Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil lære å sminke meg pent. Jeg sminker meg hver dag, men alltid veldig kjedlig og minimalt. Jeg skulle ønske jeg var flinkere med å bruke mer farger og slik. Jeg liker den naturlige måten. Har dere noen tips på hvor jeg kan lære meg å sminke meg? er det noe på nette som er kjempe bra sted å lære?:) 

Anonymkode: 58d1c...ccf

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vil lære å sminke meg pent. Jeg sminker meg hver dag, men alltid veldig kjedlig og minimalt. Jeg skulle ønske jeg var flinkere med å bruke mer farger og slik. Jeg liker den naturlige måten. Har dere noen tips på hvor jeg kan lære meg å sminke meg? er det noe på nette som er kjempe bra sted å lære?:) 

Make up-tutorials på YouTube.

• Liker 1
Skrevet

Har lært lært mye på YouTube. Andrea Ali feks har mye bra. 

Anonymkode: cdc81...3e6

Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Har lært lært mye på YouTube. Andrea Ali feks har mye bra. 

Anonymkode: cdc81...3e6

Skulle akkurat til å foreslå henne, ho har også en Instagram-konto hvor ho har tutorials på stories. Den make-up artisten jeg henter mest inspirasjon fra 👍

Endret av Mayah
Skrevet

Jeg prøver meg på sånne tutorials smått, blir mye rør men lærer som regel noe da. Og så kommer det vel litt an på riktige produkter for din hud, godt utstyr som koster, hva som kler din hudtone, øyeform og -farge, ansiktsform osv. Ikke noe man MÅ forholde seg til selvsagt, men for meg som noob så var det lettvint. God hudpleie får det også til å sitte penere:) Så er det jo også en forskjell på hva som ser bra ut på et kamera, og hva som ser bra ut i det virkelige liv.

Anonymkode: aae6b...ed4

• Liker 1
Skrevet

Jeg har søkt opp tutorials om det er noe spesifikt jeg har lurt på, f.eks concealer til veldig lys hud, og sånne ting. Det funker det. Ellers synes jeg det blir for tørt å bare se en hang make up videoer. Men må innrømme at min favorittconcealer er en jeg fant etter at jeg prøvde masse forskjellig på hånda mi i en vitabutikk 😅

Anonymkode: 1f53c...c9b

Skrevet

Finn noen med samme hudfarge som deg på YouTube i alle fall om du leter der. Og ikke se på menn, de må gjerne bruke mer sminke enn oss kvinner for å oppnå samme resultat, blir for drag-ish på kvinner.

Anonymkode: 2f2bb...3c9

Skrevet

Finn deg noen på youtube ja, beauty-youtube er kjempestort og holdt det gående i godt over ti år, så der er det nok hjelp og info for flere livstider.

Anonymkode: f95ba...729

Skrevet

Jeg har lært mye på youtube. Triks som å bruke to produkter på bryn. Hvordan man sminker hud som begynner å bli litt eldre under øynene. Skyggelegging/farge i ansiktet. Viktigheten av pudder og settingspray om sminken skal holde hele dagen. 

Eneste jeg jevnt over synes de er dårlige på er at de, nesten uten unntak, har en for tung og dekkende base. Det ser aldri fint ut i det virkelige liv, under spotter, og lysstoffrør. Så her bruker jeg gjerne semi-dekkende produkter, og blander eventuelt med 1-2 dråper fuktighetskrem. 

Anonymkode: bf6ed...9dc

Skrevet

Jeg liker Alexandra Anele på YouTube! 

Anbefaler også at du fokuserer masse på å få en så fin hud som mulig, for det gjør deg vakrere av seg selv i tillegg til at all sminke blir lettere og ser myeeee bedre ut. 

Anonymkode: 7cfc5...cfa

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg liker Alexandra Anele på YouTube! 

Anbefaler også at du fokuserer masse på å få en så fin hud som mulig, for det gjør deg vakrere av seg selv i tillegg til at all sminke blir lettere og ser myeeee bedre ut. 

Anonymkode: 7cfc5...cfa

Veldig enig! 

Det å sminke et dårlig grunnlag ser aldri bra ut. Om man ønsker å bruke hudsminke, særlig når man passerer 30, må man være flink med peeling, fukt, serum, og tilpasset behandling/pleie. 

Anonymkode: bf6ed...9dc

• Liker 2
Skrevet

Jeg liker Eveline Karsen, hun forklarer godt (og på norsk), og har mye tips om hudpleie som også er viktig. 

De fleste har veldig mye base-produkter. Selv bruker jeg mye lettere foundation og concealer, det ser mer naturlig ut og er enklere å få til :) jeg har lært at less is more, virkelig. Jeg ser bedre ut med litt sminke enn jeg gjorde med mye sminke.

Anonymkode: e2c9f...da3

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.12.2021 den 16.45):

YouTube ;) Og ellers må du øve . Øve og se hva som passer for deg. Alle ansikt er forskjellig så her må det litt øving til. Og ikke glem halsen forresten. Mangen nybegynnere som gjør den feilen. Den må ha litt farge på også.

Anonymkode: 57ae2...2c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...