AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #1 Skrevet 21. desember 2021 Jeg er student, og får 8600kr av staten i mnd. Jeg er utrolig takknemlig for at jeg har en samboer, og for at vi har fellesøkonomi - der vi får det bedre i mnd. Pga han - har jeg råd til litt klær i blant, og ha det litt gøy på siden. Dette var en liten virkelighet for meg - helt frem til strømprisene nok nakken vår. Jeg må kutte ned på mye av maten vi spiser, og leve på nudler, grøt, der ting ikke tar mer enn 20 min å lage. Jeg kan ikke dusje mer enn 8-9 minutter, da vi er to som skal dusje. Så jeg har brukt treningssenterets dusj. Rommet mitt i leiligheten er på 10 grader, og har skrudd av varmekablene på badet. Jeg og mange andre lever fra mnd til mnd. Og sunn mat er som regel det som koster mest, og det er dessverre det jeg også må ha kuttet ut fra budsjettet mitt. Julegaver er bare å glemme. Begynte å stresse fordi en venninne av meg kjøpte gave til meg, og jeg hadde ikke råd til det tilbake. Så jeg måtte be henne levere den tilbake. JEG VET AT JEG IKKE ER DEN ENESTE SOM HAR DET SLIK, men hvorfor demonstrerer vi ikke? Strøm koster ingenting å lage, og det er helt urimelig at vi skal betale så høye priser. Får inntrykk av at politkerne har holdning som «kan de ikke bare ta kaken om de er sulten». Dette irriterer meg grenseløst Anonymkode: 0293c...24f 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #2 Skrevet 21. desember 2021 Har egentlig tenkt det samme, men har ikke noe svar.. Nå bikker det straks 8 kr. Nå dekker de jo noe av strømregningen heldigvis. Men de dekker vel ikke time for time, de dekker gjennomsnittsprisen. Anonymkode: b674e...bbf
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #3 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har egentlig tenkt det samme, men har ikke noe svar.. Nå bikker det straks 8 kr. Nå dekker de jo noe av strømregningen heldigvis. Men de dekker vel ikke time for time, de dekker gjennomsnittsprisen. Anonymkode: b674e...bbf Det er ikke godt nok. Hvis strømregningen kommer på 6000kr, og de dekker 1500kr, så er ikke det nok dor en familie. Som student får vi bare mer lån. 1800kr av det blir lån. Det er jo bare helt uheldig Anonymkode: 0293c...24f
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #4 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det er ikke godt nok. Hvis strømregningen kommer på 6000kr, og de dekker 1500kr, så er ikke det nok dor en familie. Som student får vi bare mer lån. 1800kr av det blir lån. Det er jo bare helt uheldig Anonymkode: 0293c...24f Nei, men mer enn ingenting 🤷♀️ Anonymkode: b674e...bbf
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #5 Skrevet 21. desember 2021 34 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er student, og får 8600kr av staten i mnd. Jeg er utrolig takknemlig for at jeg har en samboer, og for at vi har fellesøkonomi - der vi får det bedre i mnd. Pga han - har jeg råd til litt klær i blant, og ha det litt gøy på siden. Dette var en liten virkelighet for meg - helt frem til strømprisene nok nakken vår. Jeg må kutte ned på mye av maten vi spiser, og leve på nudler, grøt, der ting ikke tar mer enn 20 min å lage. Jeg kan ikke dusje mer enn 8-9 minutter, da vi er to som skal dusje. Så jeg har brukt treningssenterets dusj. Rommet mitt i leiligheten er på 10 grader, og har skrudd av varmekablene på badet. Jeg og mange andre lever fra mnd til mnd. Og sunn mat er som regel det som koster mest, og det er dessverre det jeg også må ha kuttet ut fra budsjettet mitt. Julegaver er bare å glemme. Begynte å stresse fordi en venninne av meg kjøpte gave til meg, og jeg hadde ikke råd til det tilbake. Så jeg måtte be henne levere den tilbake. JEG VET AT JEG IKKE ER DEN ENESTE SOM HAR DET SLIK, men hvorfor demonstrerer vi ikke? Strøm koster ingenting å lage, og det er helt urimelig at vi skal betale så høye priser. Får inntrykk av at politkerne har holdning som «kan de ikke bare ta kaken om de er sulten». Dette irriterer meg grenseløst Anonymkode: 0293c...24f Fordi folk flest er for kapitalisme og at markedet skal bestemme pris. Kan ikke helt forstå noe annet. Anonymkode: 473a4...6ff
Tripptrapp1 Skrevet 21. desember 2021 #6 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg er student, og får 8600kr av staten i mnd. Jeg er utrolig takknemlig for at jeg har en samboer, og for at vi har fellesøkonomi - der vi får det bedre i mnd. Pga han - har jeg råd til litt klær i blant, og ha det litt gøy på siden. Dette var en liten virkelighet for meg - helt frem til strømprisene nok nakken vår. Jeg må kutte ned på mye av maten vi spiser, og leve på nudler, grøt, der ting ikke tar mer enn 20 min å lage. Jeg kan ikke dusje mer enn 8-9 minutter, da vi er to som skal dusje. Så jeg har brukt treningssenterets dusj. Rommet mitt i leiligheten er på 10 grader, og har skrudd av varmekablene på badet. Jeg og mange andre lever fra mnd til mnd. Og sunn mat er som regel det som koster mest, og det er dessverre det jeg også må ha kuttet ut fra budsjettet mitt. Julegaver er bare å glemme. Begynte å stresse fordi en venninne av meg kjøpte gave til meg, og jeg hadde ikke råd til det tilbake. Så jeg måtte be henne levere den tilbake. JEG VET AT JEG IKKE ER DEN ENESTE SOM HAR DET SLIK, men hvorfor demonstrerer vi ikke? Strøm koster ingenting å lage, og det er helt urimelig at vi skal betale så høye priser. Får inntrykk av at politkerne har holdning som «kan de ikke bare ta kaken om de er sulten». Dette irriterer meg grenseløst Anonymkode: 0293c...24f Fordi nøden er ikke stor nok for de fleste, så da holder det med å sitte og klage sin nød på Internett. Mindre slitsomt enn å faktisk gjøre noe er det også.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #7 Skrevet 21. desember 2021 Fordi folk flest i Norge har kvalmt mye penger. Anonymkode: 9ab86...adb 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #8 Skrevet 21. desember 2021 I skrivende stund koster strømmen 8,22 kr/kWt. Vi som ikke demonstrerer er like tafatte som vår regjering, som setter opp et rændøm regnestykke til støtte (55%! Skatt! Bleh! 5 uker sen!). Hadde vi hatt sterke folkevalgte hadde de gjort som franskmennene og satt en makspris på strøm. Men her er det bukken og havresekken; alle med makt tjener på høye strømpriser. La folket fryse! Anonymkode: 1742b...423 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #9 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er ikke godt nok. Hvis strømregningen kommer på 6000kr, og de dekker 1500kr, så er ikke det nok dor en familie. Som student får vi bare mer lån. 1800kr av det blir lån. Det er jo bare helt uheldig Anonymkode: 0293c...24f Det er aldri godt nok. Anonymkode: 7f399...0b0
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #10 Skrevet 21. desember 2021 8 hours ago, AnonymBruker said: Fordi folk flest er for kapitalisme og at markedet skal bestemme pris. Kan ikke helt forstå noe annet. Anonymkode: 473a4...6ff Det er ikke markedet som bestemmer, det er et offentlig monopol. Stat, fylkeskommune, og kommuner er det som produserer strøm. Anonymkode: 885a4...a4b
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #11 Skrevet 22. desember 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Det er aldri godt nok. Anonymkode: 7f399...0b0 Det var godt nok, før utrnlandsksbene tømte vann magasinene våre,?det er derimot ikke godt nok. Anonymkode: 885a4...a4b
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #12 Skrevet 22. desember 2021 8 hours ago, Tripptrapp1 said: Fordi nøden er ikke stor nok for de fleste, så da holder det med å sitte og klage sin nød på Internett. Mindre slitsomt enn å faktisk gjøre noe er det også. Folk gjør ting med det, sparer, lukter vondt, og fryser. Anonymkode: 885a4...a4b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå