Juli-79 Skrevet 11. oktober 2002 #1 Del Skrevet 11. oktober 2002 Hva hører med til ost og kjeks, rød eller hvitvin?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 11. oktober 2002 #2 Del Skrevet 11. oktober 2002 Rød! Se f.eks vinmonopolet.no på nettet og søk Lykke til ! Rødvin er kjempekos! Klem, Kattepus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 11. oktober 2002 #3 Del Skrevet 11. oktober 2002 Du kan også godt bruke hvitvin - selv om rød er mest vanlig. Skarpe/sterke oster har ofte godt følge med hvit litt søt vin. Men spør på polet .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella Skrevet 12. oktober 2002 #4 Del Skrevet 12. oktober 2002 Begge deler! Har en følelse av at mange nordmenn er litt opphengt i rødvin for tiden. Dette fører kanskje til at en går glipp av store hvitvinsopplevelser. Men selvfølgelig: smak og behag. Men her er et tips: Prøv en Sauternes (fransk hvit og søt Bordeaux) til blåmuggost. Sauternes og Rochefort-ost er jo en klassiker. Da en Sauternes er ganske dyr (Sauternes Baron Philippe koster ca 230 kr), så kan du finne andre alternativer, f. eks. en Ch. Septy til ca. 117 kr. Verdt å prøve! Ella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 12. oktober 2002 #5 Del Skrevet 12. oktober 2002 Henger meg på den siste her som foreslår Sauternes. Hvis man tenker etter, så er de fleste oster mer eller mindre salte og en vin med sødme bidrar til å skape balanse. Min personige favoritt er imidlertid blåmuggoster og portvin! Mvh Leo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 13. oktober 2002 #6 Del Skrevet 13. oktober 2002 Eheh.. Jeg foretreker rødvin under 100-lappen, med salte kjeks og krydderost. Luna og Ritz er utmerket... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå