AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #1 Skrevet 21. desember 2021 Er det noen som har tilbehør til ribbe som er litt spennende? Noe utover surkål, rødkål og kokte grønnsaker? Anonymkode: 62e56...1bd
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #2 Skrevet 21. desember 2021 Rødbetkaker er godt til ribbe og passer med resten av tilbehøret. Kan halvstekes i panne dagen før og stekes ferdig i ovnen på ettervarmen. Ovnsbakte rosenkål med balsamico og honning. Hvis du virkelig vil bort fra det vanlige kan du prøve kimchi. Det minner litt om surkål, men mye mer spennende. Ha vanlig surkål også om dette skal serveres juleaften. Anonymkode: abdef...19d 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #3 Skrevet 21. desember 2021 Rødbetkaker hørtes faktisk godt ut!:D Smørdampet rosenkål? hva med bakte pærer, epler eller svisker?:) Anonymkode: f2157...fd7
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #4 Skrevet 21. desember 2021 Rødbeter, suragurk, picles og sennep. Ikke noe varme grønnsaker andre enn poteter og surkål. Aldri hatt epler/pærer/svisker som andre har. Anonymkode: d3b88...2a4
Tvist Skrevet 21. desember 2021 #5 Skrevet 21. desember 2021 Kålrabistappe, stekte epler, kokte svisker, hele sylteagurker, tyttebærsyltetøy.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #6 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Rødbetkaker er godt til ribbe og passer med resten av tilbehøret. Kan halvstekes i panne dagen før og stekes ferdig i ovnen på ettervarmen. Ovnsbakte rosenkål med balsamico og honning. Hvis du virkelig vil bort fra det vanlige kan du prøve kimchi. Det minner litt om surkål, men mye mer spennende. Ha vanlig surkål også om dette skal serveres juleaften. Anonymkode: abdef...19d Ovnsbakt rosenkål hørtes jo skikkelig godt ut. Det må jeg notere. Det samme med rødbetekaker. Kimchi er jeg lite begeistret for, men det kan være fordi jeg ikke er så fan av surkål også. Anonymkode: 62e56...1bd
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #7 Skrevet 21. desember 2021 Svisker er fantastisk godt til ribbe! Anonymkode: 5f338...0f3 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #8 Skrevet 21. desember 2021 Trines Rødløksmarmelade. Glaserte poteter Lag en vri på surkål og rødkål. Blant annet løfter det å bruke skikkelig fond smaken enormt. Anonymkode: c0d9f...cd5
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #9 Skrevet 21. desember 2021 Karamelliserte poteter 😊 Vi er ikke noe glad i bare kokte poteter så hektisk perfekt for oss Anonymkode: 30285...0f5
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #10 Skrevet 21. desember 2021 Hjemmelaget agurksalat Anonymkode: aaf81...1fb
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #11 Skrevet 21. desember 2021 Gjør dere noe med sviskene? Anonymkode: 62e56...1bd
Zouk Skrevet 21. desember 2021 #12 Skrevet 21. desember 2021 Ida Gran Jansen har en ribbesausoppskrift med blant annet soyasaus i; litt annerledes. (Jeg har ikke prøvd den) Ribbesaus 1 ss smør 1 ss hvetemel 5 dl ribbekraft* 1 ss Kikkoman soyasaus 1/2 ss worcestersaus Oppskriften *Ribbekraft finner du ved å følge denne oppskriften Smelt smøret i en kjele og rør inn hvetemel. Visp helt til smør/melet blir lys brunt, trekk kjelen av platen og visp inn ribbekraften. Sett kjelen tilbake på platen og kok opp. Rør inn Kikkoman soyasaus og worchestersaus. La småkoke i 3 minutter. Server sausen varm.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #13 Skrevet 21. desember 2021 Svisker, rødløk og epler i båter stekt sammen med julepølse eller evt i litt ribbefett om du ikke skal ha pølse til. I stedet for tyttebær test ut granateple😋 Anonymkode: d5a16...8ba
Trish Skrevet 22. desember 2021 #14 Skrevet 22. desember 2021 Jeg liker godt dette: Stek rosenkål og hakket/knust hvitløk i smør. Ha i eplebåter, svisker og tranebær. Stek litt og ta på honning og timian til slutt 1
Hunter7 Skrevet 22. desember 2021 #15 Skrevet 22. desember 2021 Jeg liker å ha en salat til med bitre og syrlige innslag som en motvekt til "alt det søte", f.eks. rucola, Granny Smith-eple, grovhakkede valnøtter, granateplekjerner, og sitronvinaigrette. Ovnsbakte rosenkål løfter rosenkålen betydelig sammenlignet med dampet/kokt rosenkål. Pleier å la svisker putre i solbærjuice/kirsebærjuice.
Brunhilde Skrevet 22. desember 2021 #16 Skrevet 22. desember 2021 Jeg er ikke så glad i tyttebærsyltetøy, men når jeg blander det i rømme, så er det verdens beste tilbehør til det meste av kjøtt med brun saus, men spesielt til ribbe.
visp Skrevet 22. desember 2021 #17 Skrevet 22. desember 2021 Brunhilde skrev (3 timer siden): Jeg er ikke så glad i tyttebærsyltetøy, men når jeg blander det i rømme, så er det verdens beste tilbehør til det meste av kjøtt med brun saus, men spesielt til ribbe. Det hørtes litt spennende ut. Hva slags forhold mellom rømme og tyttebærsyltetøy? Og tar du bare kjøpesyltetøy eller lager selv?
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #18 Skrevet 22. desember 2021 Det er vel kanskje ikke så veldig spennende, men i fjor tok jeg røstipoteter (trekantformede fra rema) og rødvinssaus til, og det ble skikkelig godt! Jeg har alltid mislikt kokte poteter, rødkål og surkål. Endelig var julemiddagen god for meg også. De andre spiste det de pleier. Jeg gjør det samme i år 🎅 Anonymkode: 6544a...c28 1
Brunhilde Skrevet 22. desember 2021 #19 Skrevet 22. desember 2021 visp skrev (8 timer siden): Det hørtes litt spennende ut. Hva slags forhold mellom rømme og tyttebærsyltetøy? Og tar du bare kjøpesyltetøy eller lager selv? Jeg har som regel kjøpesyltetøy og smaker meg frem. 1/2 boks rømme og 1-2 gode ss med syltetøy pleier å fungere bra, syns jeg. Fikk det en gang som smaksprøve på en butikk og de fleste som har fått det servert har likt det godt. 2
visp Skrevet 22. desember 2021 #20 Skrevet 22. desember 2021 Brunhilde skrev (1 time siden): Jeg har som regel kjøpesyltetøy og smaker meg frem. 1/2 boks rømme og 1-2 gode ss med syltetøy pleier å fungere bra, syns jeg. Fikk det en gang som smaksprøve på en butikk og de fleste som har fått det servert har likt det godt. Takk. Må teste dette en gang🙂 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå