AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #21 Del Skrevet 21. desember 2021 6 minutter siden, KapteinJ said: Det er ikke helt riktig, man smitter mindre, men den effekten er blitt ganske liten for omikronvarianten og estimeres til å være et sted mellom 20 og 40% beskyttelse mot smitte. Det kan jo hende denne anekdoten er sann, men det finnes fortsatt en lang rekke studier som sier at dette ikke er representativt, vaksinerte blir mindre syke enn uvaksinerte, det er fakta og ingen anekdoter om egne opplevelser fungerer som argument mot det. Og hva er det du mener at jeg argumenterer for? Jeg har aldri påstått at det er tilfellet for de fleste, eller forsøkt å overbevise noen om verken det ene eller det andre - jeg beskrev mine erfaringer. Anonymkode: cc04f...c3e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 21. desember 2021 #22 Del Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg reagerer egentlig mest på at han lar deg feire jul alene… Anonymkode: e650b...2bb Samme her. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #23 Del Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Akkurat samme erfaring her. Uvaksinerte ble mildere rammet enn de vaksinerte. Til info har vi alle tatt hurtigtester både dagen før symptom og dagen etter symptom og alle fikk negative tester. PCR. Avdekket derimot positivt. Anonymkode: cc04f...c3e For min del skal jeg ta vaksine så snart jeg er ferdig med dette. Da vi hadde positiv hurtigtest fikk vi pcr test som også viste positiv. Så hurtigtest har jo fungert her. Anonymkode: cc94b...d75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KapteinJ Skrevet 21. desember 2021 #24 Del Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og hva er det du mener at jeg argumenterer for? Jeg har aldri påstått at det er tilfellet for de fleste, eller forsøkt å overbevise noen om verken det ene eller det andre - jeg beskrev mine erfaringer. Anonymkode: cc04f...c3e Det er bare viktig at det aldri får stå anti-vax anekdoter uimotsagt, om du var ansvarlig ville du selv skrevet "men dette er jo selvsagt ikke representativt for de fleste da forskning indikerer at vaksinerte blir langt mildere rammet av Covid enn uvaksinerte". 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #25 Del Skrevet 21. desember 2021 Men noe som er skummelt er jo at samboer tok hurtigtest samme kveld som meg. Min var positiv, hans var negativ. 8 timer senere var hans positiv, men vi var allerede i karantene så det har ikke gått utover noen. Anonymkode: cc94b...d75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #26 Del Skrevet 21. desember 2021 Så mange som ikke leser bekymringen men bare henger seg opp i om hvem som smitter mest av uvaksinert og vaksinert. Jeg skjønner deg jævlig godt! Bekymringer er å dra på seg smitte nå rett før fødsel og det at han velger å ta sjansen på å henge med venner nå med den økte smitten. Jeg er i samme båt. Hatt diskusjon med min samboer at jeg ønsker at vi holder oss til familien i jula og ikke store mengder med venner, for da å unngå smitte. Han vil på den ene sammenkomsten med gutta i jula, og jeg vil ikke at han skal det. Dilemma Anonymkode: 0e0fa...bdf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #27 Del Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Så mange som ikke leser bekymringen men bare henger seg opp i om hvem som smitter mest av uvaksinert og vaksinert. Jeg skjønner deg jævlig godt! Bekymringer er å dra på seg smitte nå rett før fødsel og det at han velger å ta sjansen på å henge med venner nå med den økte smitten. Jeg er i samme båt. Hatt diskusjon med min samboer at jeg ønsker at vi holder oss til familien i jula og ikke store mengder med venner, for da å unngå smitte. Han vil på den ene sammenkomsten med gutta i jula, og jeg vil ikke at han skal det. Dilemma Anonymkode: 0e0fa...bdf Poenget er at TS bryr seg hvorvidt de er vaksinert eller ikke, ikke smitterisikoen generelt. Det er tåpelig all den tid uvaksinerte og vaksinerte smitter på lik linje, om de først er syk. Anonymkode: 548bf...4c4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #28 Del Skrevet 21. desember 2021 Tja, tror ikke jeg ville latt være hvis det var meg. Vaksinerte kan også smitte. Og mange gravide er jo i nær kontakt med uvaksinerte hver dag (egne barn som går i barnehage/på skole). Men du må jo ta valg ut fra det du tenker er best… Anonymkode: df2d4...bb5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #29 Del Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Akkurat samme erfaring her. Uvaksinerte ble mildere rammet enn de vaksinerte. Til info har vi alle tatt hurtigtester både dagen før symptom og dagen etter symptom og alle fikk negative tester. PCR. Avdekket derimot positivt. Anonymkode: cc04f...c3e «Erfaringer» er uten verdi i denne sammenhengen. Det blir som å fiske opp én fisk fra havet, og tro at man kan si noe om alle fiskene i havet ut fra den ene fisken. Forskning viser tydelig at koronavaksinene har god effekt mot alvorlig sykdom og død. Anonymkode: df2d4...bb5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #30 Del Skrevet 21. desember 2021 Ps. Jordmora de KAN være uvaksinert.. Anonymkode: e2744...da2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #31 Del Skrevet 21. desember 2021 Hvorfor er folk så redde uvaksinerte?? De kjenner i det minste om de har symptomer, de tester seg oftere og de holder en viss avstand. de vaksinerte sprer corona uten å Ane det og de sier «jeg er vaksinert!!» Mens de går inn for en klem?! Anonymkode: 038b4...0ae 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alterego666 Skrevet 21. desember 2021 #32 Del Skrevet 21. desember 2021 Tessa12 skrev (2 timer siden): Det Jan jeg være enig i, men poenget var at uvaksinert eller vaksinert, man bærer smitten uansett. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Han forstår ikke at jeg blir lei meg når han velger å utsette seg for en sånn type risiko så nært oppi fødsel, og jeg vet ikke hva jeg skal si for at han potensielt skal endre mening. Holder han seg hjemme tar han vekk redselen uttrykt i første setning i HI. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catgirl Skrevet 21. desember 2021 #33 Del Skrevet 21. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Be de dere skal være sammen med ta en hurtigtest rett før dere møtes, er den negativ, så er den negativ, og alt er fint. Uvaksinerte og vaksinerte smitter andre like mye. Anonymkode: 16f03...761 Ja, enig i den at både vaksinerte og uvaksinerte smittet like mye. Som vaksinert og gravid er da risikoen mindre for å bli alvorlig syk, men hvis jeg hadde vært gravid i 3. Trimester og uvaksinert ville jeg vært mer forsiktig med store sammenkomster mtp mulig smittefare, selv om det kanskje det er en ok idee med selvtest før selskap. Var det ikke sånn at på julebordet i Oslo med omikronutbrudd at alle hadde tatt selvtest før julebordet? Endret 21. desember 2021 av Catgirl 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #34 Del Skrevet 21. desember 2021 Du kan argumentere med at om du blir smittet, må du føde i isolat, med munnbind, kanskje uten smertestillende, og i tillegg risikere at baby blir syk. Fødsel er hardt nok fra før av. I tillegg vil han ikke få være med på fødsel, dere må være i karantene og isolat. Det er utelukkende ugunstige ting som vil skje, dersom dere ender opp med smitte i huset. Det er også utelukkende deg det vil gå hardest utover. Det bør være nok! jeg sa bare ifra til min samboer at det ikke var aktuelt, og at han jaggu har med å respektere meg i denne situasjonen hvor det faktisk er jeg som er aller mest sårbar og vil bli hardest rammet. Det overrasker meg at en partner gir så faen i din potensielle kjempe skumle situasjon. Anonymkode: cecb4...a08 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #35 Del Skrevet 21. desember 2021 Selvtestere er overhodet ikke pålitelige Anonymkode: cecb4...a08 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotgjenger Skrevet 21. desember 2021 #36 Del Skrevet 21. desember 2021 Det jeg reagerer på er at han velger å reise bort, slik at du sitter høygravid og alene. Angående korona, ville jeg regnet med at mannen min begrenset nærkontakter så langt det lot seg gjøre rett før fødsel, vaksinerte eller ei. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #37 Del Skrevet 21. desember 2021 Slik totalt uavhengig av denne vaksinen eller ikke, så hadde jeg ikke godtatt å feire med noen andre i år som høygravid. Dere kan faktisk risikere at du må sitte alene på denne fødestuen..! Anonymkode: 98a67...0ff 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #38 Del Skrevet 21. desember 2021 Jeg syns også det er kjipt gjort å dra og la deg sitte alene. Jeg tenker at risikoen for smitte er veldig lav hvis de som deltar i feiringen er uten luftveissymptomer, ikke er kjent nærkontakt med noen som har covid-19 og tar hurtigtest, og ville nok deltatt som høygravid selv. Men jeg ville absolutt ikke blitt smittet, hverken av covid eller noen forkjølelse sånn rett før fødsel nå, eller at samboeren min skulle blitt det. Så jeg syns det er helt rimelig at du er skeptisk. Det er kanskje også rimelig at samboeren din ønsker å feire jul med noen som er viktige for ham, men i denne situasjonen syns jeg en skal prioritere sin høygravide samboer. Anonymkode: c7d89...8b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #39 Del Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hm, så jeg kan egentlig ta vaksinert/uvaksinert ut av regnestykket, og fortsatt være lei meg fordi han velger å ta den risikoen så nært oppi fødsel? Har lest så mye negativt om hurtigtester i det siste, så selv om tanken er god at de skal teste seg, så hjelper det ikke så mye på følelsen av å bli nedprioritert her jeg sitter med alle hormonene mine 🥴 ts Anonymkode: 0e54a...9e1 Nei, ikke helt. Det er større sjanse for både å bli syk og smitte videre (mer virus) om er uvaksinert. Anonymkode: 097f4...033 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #40 Del Skrevet 21. desember 2021 Hvor mange uker er du egentlig på vei, TS? Anonymkode: 038b4...0ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg