AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #1 Skrevet 21. desember 2021 Hei alle sammen! Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men jeg har akkurat kommet hjem fra sykehuset. Jeg var så glad når testen viste positiv i forrige uke, men med en rar følelse i kroppen, symptomer som forsvant og smerter som har bygget seg opp på kun den ene siden, så skjønte jeg at noe var galt. I dag fikk jeg konstantert graviditet utenfor livmoren i uke 5, og jeg er veldig lei meg. Det lille nurket vi hadde ventet på så lenge at skulle komme i magen må dessverre fjernes, og jeg må med stor sannsynlighet opperere bort den ene egglederen. De kunne ikke se helt nøyaktig hvor det var enda, men det var ingen tegn til gravidtet i livmoren, og jeg hadde væskesamling i buken nær egglederen som tyder veldig på exu. Er det noen her som har opplevd dette? Jeg synes det er så vanskelig, og mannen min ble knust, noe som egentlig var det vondeste med det hele. Jeg føler meg så mislykket, selvom jeg vet at det ikke er min skyld. Jeg hører ikke til dette forumet lengre og takker derfor for meg 💔 Anonymkode: 48d81...c37
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #2 Skrevet 21. desember 2021 Uff så trist. Jeg har også opplevd det og var helt knust. Xu er grusomt, men midt oppi dritten er det bra det ble oppdaget så tidlig hos deg. Da er du i gode hender. Min ble oppdaget i uke 11 fordi egglederen sprakk. Jeg hadde flaks da som overlevde. Det er også stor sjanse for at det går bra enda annen gang. Selv om du kanskje bare har en eggleder etter dette. Det er mine to barn levende bevis på. Anonymkode: f841d...89e 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #3 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Uff så trist. Jeg har også opplevd det og var helt knust. Xu er grusomt, men midt oppi dritten er det bra det ble oppdaget så tidlig hos deg. Da er du i gode hender. Min ble oppdaget i uke 11 fordi egglederen sprakk. Jeg hadde flaks da som overlevde. Det er også stor sjanse for at det går bra enda annen gang. Selv om du kanskje bare har en eggleder etter dette. Det er mine to barn levende bevis på. Anonymkode: f841d...89e Du hadde ikke flaks som overlevde. Det er beskrevet 1 dødsfall i Norge på grunn av exu siden 1996, så det er ekstremt sjeldent. 0,5-1 % av alle svangerskap er utenfor livmor. Rart du ikke fikk behandling der og da HI. Det mest skånsomme er å få en type cellegift, da kan de spare egglederen din. Anonymkode: 26831...186
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #4 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du hadde ikke flaks som overlevde. Det er beskrevet 1 dødsfall i Norge på grunn av exu siden 1996, så det er ekstremt sjeldent. 0,5-1 % av alle svangerskap er utenfor livmor. Rart du ikke fikk behandling der og da HI. Det mest skånsomme er å få en type cellegift, da kan de spare egglederen din. Anonymkode: 26831...186 jo. Jeg hadde flaks som ikke døde. Men det vet du sikkert mer om enn de legene som snakket med samboer og som ikke visste om jeg kom til å overleve eller ikke når jeg ble operert etter helikopterturen til sykehuset. Samt at jeg faktisk kom meg til lege og ikke blødde ihjel i senga hjemme. Jeg kollapset nemlig på kontoret til fastlegen, uten at han egentlig forsto hva som var grunnen. Da hadde egglederen min sprukket, uten at jeg hadde noe særlig med smerter. Hadde det skjedd 10 minutter tidligere eller enda tidligere, hadde det skjedd mens jeg var i bilen på vei til legen eller hjemme alene. Da hadde jeg blødd ihjel. Samme hvis jeg ikke hadde fått time hos fastlegen. Og det å få en rask time hos en fastlege pga liten blødning i uke 11 er forsåvidt også et under, men det redda altså livet mitt. Anonymkode: f841d...89e 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #5 Skrevet 21. desember 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: jo. Jeg hadde flaks som ikke døde. Men det vet du sikkert mer om enn de legene som snakket med samboer og som ikke visste om jeg kom til å overleve eller ikke når jeg ble operert etter helikopterturen til sykehuset. Samt at jeg faktisk kom meg til lege og ikke blødde ihjel i senga hjemme. Jeg kollapset nemlig på kontoret til fastlegen, uten at han egentlig forsto hva som var grunnen. Da hadde egglederen min sprukket, uten at jeg hadde noe særlig med smerter. Hadde det skjedd 10 minutter tidligere eller enda tidligere, hadde det skjedd mens jeg var i bilen på vei til legen eller hjemme alene. Da hadde jeg blødd ihjel. Samme hvis jeg ikke hadde fått time hos fastlegen. Og det å få en rask time hos en fastlege pga liten blødning i uke 11 er forsåvidt også et under, men det redda altså livet mitt. Anonymkode: f841d...89e Det høres ut som flaks ja. Poenget til den over er nok bare at det statistikk sett er lite sannsynlighet for å dø av det, men selvsagt finnes det unntak for absolutt alt. Anonymkode: ed2b2...7a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå