AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #1 Skrevet 21. desember 2021 Hei Jeg vil gjerne takke dere på kvinneguiden for å åpne øynene til de som tror det er likestilling her i Norge. Når folk kan være anonyme kommer deres virkelige meninger frem. Og kvinneguiden oser av kvinnehat, objektivisering og gaslighting av kvinner til å godta dårlig behandling. Dette er virkeligheten og vi må lære oss å navigere oss i denne verdenen. En del menn ser på deg som mindre verdt og det er viktig å være klar over. En verden hvor vi bare er et hull, en fitte, et leketøy, en skitten hemmelighet eller en fetisj. Vi er mennesker, heldigvis, selv om en del ikke ser på oss som et. Anonymkode: 7ebfc...922 13
herzeleid Skrevet 21. desember 2021 #2 Skrevet 21. desember 2021 Jeg tror nok en må innse at det finnes og alltid vil finnes både troll og mennesker med dårlige holdninger på det store internett, uten at det nødvendigvis betyr at en ikke har likestilling eller på andre måter er særlig representativt for befolkningen som helhet. 6
Entern Skrevet 21. desember 2021 #3 Skrevet 21. desember 2021 herzeleid skrev (Akkurat nå): Jeg tror nok en må innse at det finnes og alltid vil finnes både troll og mennesker med dårlige holdninger på det store internett, uten at det nødvendigvis betyr at en ikke har likestilling eller på andre måter er særlig representativt for befolkningen som helhet. Enig. Troll og hatere har en tendens til å få mye mer oppmerksomhet enn de fortjener, og gir gjerne og inntrykk av å være flere enn de er (noen jukser vel med flere brukere og...). Problemet er vel egentlig at det er for mange troll på KG. 3
Wade Skrevet 21. desember 2021 #4 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hei Jeg vil gjerne takke dere på kvinneguiden for å åpne øynene til de som tror det er likestilling her i Norge. Når folk kan være anonyme kommer deres virkelige meninger frem. Og kvinneguiden oser av kvinnehat, objektivisering og gaslighting av kvinner til å godta dårlig behandling. Dette er virkeligheten og vi må lære oss å navigere oss i denne verdenen. En del menn ser på deg som mindre verdt og det er viktig å være klar over. En verden hvor vi bare er et hull, en fitte, et leketøy, en skitten hemmelighet eller en fetisj. Vi er mennesker, heldigvis, selv om en del ikke ser på oss som et. Anonymkode: 7ebfc...922 Om du tar på deg andre briller, vil du se et ekstremt mannehat. Du ser det du vil se på nettet 🙂 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #5 Skrevet 22. desember 2021 Skrives like mye dritt her inne om menn som mot kvinner, men det blir ikke sett på som hat når det skrives om menn. Anonymkode: 8aad0...9f3 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #6 Skrevet 22. desember 2021 kjøkkenet er den veien -> Anonymkode: 41a30...80f
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #7 Skrevet 22. desember 2021 Jeg tror 100 % av svarene dine så langt har kommet fra menn, som ikke kjenner på diskriminering fordi de nettopp er menn. Anonymkode: 0e1c5...94e 8
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #8 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tror 100 % av svarene dine så langt har kommet fra menn, som ikke kjenner på diskriminering fordi de nettopp er menn. Anonymkode: 0e1c5...94e Som forventet. Anonymkode: 7ebfc...922
herzeleid Skrevet 22. desember 2021 #10 Skrevet 22. desember 2021 Ser ut til at hensikten egentlig bare var å dyrke selvmedlidenheten heller enn å diskutere noe så skal la deg være i fred 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #11 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Anonymkode: 7ebfc...922 Kvinner oppfører seg akkurat som menn, når det kommer til menns problemer. Det påvirker ikke dem så da er det ikke et problem. Anonymkode: 8aad0...9f3 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #12 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg tror 100 % av svarene dine så langt har kommet fra menn, som ikke kjenner på diskriminering fordi de nettopp er menn. Anonymkode: 0e1c5...94e Her ser vi det typiske kvinner sier. Menn kan ikke bli diskriminert i mot fordi de er menn. Litt som at bare hvite kan være rasister. Anonymkode: 8aad0...9f3 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #13 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Her ser vi det typiske kvinner sier. Menn kan ikke bli diskriminert i mot fordi de er menn. Litt som at bare hvite kan være rasister. Anonymkode: 8aad0...9f3 Menn kan diskrimineres, men det skjer i en utrolig mye mindre skala enn diskriminering enn kvinner. Det er ikke bare hvite som kan være rasister, men hvite kan ikke oppleve rasisme. Anonymkode: 0e1c5...94e
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #14 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Kvinner oppfører seg akkurat som menn, når det kommer til menns problemer. Det påvirker ikke dem så da er det ikke et problem. Anonymkode: 8aad0...9f3 Kan ikke menn stå opp for seg selv? Er det kvinner som må fikse menns problemer? Kvinner har kjempet for egne rettigheter i mange hundre år, kanskje menn skal begynne å gjøre det samme? Anonymkode: 0e1c5...94e 4
herzeleid Skrevet 23. desember 2021 #15 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan ikke menn stå opp for seg selv? Er det kvinner som må fikse menns problemer? Det virker ikke som du forstod det du svarte på. Poenget virker å være at kvinner og menn oppfører seg ganske likt. Sitat Kvinner har kjempet for egne rettigheter i mange hundre år, kanskje menn skal begynne å gjøre det samme? Anonymkode: 0e1c5...94e Dette var en litt komisk påstand, sett i lys av årevis med kamp for arbeiderrettigheter, demokrati og religion- tro- og ytringsfrihet, for ikke å snakke om revolusjoner. Så har du kanskje rett i at dette i mindre grad var kamper utelukkende for menn og kanskje var noe mer omfattende enn å gå i tog med plakat, men å kjempe for sine (og kvinner sine) rettigheter har en nok gjort i lange tider. At menn i større grad skal kjempe spesifikt for sine egne rettigheter håper jeg ikke, da jeg ikke tror vi er tjent med ytterligere kjønnskamp og kamp for å krafse mest mulig til seg selv og sine egen gruppe. 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #16 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan ikke menn stå opp for seg selv? Er det kvinner som må fikse menns problemer? Kvinner har kjempet for egne rettigheter i mange hundre år, kanskje menn skal begynne å gjøre det samme? Anonymkode: 0e1c5...94e Kan ikke kvinner stå opp for seg selv? Er det menn som må fikse kvinners problemer? Er det ikke kvinner som sier at, menn må stå opp for kvinner? Om kvinner ikke vil stå opp for menn, hvorfor skal da menn stå opp for kvinner? Anonymkode: 8aad0...9f3 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #17 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Menn kan diskrimineres, men det skjer i en utrolig mye mindre skala enn diskriminering enn kvinner. Det er ikke bare hvite som kan være rasister, men hvite kan ikke oppleve rasisme. Anonymkode: 0e1c5...94e Kanskje ikke i land hvor hvite er flertallet, men i de fleste land i verden er ikke dette tilfelle. Anonymkode: 8aad0...9f3 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #18 Skrevet 23. desember 2021 herzeleid skrev (11 minutter siden): Det virker ikke som du forstod det du svarte på. Poenget virker å være at kvinner og menn oppfører seg ganske likt. Dette var en litt komisk påstand, sett i lys av årevis med kamp for arbeiderrettigheter, demokrati og religion- tro- og ytringsfrihet, for ikke å snakke om revolusjoner. Så har du kanskje rett i at dette i mindre grad var kamper utelukkende for menn og kanskje var noe mer omfattende enn å gå i tog med plakat, men å kjempe for sine (og kvinner sine) rettigheter har en nok gjort i lange tider. At menn i større grad skal kjempe spesifikt for sine egne rettigheter håper jeg ikke, da jeg ikke tror vi er tjent med ytterligere kjønnskamp og kamp for å krafse mest mulig til seg selv og sine egen gruppe. Nei, det gjelder ikke menns rettigheter spesifikt, her har menn og kvinner stort sett kjempet side om side. Og jeg hører så mange menn i dag si at kvinner ikke kjemper for menns rettigheter, og lurer på hvorfor kvinner kjemper for egne rettigheter. Det er poenget mitt, at kvinner ikke har ansvar for å kjempe for problemene som menn føler de har i samfunnet. Jeg tror vi kommer mye bedre ut av det hvis vi kan samarbeide og se at kvinner og menn har forskjellige utfordringer i samfunnet som vi kan løse sammen, i stedet for å stå på hver vår tue og krangle. Anonymkode: 0e1c5...94e
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #19 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje ikke i land hvor hvite er flertallet, men i de fleste land i verden er ikke dette tilfelle. Anonymkode: 8aad0...9f3 Diskriminering, ikke rasisme. Anonymkode: 0e1c5...94e
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #20 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): kjøkkenet er den veien -> Anonymkode: 41a30...80f Hold deg i garasjen, du. Anonymkode: ed444...ade 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå