AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #1 Skrevet 21. desember 2021 Vi har solgt huset vårt, men ikke funnet nytt enda. Vi har fått tilbud om å bo i sokkelleiligheten hos foreldrene mine, som står tom etter at min yngre bror flyttet. Min søster bor fortsatt hjemme i huset. Jeg flytter inn med mann og to barn, og tipper vi blir boende ca 6mnd. Hva blir der riktig å betale? Strømmen er jo selvsagt, og den går på egen måler. Men utover det? Min søsken er noen år yngre og fortsatt barnløse, og har bodd uten å betale for noe som helst. Foreldrene mine har sagt de ikke trenger å få betalt, men jeg vil selvfølgelig betale noe. Noen som har innspill? Anonymkode: 7859f...14a
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #2 Skrevet 21. desember 2021 Markedspris for tilsvarende bolig i området. Anonymkode: 3fd1f...392 4
Nymerïa Skrevet 21. desember 2021 #4 Skrevet 21. desember 2021 Hvis det er sånn at de virkelig ikke trenger pengene; er det mulig at de setter mer pris på praktisk hjelp? At dere lager middag for alle et par dager i uka eller tar på dere arbeidsoppgaver utendørs? Jeg ville ha fiska etter hva de har mest glede av her. 7
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #5 Skrevet 21. desember 2021 Hva om dere ser på leiepris på lignende boliger i området og halverer det? Enig i at man burde betale selv om foreldre sier at det ikke trengs, men siden dine søsken har bodd der uten å betale noe så tenker jeg at halv leie av det som betales i området er greit med tanke på at det ikke bare er du, men hele familien din som skal bo der. Anonymkode: ddf09...724 5
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #6 Skrevet 21. desember 2021 Athena79 skrev (Akkurat nå): Ville bidratt med mat. De skal betale maten for foreldrene som borti en separat del av huset? Høres idiotisk ut. Bidra heller med alminnelig husleie. Anonymkode: 4bc33...1fe 9
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #7 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi har solgt huset vårt, men ikke funnet nytt enda. Vi har fått tilbud om å bo i sokkelleiligheten hos foreldrene mine, som står tom etter at min yngre bror flyttet. Min søster bor fortsatt hjemme i huset. Jeg flytter inn med mann og to barn, og tipper vi blir boende ca 6mnd. Hva blir der riktig å betale? Strømmen er jo selvsagt, og den går på egen måler. Men utover det? Min søsken er noen år yngre og fortsatt barnløse, og har bodd uten å betale for noe som helst. Foreldrene mine har sagt de ikke trenger å få betalt, men jeg vil selvfølgelig betale noe. Noen som har innspill? Anonymkode: 7859f...14a Ville betalt en fast sum på 5000 i mnd hvert fall. Så strøm, nett, tv alt annet man trenger selv. Anonymkode: 80272...877 4
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 21. desember 2021 #8 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De skal betale maten for foreldrene som borti en separat del av huset? Høres idiotisk ut. Bidra heller med alminnelig husleie. Anonymkode: 4bc33...1fe Forstod det slik at de skulle bo med foreldrene,
Tripptrapp1 Skrevet 21. desember 2021 #9 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi har solgt huset vårt, men ikke funnet nytt enda. Vi har fått tilbud om å bo i sokkelleiligheten hos foreldrene mine, som står tom etter at min yngre bror flyttet. Min søster bor fortsatt hjemme i huset. Jeg flytter inn med mann og to barn, og tipper vi blir boende ca 6mnd. Hva blir der riktig å betale? Strømmen er jo selvsagt, og den går på egen måler. Men utover det? Min søsken er noen år yngre og fortsatt barnløse, og har bodd uten å betale for noe som helst. Foreldrene mine har sagt de ikke trenger å få betalt, men jeg vil selvfølgelig betale noe. Noen som har innspill? Anonymkode: 7859f...14a Vil si at det hadde vært pinlig for en etablert familie å ikke betale leie. Hadde følt på at det skapte en slags ubalanse i relasjonen til foreldrene. Du kan ikke sammenligne hele din familie med yngre, barnløse søsken (selv om jeg mener at de også burde bidra med en form for betaling dersom de er voksne). Alternativkostnaden til foreldrene dine er inntekten de går glipp av ved å ikke leie ut til andre. Markedspris, eventuelt markedspris minus «litt» virker passende. 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #10 Skrevet 21. desember 2021 Tenk at du må betale for og bo hos dine egne foreldre. Anonymkode: b5857...80c
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #11 Skrevet 21. desember 2021 Jeg tenker du bør betale halve strømregningen, og bidra med mat og husarbeid. Kanskje noen tusenlapper i mnd? Anonymkode: 84a69...0a1 1
SoWhat? Skrevet 21. desember 2021 #12 Skrevet 21. desember 2021 Hvor stor er leiligheten, og hvordan er standarden? Det spiller jo litt inn. Men ville betalt minimum 5000. Det er nesten gratis, men litt ekstra til dem likevel.
Nastine Skrevet 21. desember 2021 #13 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tenk at du må betale for og bo hos dine egne foreldre. Anonymkode: b5857...80c Hvor har ts klaget på det? 🤔 dessuten er det ts som vil betale husleie, ikke foreldrene. 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #14 Skrevet 21. desember 2021 Jeg hadde nok betalt 4000 + strøm, nett, tv. Det er 2000 kr hver for deg og mannen din i boutgifter. Det er meget billig Anonymkode: c4c79...60e 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #15 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg tenker du bør betale halve strømregningen, og bidra med mat og husarbeid. Kanskje noen tusenlapper i mnd? Anonymkode: 84a69...0a1 Athena79 skrev (1 time siden): Forstod det slik at de skulle bo med foreldrene, Leser ikke folk hva de svarer på? TS skriver jo at de (hun og familien hennes) skal bo i sokkelleiligheten, altså ikke oppe i foreldrenes del av huset. En separat leilighet. TS skriver også at det er en egen strømmåler på sokkelleiligheten, så de betaler all strømforbruket sitt selv. Ikke noe "betale halve strømregningen". De betaler hele sitt eget forbruk selv, separat regning, separat måler. Foreldrene har sin egen strømmåler oppe! Anonymkode: 19798...64e 13
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #16 Skrevet 21. desember 2021 Du skal selvfølgelig bo gratis desto mindre foreldrene har økonomiske vansker. Om jeg var foreldrene dine, så ville jeg ikke ha hatt en eneste øre fra deg. Det er moralsk plikt å hjelpe barna. Anonymkode: 793fa...84c 3
Loff77 Skrevet 21. desember 2021 #17 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tenk at du må betale for og bo hos dine egne foreldre. Anonymkode: b5857...80c Hun må jo ikke men enkelte anstendige folk ønsker å betale en symbolsk sum vet du😉 6
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #18 Skrevet 21. desember 2021 Hvorfor mener mange at foreldrene skal tjene på barna sine? Har de ikke dårlig økonomi tenker jeg umiddelbart at man dekker de ekstrakostnader som foreldrene har. Dersom leiligheten ikke leies ut til vanlig, så er det i realiteten kun strøm. Og heller hjelpe til med praktiske oppgaver, som snømåking, plenklipping osv Anonymkode: 0a15b...e85 3
SoWhat? Skrevet 21. desember 2021 #19 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Du skal selvfølgelig bo gratis desto mindre foreldrene har økonomiske vansker. Om jeg var foreldrene dine, så ville jeg ikke ha hatt en eneste øre fra deg. Det er moralsk plikt å hjelpe barna. Anonymkode: 793fa...84c Du ser det som mor. Hva med å se det fra "barnas" ståsted? Ingen voksne liker å snylte. Jeg ville aldri bodd gratis hos noen. Det handler om å ha litt verdighet og evner. Det bør jo foreldre tenke på? 7
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #20 Skrevet 21. desember 2021 Jeg er overrasket over at folk mener de ikke skal betalt. Jeg hadde heller leid en annen leilighet enn å bo gratis i en leilighet mine foreldre eier. Anonymkode: c6a0c...2b0 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå