Marcie Skrevet 21. desember 2021 #1 Skrevet 21. desember 2021 Det var mange som øste seg opp over denne saken, så jeg tenkte det er av interesse å se at de har snudd. Det er forsåvidt ikke overraskende at de har innsett at de må forholde seg til norsk lov når de opererer i Norge, så la nå dette tjene som et eksempel og en bekreftelse på at vi har et lovverk som beskytter oss, og de som velger å være uvaksinerte: https://e24.no/olje-og-energi/i/Kzea57/oljearbeidere-faar-beholde-jobben-selv-om-de-ikke-vaksinerer-seg?referer=https%3A%2F%2Fwww.aftenbladet.no 2
Rhodiola Skrevet 21. desember 2021 #2 Skrevet 21. desember 2021 Tråden er ryddet for spekulasjoner. - Rhodiola, mod.
Tussa84 Skrevet 21. desember 2021 #3 Skrevet 21. desember 2021 (endret) Hurra for Pfizer og Moderna!!! Hipp, hipp hurra🎄🎆🎉 Moderna for menn mellom 18 og 30 år, hipp hipp hurra!🎄🎆🎉💩 Endret 21. desember 2021 av Tussa84
PetterKanin Skrevet 21. desember 2021 #4 Skrevet 21. desember 2021 Det skulle da bare mangle. Så får vi håpe ingen finner på å endre lovverket 5
Rhodiola Skrevet 21. desember 2021 #5 Skrevet 21. desember 2021 Tråden er ryddet for vaksinemotstand. - Rhodiola, mod. 1
KapteinJ Skrevet 21. desember 2021 #6 Skrevet 21. desember 2021 Lucille skrev (2 timer siden): Det var mange som øste seg opp over denne saken, så jeg tenkte det er av interesse å se at de har snudd. Det er forsåvidt ikke overraskende at de har innsett at de må forholde seg til norsk lov når de opererer i Norge, så la nå dette tjene som et eksempel og en bekreftelse på at vi har et lovverk som beskytter oss, og de som velger å være uvaksinerte: https://e24.no/olje-og-energi/i/Kzea57/oljearbeidere-faar-beholde-jobben-selv-om-de-ikke-vaksinerer-seg?referer=https%3A%2F%2Fwww.aftenbladet.no Da er det bare å håpe at vi snart får et oppdatert lovverk, nå er det ikke alle yrker hvor det er like relevant, men det at vi har frivllig uvaksinerte i dette landet er en skandale. Vaksinekrav for helsearbeidere er en no-brainer, og egentlig burde det være opp til arbeidsgiver om man vil ta den unødvendige HMS-risikoen med å ha uvaksinerte til stede på sin arbeidsplass. 2
Marcie Skrevet 21. desember 2021 Forfatter #7 Skrevet 21. desember 2021 KapteinJ skrev (1 minutt siden): Da er det bare å håpe at vi snart får et oppdatert lovverk, nå er det ikke alle yrker hvor det er like relevant, men det at vi har frivllig uvaksinerte i dette landet er en skandale. Vaksinekrav for helsearbeidere er en no-brainer, og egentlig burde det være opp til arbeidsgiver om man vil ta den unødvendige HMS-risikoen med å ha uvaksinerte til stede på sin arbeidsplass. men det viktig å skille mellom det lovlige virkemiddelet omplassering, og det som var tilfellet i denne saken, som var varsel om oppsigelse. Når det er sagt, så har jeg stor forståelse for at et riggselskap ikke ønsker uvaksinerte inn i et tett samfunn som man har på en rigg. Jeg vet ikke hvor praktisk det er for dem å løse problemet med omplassering. 2
KapteinJ Skrevet 21. desember 2021 #8 Skrevet 21. desember 2021 Lucille skrev (9 minutter siden): men det viktig å skille mellom det lovlige virkemiddelet omplassering, og det som var tilfellet i denne saken, som var varsel om oppsigelse. Når det er sagt, så har jeg stor forståelse for at et riggselskap ikke ønsker uvaksinerte inn i et tett samfunn som man har på en rigg. Jeg vet ikke hvor praktisk det er for dem å løse problemet med omplassering. Det blir litt for ille om man skal måtte omplassere alle uvaksinerte, i de fleste yrkene hvor vaksinasjon er særskilt viktig (offshore, helse, skole mm.) så er det ikke praktisk mulig å omplassere. Det bør heller ikke være arbeidsgivers ansvar å ta merkosten for at noen tror på konspirasjonsteorier. 3
zemer Skrevet 21. desember 2021 #9 Skrevet 21. desember 2021 PetterKanin skrev (56 minutter siden): Det skulle da bare mangle. Så får vi håpe ingen finner på å endre lovverket Nå starter vi å teste alle uvaksinerte 2 ganger i uka, og alle som har hatt covid, men ikke vaksinen. Er kun vaksinen som er god nok. 2
Lomvi Skrevet 21. desember 2021 #10 Skrevet 21. desember 2021 Tråden stenges grunnet brudd på koronarommets retningslinjer. Lomvi, mod.
Anbefalte innlegg