Hoppetaujenta Skrevet 21. desember 2021 #1 Skrevet 21. desember 2021 (endret) Hva betyr det for deg...bortsett fra "ingenting" som enkelte kommer til å svare. *gotcha* Jeg kunne godt ha tenkt meg en høst og vinter "lengre inn i mørket", før våren returnerer. Jeg liker mørket og kjøligheten veldig godt. Flytt nordover da vel, sier kanskje noen, men jeg har det greit nok her. Det er godt å coronahvile i mørket, istedenfor i lyset, varmen og alt som frister der ute i våren og sommeren...som en kanskje ikke bør bli med på i full intensitet. Kl.16:59 og DER er vi i gang! I dag er det faktisk litt fine tall også: 21.12.2021 Endret 21. desember 2021 av Hoppetaujenta 2
Jaybird Skrevet 21. desember 2021 #2 Skrevet 21. desember 2021 WOHO! Det betyr at det går mot bedre tider! Jeg elsker varmen og lyset, helt motsatt av deg 😄 5
Hoppetaujenta Skrevet 21. desember 2021 Forfatter #3 Skrevet 21. desember 2021 Det er helt ok, langøre. 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 21. desember 2021 #4 Skrevet 21. desember 2021 Det gledes Elsker lyset og varmen som kommer etter hvert.
Hoppetaujenta Skrevet 22. desember 2021 Forfatter #6 Skrevet 22. desember 2021 Athena79 skrev (12 timer siden): Det gledes Elsker lyset og varmen som kommer etter hvert. ...jeg spår at du kommer til å få det som du vil om noen mnd. Cid skrev (48 minutter siden): Kommer til å savne mørket 🌉 Ja, det er noe beskyttende og fint med mørket. Jeg liker det også og gruer meg litt til altfor lyst soverom og nattvarme som tar knekken på meg, men...vi får finne frem viftene, isbitene og litt humør, så går det nok den neste gangen også. Heldigvis noen uker til at det virkelig er her. Vi får ta godt vare på mørket.
emilie123 Skrevet 22. desember 2021 #7 Skrevet 22. desember 2021 Liker mørket jeg og... men er utrolig glad for at jeg bor i et land med 4 årstider. Hadde vært kjedelig med sommer hele året. Sover dessuten dårlig når det er varmt. Samtidig så ønsker jeg våren velkommen når den kommer. 1
Scoops Skrevet 22. desember 2021 #8 Skrevet 22. desember 2021 For meg betyr det mye, jeg ser så frem til lysere tider da jeg alltid sliter litt mer depresjoner i mørket. Så jeg teller alltid ned til denne dagen og gleder meg til det blir merkbart at dagene blir lengre. Når det er sagt så syns jeg og det kan være veldig koselig når det er mørkt og kaldt ute og kose seg inne med kakao og fyr i peisen. Eller å ta seg en tur i mørket og stillheten 1
Gjest BrittEkeberg Skrevet 22. desember 2021 #9 Skrevet 22. desember 2021 Har alltid favorisert mørketiden (på Østlandet), men her jeg bor nå er det så trist, kaldt og ekstra mørkt. Så ser frem til lysere kvelder. Er ekle mørke og glatte veier her om vinteren, og som oftest er månen eneste lyskilden vi har ute. I går hadde vi nydelig solnedgang og snø i lufta, og da gledet jeg meg til våren.
Hoppetaujenta Skrevet 22. desember 2021 Forfatter #10 Skrevet 22. desember 2021 @emilie123 Ja, akkurat overgangen der når det siste snøfallet begynner å smelte og en forstår at den asfalten som nå kommer frem, den tørker opp og dette er starten på tidlig vår...den liker jeg veldig godt. Når jeg kan begynne å gå turer på tørt asfaltunderlag, finne frem turskoene uten pigger og gå ut i skogen min og så sparker jeg fra og langer ut på trimturer igjen...jupp, det er en fin årstid. 1
SoWhat? Skrevet 22. desember 2021 #11 Skrevet 22. desember 2021 Ser fram til lysere tider, bokstavelig talt 🙂 beste tiden er da fuglene begynner å kvitre rett etter midnatt igjen, sånn tidlig på våren ❤️ Helt ok med litt kulde og mørketid og snø også, men den tiden bør ikke være for lang. 1
Hoppetaujenta Skrevet 19. mars 2022 Forfatter #12 Skrevet 19. mars 2022 Nå har vi jumpet et godt stykke frem i tid og bortsett fra en veldig kjølighet med minus`er om natten, er det faktisk et brøl av vår der ute. . .og lyset flommer for harde livet. Det er godt å kjenne på det! Hvordan er det hos deg for tiden? Verandaen klargjort og "sitting i solvegg" har startet?
Frøkenfryden Skrevet 19. mars 2022 #13 Skrevet 19. mars 2022 Hoppetaujenta skrev (1 time siden): Nå har vi jumpet et godt stykke frem i tid og bortsett fra en veldig kjølighet med minus`er om natten, er det faktisk et brøl av vår der ute. . .og lyset flommer for harde livet. Det er godt å kjenne på det! Hvordan er det hos deg for tiden? Verandaen klargjort og "sitting i solvegg" har startet? Plutselig ble det lyst! Jeg er vanligvis oppe 5, da er det mørkt, men innen jeg har summet meg til å tenne stearinlys til kaffen klokken 6, er det nesten lyst. Lyset kommer alltid like brått føler jeg, men veldig deilig. Har sittet på veranda med jakke og sett på fjorden to ettermiddager nå. Og lys mange timer etter jobb føles sunt. Blir bra tider dette☺️
Frøkenfryden Skrevet 19. mars 2022 #14 Skrevet 19. mars 2022 Cid skrev (På 22.12.2021 den 5.12): Kommer til å savne mørket 🌉 Liker du det best? Jeg liker det når jeg ser krim på tv, men ellers glad i lys☺️
Gjest Cid Skrevet 19. mars 2022 #16 Skrevet 19. mars 2022 Frøkenfryden skrev (1 time siden): Liker du det best? Jeg liker det når jeg ser krim på tv, men ellers glad i lys☺️ Synes det er behagelig
Gjest lurven Skrevet 19. mars 2022 #17 Skrevet 19. mars 2022 Solen er teknisk sett ikke på vei tilbake. Siden jorden går rundt solen. Men sola står ikke stille for det, den beveger seg med en fart på 800 000 km/t rundt sentrum av melkeveien
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå