Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min har gått helt inn i seg selv om dagen, jeg skjønner at det har skjedd noe på jobb men han snakker ikke om det. Mulig det er mer også. Han sover til ettermiddagen og går fra seng til sofa hvor han bare ligger og stirrer tomt fremfor seg med tv på. Kjenner jeg mister helt livsgnisten av hele fyren, det blir trykkende stemning med en gang han setter foten sin ut av soveromsdøren. 

Kanskje han er deprimert eller at han har rotet til noe for seg, det ville ikke være første gang. Jeg er nok ikke videre empatisk, forstår ikke folk som graver seg ned i sin egen mislykkethet og ikke gjør noe. Blir bare irritert og sur av tafatte folk (nei, jeg kunne aldri jobbet med mennesker, ei heller kunne jeg vært sammen med en person som stadig vekk var deprimert). 

Så hva gjør jeg. Holder han ikke ut, føler bare avsky og vemmelse når han ligger der og glaner. Reiser og feirer jul alene på hytta, eller venter jeg til over jul og gir ham et ultimatum. Typ skjerp deg eller reis herifra. 

Anonymkode: 834c3...712

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mannen min har gått helt inn i seg selv om dagen, jeg skjønner at det har skjedd noe på jobb men han snakker ikke om det. Mulig det er mer også. Han sover til ettermiddagen og går fra seng til sofa hvor han bare ligger og stirrer tomt fremfor seg med tv på. Kjenner jeg mister helt livsgnisten av hele fyren, det blir trykkende stemning med en gang han setter foten sin ut av soveromsdøren. 

Kanskje han er deprimert eller at han har rotet til noe for seg, det ville ikke være første gang. Jeg er nok ikke videre empatisk, forstår ikke folk som graver seg ned i sin egen mislykkethet og ikke gjør noe. Blir bare irritert og sur av tafatte folk (nei, jeg kunne aldri jobbet med mennesker, ei heller kunne jeg vært sammen med en person som stadig vekk var deprimert). 

Så hva gjør jeg. Holder han ikke ut, føler bare avsky og vemmelse når han ligger der og glaner. Reiser og feirer jul alene på hytta, eller venter jeg til over jul og gir ham et ultimatum. Typ skjerp deg eller reis herifra. 

Du burde slå opp med fyren asap, du bryr deg innlysende ikke særlig mye om han...

• Liker 6
Skrevet

Han viser svakhet og følelser som ikke er positive. Det gjør kanskje at du frastøtes av han?

Anonymkode: e5ce4...477

Skrevet

Dere lovte hverandre å både elske hverandre til døden skiller dere, troskap, ære osv da dere giftet dere. Så det virker veldig "enkelt" om du vurderer skilsmisse kun pga dette. Jeg regner da med at det er andre ting som ligger bak?

Det kan hende han er deprimert, ja. Da får dere gjøre noe for å forbedre situasjonen.

Anonymkode: 8cad6...804

• Liker 4
Skrevet

Du høres autistisk ut. Slipp ham fri.

Anonymkode: 4fa31...71c

• Liker 1
Skrevet

For ei stygg kjerring du er. Altså...greit du ikke liker at han er slik, men har du prøvd snakke med han? Spørre han uten å være sitron sur i ansiktet om hva skjer, hva er galt? Mange har behov for å snakke om ting av og til, og glasset hans har vel toppet seg. 

Du høres jo vemmelig ut. 

Anonymkode: 56966...e32

• Liker 1
Skrevet

Wow du hørtes ut som en særdeles lite støttende partner. Du har ikke en gang gjort et forsøk eller flere for å prate han eller hjelpe han. Greit hvis du hadde gitt det mange ærlige forsøk og gått lei, men du er virkelig ikke skapt å være sammen noen.

Anonymkode: 895d7...1a3

• Liker 2
Skrevet

Jeg forstår deg godt, jeg. Det kan være skikkelig vanskelig å være i hus med så deprimerte folk, spesielt når han nekter å fortelle hva som har skjedd. Jeg vet ikke hva du bør gjøre, men prøv å vise at du er glad i ham? Gi det noen sjanser før du går til ultimatum? Og kom deg litt ut av huset, sånn at du får noen pauser fra situasjonen.

Anonymkode: af99f...c18

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Holder han ikke ut, føler bare avsky og vemmelse når han ligger der og glaner. Reiser og feirer jul alene på hytta, eller venter jeg til over jul og gir ham et ultimatum. Typ skjerp deg eller reis herifra. 

Jeg forstår det. Ufattelig frustrerende når noen tillater seg å spre dårlig steming uten å forklare hva det dreier seg om. 

Forstår deg så inderlig godt 

Anonymkode: 68521...d6c

Skrevet

Og så lurer damer på hvorfor menn ikke vil forplikte seg. 

Anonymkode: 1a7af...cb8

Skrevet

Må være troll lol

Anonymkode: d6a7e...e4b

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Mannen min har gått helt inn i seg selv om dagen, jeg skjønner at det har skjedd noe på jobb men han snakker ikke om det. Mulig det er mer også. Han sover til ettermiddagen og går fra seng til sofa hvor han bare ligger og stirrer...

Kanskje han er deprimert eller at han har rotet til noe for seg, det ville ikke være første gang. Jeg er nok ikke videre empatisk... 

Da er det vel ikke rart om han velger å ikke betro seg. Men du kan jo oppfordre ham til å betro seg til andre, i det minste. Du skjønner vel intellektuelt at han trenger hjelp eller ei endring.

Anonymkode: 7753b...53f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...