Gå til innhold

Eg har lyst å lære å prate nynorsk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi er mykje meir levendes språk enn det bokmål er.

Anonymkode: ee311...99e

Lykke til. Det er eit skriftspråk, så ingen pratar nynorsk. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikkje så vanleg å prate nynorsk, det nyttast mest som skriftspråk. Unntaket er Gunvor Hals trur eg, eg meiner ho gjekk inn for å snakke korrekt nynorsk. Du får leite i NRK-arkiva.

Ellers er eg med på å skrive nynorsk med deg.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NymeriaRhoynar skrev (4 minutter siden):

Det er ikkje så vanleg å prate nynorsk, det nyttast mest som skriftspråk. Unntaket er Gunvor Hals trur eg, eg meiner ho gjekk inn for å snakke korrekt nynorsk. Du får leite i NRK-arkiva.

Ellers er eg med på å skrive nynorsk med deg.

Takk. Skal gjere mitt beste. Mitt problem med bokmål er oftest oversetting av engelsk til norsk. Det blir så tørt på bokmål. Men på nynorsk ville dette sikkert høyrest mykje betre ut.

Eineste gong når bokmål kan funke er om det by miljø som Johnny Bravo. Men bokmål er veldig tørt og kjedelig. Mangler liv i det.

Engelsk

Norsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nynorsk > bokmål både i sang og dikt.

Men det stemmer at det er et skriftspråk ikke et talespråk. Finnes dialekter som ligner en god del da, spesielt i Sogn & Fjordane.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (6 minutter siden):

Nynorsk > bokmål både i sang og dikt.

Men det stemmer at det er et skriftspråk ikke et talespråk. Finnes dialekter som ligner en god del da, spesielt i Sogn & Fjordane.

Eg bur i ein by i Sogn og Fjordane, og eg snakkar og underviser på nynorsk. 

Anonymkode: 3b4dc...add

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er lenge sidan eg hadde nynorsk på skulen og eg har vore lat med å følgje med på utviklinga, men eg hugsar at det var feil å oversette -het orda til -heit. Det var dårleg nynorsk, eller beint fram feil.

Eg høyrer no likevel frå tid til annan tale om "myndigheitene" (til dømes på nrk radio) istaden for "styresmaktene". Eg tykkjer det framleis høyres feil ut! Men det er kan hende likevel stuereint no om dagen? Er idéen med bokmål - nynorsk eigentleg samanslåing ein gong i fjern framtid? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ingen er oppvakte nok til å skjønne at det er et troll 🤦‍♀️ jeg blir flau over navititeten til folk 🙇‍♀️

Anonymkode: 580c3...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troll er han som går inn i trådar og lagar kvalm. Det vil seie, du, i dette høvet😉

Men eg tenkjer at det vel ligg nokre grunnar bak; du er kan hende einsam no i desse juletider. Dessutan er vi alle trøytte av koronasituasjonen. Stress på jobben, stress med partner eller kva som helst i tillegg til alt, og mange kan miste kontrollen over seg sjølv. 

Anonymkode: 72fa3...c3f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anne Liese Braun skrev (På 22.12.2021 den 3.07):

det er lenge sidan eg hadde nynorsk på skulen og eg har vore lat med å følgje med på utviklinga, men eg hugsar at det var feil å oversette -het orda til -heit. Det var dårleg nynorsk, eller beint fram feil.

Eg høyrer no likevel frå tid til annan tale om "myndigheitene" (til dømes på nrk radio) istaden for "styresmaktene". Eg tykkjer det framleis høyres feil ut! Men det er kan hende likevel stuereint no om dagen? Er idéen med bokmål - nynorsk eigentleg samanslåing ein gong i fjern framtid? 

De to målformene har jo nærmet seg en god del opp gjennom, sammenlign dagens nynorsk med Aasens landsmål...😉

Dette er jo også bokmål et eksempel på, sammenlignet med riksmål og (seffern) dansk-norsk.

Men det mest radikale sammenslåingsforsøket, samnorsk, var jo mislykka (mest pga hatkampanje fra riksmålsforbundet).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anne Liese Braun skrev (På 22.12.2021 den 3.07):

Eg får noia av "moglegheit". Det skal vel vere "høve", men det kan vere at det ikkje alltid er det same. Og nyheit er kome inn i nynorskordboka, sjølv om det er betre å skrive nyhende.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NymeriaRhoynar skrev (3 timer siden):

Eg får noia av "moglegheit". Det skal vel vere "høve", men det kan vere at det ikkje alltid er det same. Og nyheit er kome inn i nynorskordboka, sjølv om det er betre å skrive nyhende.

Eg trur vi nynorskbrukarar gjer oss sjølv ei bjørneteneste med å tvihalde på den konservative nynorsken.  Gløymer ikkje på 90-talet då ein (ex)kollega frå sentrale austlandet, hadde vore i Bergen og sett skiltet med "Snøggbåtkai". Trur han ler endå.     Vi må passe oss for ikkje å gjere nynorsken "dum" i motstandarane sine auge.

Anonymkode: 3f1e9...147

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eg trur vi nynorskbrukarar gjer oss sjølv ei bjørneteneste med å tvihalde på den konservative nynorsken.  Gløymer ikkje på 90-talet då ein (ex)kollega frå sentrale austlandet, hadde vore i Bergen og sett skiltet med "Snøggbåtkai". Trur han ler endå.     Vi må passe oss for ikkje å gjere nynorsken "dum" i motstandarane sine auge.

Anonymkode: 3f1e9...147

Eg går gjerne på snøggbåtkaia og tar den båten, eg er sikker på at det er ein framifrå båt. Eg er redd for at motstandarane tykkjer at nynorsken er dum same kva, det er få av dei som har sett seg inn i kva som er lov å skrive.

Om ikkje anna så hugsar kollegaen din det skiltet, det hadde vore verre om han var likesæl.

Eg blir så glad når eg kan skrive nynorsk med nokon, det er så sjeldan eg har høve til det. Eg vonar at fleire skåpnynorskbrukarar står fram her på forumet.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tripptrapp1 skrev (På 21.12.2021 den 16.44):

Lykke til. Det er eit skriftspråk, så ingen pratar nynorsk. 

Anonymkode: 3adbf...2e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12/21/2021 den 16.41):

Så du skal prate et skriftspråk? 

Er dialekter selvsagt som er nærmere nynorsk, som det er dialekter som er nærmere bokmål. Men, å prate nynorsk var ny. 

Anonymkode: dd68a...a76

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Anonymkode: 3adbf...2e7

Tror du at poenget mitt på noen måte ble svekket av det der? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Så du skal prate et skriftspråk? 

Er dialekter selvsagt som er nærmere nynorsk, som det er dialekter som er nærmere bokmål. Men, å prate nynorsk var ny. 

Nei, det er ikkje nytt.

https://framtida.no/2016/12/02/tv2-er-eit-sprakleg-fyrtarn

Det er uvanleg, men ikkje nytt. Eg har tidlegare nemnt Gunvor Hals, eg finn ikkje intervjuet eg las tidlegare der ho snakka om at ho gjekk inn for å snakke nynorsk, men i denne artikkelen seier ho også at ho SNAKKAR nynorsk.

Endret av NymeriaRhoynar
Feil målform
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.12.2021 den 16.41):

Lykke til. Bare synd at både bokmål og nynorsk er skriftspråk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, legger talemålet nærmest mulig nynorsk. 

Nynorsk er fortsatt et skriftspråk. 

Eller så er alle dialekter uten påvirkning av det danske nynorsk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...