Gjest opprørt mamma Skrevet 14. oktober 2005 #1 Skrevet 14. oktober 2005 http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,712915,00.html Jeg har ikke ord. Kjenner jeg blir uvel av å lese dette. Stakkars de små.
Gjest Skrevet 14. oktober 2005 #2 Skrevet 14. oktober 2005 huff, ble litt kvalm selv jeg.... og jeg har ikke barn selv engang... At det går an...
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2005 #3 Skrevet 14. oktober 2005 Nå ble jeg skikkelig kvalm.. At det går an!!
Malama Skrevet 14. oktober 2005 #5 Skrevet 14. oktober 2005 Det er så forferdelgi å lese at de, som er ansatt for å passe på, kan bruke disse små som leketøy! Det er en grunn til at de ligger i kuvøser. Man tar dem ikke ut for å ta bilde av dem i jakkelommen! Foreldre får jo ikke ta dem ut engang, og fremmede har da INGENTING med å ta bilde av dem! Ja, jeg vet, da min bror lå i kuvøse elsket sykepleierene å kile ham, fordi han var det første premature babyen de hadde sett som var kilen! Han vrikket og vred på seg når de stakk inn en hånd og kilte ham. (dette oppdaget de nok når de skulle gjøre noe annet der altså, men de fortsatte å kile han fordi det var gøy...) Han ble nå likevel ikke tatt ut han da (såvidt vi vet...) og prematurbarn har jo godt av å bli tatt på, så sånnsett tok han nok ingen skade (men ekstremt kilen er han den dag i dag, så jeg kan jo "kile lufta forran ham" uten å være borti, og han synes det kiler. Det er bare gøy, men nå er vi jo voksne, så det er jo ikke det samme som å kile et barn i kuvøse da....) Men jeg synes vi bør kunne stole på at sykepleiere i alle fall ikke TAR UT barna fra kuvøsen, og LEKER med dem... De er barn som foreldrene inderlig håper skal vokse opp. Som foreldrene inderlig ønsket hadde vært større når de ble født. Ikke et leketøy man kan ta bilde av for å vise "se så liten"!
Gjest skindeep Skrevet 14. oktober 2005 #6 Skrevet 14. oktober 2005 De skulle blitt halshugget de damene der.. fy f.. Det er det verste jeg har lest!!!
Elodi Skrevet 14. oktober 2005 #7 Skrevet 14. oktober 2005 At det går an! Kjenner at jeg ble helt kvalm og fikk vondt i hjertet bare av å se bildene! Helt ufattelig hva mennesker kan gjøre!
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2005 #9 Skrevet 14. oktober 2005 http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,712915,00.html Jeg har ikke ord. Kjenner jeg blir uvel av å lese dette. Stakkars de små. ← Syke,syke mennesker. Synd det ikke er dødsstraff. De kjedet seg på jobb........
frizzbee Skrevet 14. oktober 2005 #13 Skrevet 14. oktober 2005 jeg har selv jobbet på prematuravdeling, og vi tok kun ut barna for å legge de på mor eller fars brystkasse - hud mot hud, så snart de var stabile nok til det. De kunne gjerne ha O2 slanger, sonde, Cpap osv, det i seg selv er ingen hindring. Men vi tok de da ALDRI ut for vår egen del eller for å ta "morsomme" bilder!! ...og joda, vi tok bilder av de også - vi laget et lite album til hver og en, slik at de kunne ha et minne om tiden på prematuravdelingen. Men bildene var ikke av dette slaget, nei.. Jeg blir trist når jeg leser dette....
LilleMy Skrevet 14. oktober 2005 #14 Skrevet 14. oktober 2005 Så det i avisen idag, og det gjør vondt langt inni hjerte bare å tenke på det jeg leste.....
Gjest Virvel Skrevet 14. oktober 2005 #16 Skrevet 14. oktober 2005 Det der er jo bare helt utrolig. At en sykepleier ikke vet bedre. Jeg blir så flau på deres vegne at jeg nesten skammer meg litt over å jobbe på sykehus.
Helene Skrevet 14. oktober 2005 #18 Skrevet 14. oktober 2005 Det er trist lesestoff, men tror ikke dette skjer ved norske sykehus, se håper...
Gjest Pjusk Skrevet 14. oktober 2005 #19 Skrevet 14. oktober 2005 Jeg kan heldigivs aldri tenke meg at noe slikt skjedde på Ahus der min premature lå. Synes de behandlet barna der med stor respekt!! All ære til dem for fantastisk behandling av både barn, foreldre og storebror!!! (Men var litt snodig at de i artikkelen fokuserte på at babyen ble tatt ut mens den hadde en slange hengende ut av nesen. Det var faktisk en sonde og en slik hadde min baby i sikkert to måneder. Den blir jo ikke tatt ut av nesen annet enn når den skiftes. Ikke for å forsvare de ansvarløse sykepleierene altså!! Men ville bare nevne at akkurat det var ikke noe overgrep.)
Gjest gjest1 Skrevet 19. oktober 2005 #20 Skrevet 19. oktober 2005 Halshugging og dødstraff? Begrense seg litt i uttrykkene vel.. Det er fryktelig, og jeg vil kanskje tro at disse pleierne ikke er utdannet, men mer ansatt som det vi kalte pleiemedhjelpere da jeg jobbet på Ullevål for snart hundre år siden. Ikke at jeg tror det var pleiemedhjelpere med eneansvar på prematuren der, eller at noen av dem ville gjort noe sånt uansett. Men jeg kan ikke tenke meg at disse damene som har tatt ut disse fortidligfødte har hatt den rette utdanningen. Nå står det vel også at ingen av babyene fikk noe mén av turen utenfor kuvøsen heller, men... hvem vet om disse små menneskene vil våkne om natten med panikkangst i voksen alder uten å skjønne hvorfor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå