Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2005 #1 Skrevet 14. oktober 2005 Jeg har fått skikkelig mye sopp nedentil, og det er er virkelig plagsomt! Jeg har vært mye plaget og nå pga antibiotika kur. Jeg har brukt canesten, men det virker bare noen dager, så er det tilbake. Dessuten så føler jeg at alt kommer ut igjen.. Jeg tar en stikkpille på kvelden, og da kommer det litt og litt i to dager etterpå! Er det riktig?? Finnes det evt noe bedre som tar knekken på denne forferdelige soppen??
Gjest Violetta Skrevet 14. oktober 2005 #2 Skrevet 14. oktober 2005 Ja det finnes kapsler som du svelger. Dvs. en kapsel, en gang. Men det må du få på resept hos lege.
Gjest Revenka Skrevet 14. oktober 2005 #3 Skrevet 14. oktober 2005 De kapslene heter Diflucan. Jeg fikk da jeg var plaget. Men de hjelper mot en spesiell type da, noe som canesten ikke tar. Det beste er å ta en test for å se hvilken type sopp det er snakk om. Diflucan er jeg veldig glad i. Jeg prøvde flere canesten kurer før jeg gikk til lege. Var ganske misfornøyd. Da resultatet kom fikk jeg resept på Diflucan 150 mg. Tok en pille en gang i uken i 3 uker. Har ikke vært plaget siden. Hadde ikke full virkning på første pille, tok litt tid, men etter 3 uker var jeg helt fri.
Gjest Violetta Skrevet 14. oktober 2005 #4 Skrevet 14. oktober 2005 Revenka - ja det finnes en type som heter Diflucan, men det finnes tilsvarende kapsler som heter noe annet. Jeg fikk noe annet sist, men husker ikke hva det het. Så ut som og var likt Diflucan.
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2005 #5 Skrevet 14. oktober 2005 Jeg hadde samme problem. Brukte Canesten, og det hjalp på andre runde. Men da kuttet jeg ut stringtruser og begynte med hotpants (hadde lest at string ikke var bra i så måte..). Tror det var en viktig suksessfaktor for meg. Har ikke hatt det etterpå.. Lykke til!
miss77 Skrevet 14. oktober 2005 #6 Skrevet 14. oktober 2005 De kapslene heter Diflucan. Jeg fikk da jeg var plaget. Men de hjelper mot en spesiell type da, noe som canesten ikke tar. Det beste er å ta en test for å se hvilken type sopp det er snakk om. Diflucan er jeg veldig glad i. Jeg prøvde flere canesten kurer før jeg gikk til lege. Var ganske misfornøyd. Da resultatet kom fikk jeg resept på Diflucan 150 mg. Tok en pille en gang i uken i 3 uker. Har ikke vært plaget siden. Hadde ikke full virkning på første pille, tok litt tid, men etter 3 uker var jeg helt fri. ← Har også hatt gode er faringer med Diflucan. Har imidlertid aldri fått mere en én pille, og problemet har hatt en tendens til å dukke opp igjen etter et halvt års tid eller mindre. Skal jammen spørre legen etter en kur neste gang gitt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå