hun var liten? Åhh, at jeg ikke kommer på hvem det var. Er ikke lenge siden...
Varja Skrevet 14. oktober 2005 #14 Skrevet 14. oktober 2005 Vet ikke hva som kan ligge bak dette. Synes kanskje foreldre skal være litt forsiktig med å bygge opp under barnas oppfatning av at dette er noe merkelig. Litt trist hvis denne gutten blir "han med forskjellige sokker" resten av skoleårene sine fordi han gikk med forskjellige sokker en stund i andre klasse.
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2005 #15 Skrevet 14. oktober 2005 Og til deg som ikke ville sendt sønnen din på skolen med forskj farge på sokkene: bra du selv innser at du har feil tankegang, for det er det jo. Hvis nå ungen synes det er gøy å velge forskj farge på sokkkene, så skal han nektes, siden det kan gi inntrykk til omverdenen om at du er en dårlig mor? Tydelig at unger ikke skal få lov til å være unger... Det er de små gledene som er viktig i hverdagen, og det er de som er viktig å ta med seg videre i livet også (hvis ikke hadde ikke jeg klart meg nå i dag) Jeg hadde ikke nektet ham hvis han ville det selv, men det vil han jo ikke, heller ikke datteren min som er et år eldre. Når det gjelder omverden så vet jeg som sagt det er feil, men av en eller annen grunn føler jeg at jeg hele tiden må "bevise" noe pga jeg er alene om omsorgen. Her vi bor er barna mine de eneste i sine klasser som ikke bor sammen med mor og far. Og tro det eller ei, helt vanlige mennesker synes, sikkert ubevist at barnet deres har det litt bedre pga dette. Vet jo at jeg burde gi F.... men hele greia er faktisken sår ting. Og stress, ikke minst!
Gjest Violetta Skrevet 14. oktober 2005 #16 Skrevet 14. oktober 2005 Når det gjelder omverden så vet jeg som sagt det er feil, men av en eller annen grunn føler jeg at jeg hele tiden må "bevise" noe pga jeg er alene om omsorgen. Her vi bor er barna mine de eneste i sine klasser som ikke bor sammen med mor og far. Og tro det eller ei, helt vanlige mennesker synes, sikkert ubevist at barnet deres har det litt bedre pga dette. Vet jo at jeg burde gi F.... men hele greia er faktisken sår ting. Og stress, ikke minst! ← Den følelsen er du absolutt ikke alene om! Det kunne like godt vært skrevet av meg...
Gjest mamma 77 Skrevet 24. oktober 2005 #17 Skrevet 24. oktober 2005 Vi er 6 i husholdningen. Så her går vi KONSEKVENT med for skjellige sokker! Det er veeeeldig langt ned på min prioriteringsliste å sortere sokker, for å si det sånn! Vi har kommet så langt hos oss, at det føles nesten litt rart hvis jeg har to like sokker! Datter på 7 tenker ikke på det heller... det er bare sånn det er hos oss! Har så masse andre hyggelige ting jeg vil gjøre etter jeg kommer hjem fra jobben, at sokka, de får leve sitt eget liv! At noen startet denne tråden her fordi hun reagerte på kameraten til sønnen sine sokker er for meg veldig merkelig. Har man mye å bekymre seg over i livet da??? Hm...... Ja ja.... er vel mest viktig at de er reine mener nå jeg! Hilsen "Adm. dir" i FFUSP! (Foreningen for ulike sokke par!)
Thomasine Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter #18 Skrevet 24. oktober 2005 Vi er 6 i husholdningen. Så her går vi KONSEKVENT med for skjellige sokker! Det er veeeeldig langt ned på min prioriteringsliste å sortere sokker, for å si det sånn! Vi har kommet så langt hos oss, at det føles nesten litt rart hvis jeg har to like sokker! Datter på 7 tenker ikke på det heller... det er bare sånn det er hos oss! Har så masse andre hyggelige ting jeg vil gjøre etter jeg kommer hjem fra jobben, at sokka, de får leve sitt eget liv! At noen startet denne tråden her fordi hun reagerte på kameraten til sønnen sine sokker er for meg veldig merkelig. Har man mye å bekymre seg over i livet da??? Hm...... Ja ja.... er vel mest viktig at de er reine mener nå jeg! Hilsen "Adm. dir" i FFUSP! (Foreningen for ulike sokke par!) ← Neimen, uff da... Startet den ikke for å være slem eller ekkel... Selvom du tydelig tok det slik. Synd du ikke klarte ta innlegget med litt humor, det var ment slik. Om det er en stor bekymring for meg?? Nei, mere en betraktning! Å sortere sokker for meg er ikke store jobben, jeg velger å gjøre det, andre bretter poser eller gjør annet rart. Det må vel være lov uten at en for beskjed om at bekymrer seg over unødvendige ting... Les innlegget igjen og PRØV å se det med humor! (ikke like lett for alle, men... )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå