Gå til innhold

Osloboere som vil ha Smart Club Alnabru tilbake.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Vetikkebedre skrev (På 21.12.2021 den 20.54):

https://www.nettavisen.no/atle-brynestad/smart-club/tapte-en-halv-milliard-pa-to-ar/s/12-95-2710997

Husker det var mye folk der rundt jul, men det gikk nok ikke så bra likevel. Tror ikke jeg ville satset på at den kommer tilbake, i alle fall.

Trist. Synes Oslo burde hatt en butikk som gamle Smart Club Alnabru. I hvert fall når det kom til mat. Elektriske dupeditter, bøker, osv kan man jo alltids kjøpe på nettet. Men en butikk med ordentlig godt utvalg av mat finnes hverken i Oslo eller nettbutikker. 

Jeg tenker også at om man skal gidde å kjøre ned til Alnabru for å handle mat så må det være fordi butkken har noe ekstra. Det er vel ingen som gidder å kjøre bil til Alnabru for å handle om butikken kun selger det samme som alle andre matbutiker?

Anonymkode: 2bbee...9ee

• Liker 1
Skrevet

.

Anonymkode: 31a1b...342

Skrevet

Konsept med bra innhold (savner hvitløksmarinert indrefilet), men en bedriten arbeidsplass (kasse/snackbar). Jeg jobber fulltid, ikke bare jul 😜

Anonymkode: 88de9...8a8

Skrevet

Pleide ofte å handle på Smart Club på Slependen. Nå er bygget omgjort til et smårart lite kjøpesenter med butikker man finner andre steder.

Anonymkode: 1e996...73b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.12.2021 den 10.04):

Konsept med bra innhold (savner hvitløksmarinert indrefilet), men en bedriten arbeidsplass (kasse/snackbar). Jeg jobber fulltid, ikke bare jul 😜

Anonymkode: 88de9...8a8

Selv likte jeg medarbeiderne på Smart Club og de fleste sjefene. Det eneste jeg følte var negativt var at toppsjefene jobbet for å stoppe fagorganisering. Husker de som prøvde å få oss fagorganisert ble trakassert. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Selv likte jeg medarbeiderne på Smart Club og de fleste sjefene. Det eneste jeg følte var negativt var at toppsjefene jobbet for å stoppe fagorganisering. Husker de som prøvde å få oss fagorganisert ble trakassert. 

Jøss. Var det amerikanske toppsjefer?

Nå for tiden er det norske bedriftseiere som gjør det samme, det er en veldig uggen utvikling. Arbeidslivet vårt er bra ene og alene på grunn av fagforeningene. Alternativet er et arbeidsliv som de har i USA, ikke akkurat en fest å kunne få fyken på dagen (uten krav om god grunn).

Anonymkode: bdfda...284

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jøss. Var det amerikanske toppsjefer?

Nå for tiden er det norske bedriftseiere som gjør det samme, det er en veldig uggen utvikling. Arbeidslivet vårt er bra ene og alene på grunn av fagforeningene. Alternativet er et arbeidsliv som de har i USA, ikke akkurat en fest å kunne få fyken på dagen (uten krav om god grunn).

Anonymkode: bdfda...284

Nei, men Brynestad som eide Smart Club likte ikke fagforeninger. Det er også svært lett å stoppe fagorgansiering i en butikk. De aller aller fleste ansatte er VGS-elever og studenter, de bryr seg sjeldent om fagforeninger. Surt for de som ønsker å jobbe fulltid i butikk og ser på det som en karrierevei. 

Når det er sagt så syntes jeg det var greit å jobbe der. Veldig godt miljø. I hvert fall i avdelingen jeg jobbet i. Å jobbe i butikk så lenge man slipper å sitte i kassa er ganske kjekt spør du meg. Man fyller på varer, snakker med kunder, osv. 

Skrevet

Tidlige SmartClub var veldig bra, godt brød, ferskere sjømat enn alle andre, mye bedre kjøtt enn alle andre, mye bere utvalg enn alle andre, masse tilbud på merkevarer, alt fra Georgio Armani Solbriller til Adidas sokker. Men de siste årene forfalt de mer og mer. I alle fall femten pr siden de var på topp. Men ja, savner da de var på topp. 

Anonymkode: e2eed...349

• Liker 1
Skrevet

Jeg handler der hver helg og det er masse folk som reiser dit. Ikke så rart med få folk nå i romjula hvor mange er på hytta. 

De har mye bedre utvalg enn hva gamle smart club hadde 

Anonymkode: 60e0d...40f

Skrevet

Husker det var stas der ja :sukk: Noe kjedelig at gode butikker forsvinner… 

Skrevet

Savner SmartClub ja! Er ikke grenser for hvor mye kule greier jeg kjøpte der på 2000-tallet!

Anonymkode: 2de58...4e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...