Gjest gjesten Skrevet 14. oktober 2005 #1 Skrevet 14. oktober 2005 Enkelte ganger så er bare ikke en hårklipp helt vellykket. Jeg har litt krøller og det er det tydelig ikke mange som har forstått hvordan skal klippes. Det igjen har medført endel rare klipper opp gjennom tidene (uansett hva som er blitt sagt til frisøren). En av de verste var når jeg som tiåring kom ut og så ut som en tro kopi av Gro Harlem Brundtland Hva er den verste hårklippen du har hatt over årenes løp?
tuji Skrevet 14. oktober 2005 #2 Skrevet 14. oktober 2005 En lærling klipte meg en gang veldig kort på sidene, og ca. 2 cm piggsveis oppå - som en bred midtstripe. Jeg ville egentlig ha en litt røff, kort sveis, men så til slutt ut som en liten gutt med militærsveis. Siden klippen var gratis og frisøren virket så happy og fornøyd, klarte jeg ikke å si noe. Håret var alt for kort til at det gikk an å rette på, så jeg snek meg til en telefon, ringte romvenninnen min og ba henne få tak i en barbermaskin. Fikk i hvert fall kort nok sveis, da.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 14. oktober 2005 #3 Skrevet 14. oktober 2005 Forresten, glemte den gangen jeg kom ut og så ut som Nanny Fran Fine (tv-serien, vet dere). Ante ikke at jeg kunne få så stort hår på toppen, gitt. En ting lærte jeg ihvertfall, og det er at det ikke er et godt tegn når frisøren vil at du skal bøye hodet ned mellom knærne og bruke hårtørreren
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2005 #4 Skrevet 14. oktober 2005 Mamma drev å klipte meg i mange år, for jeg HATA friøsrer. Å en gang tror jeg var 14, jeg har jo den bollesveisen. Har også krøller i håret, og da må jeg ha oppklipp, dette hadde jeg nekta den gangen, å mamma klipte etter min tone, panneluggen alt for kort, og resten av håret sto nesten rett ut. Haha. Nå går jeg til frisør som kjenner håret mitt. Krøller er noe herk, ikke kan jeg ha langt hår, for da blir det jo tungt som juling, og ikke kan jeg ha en lengde på håret.. Rettetang er en fin ting... damdidei... :grine2:
smil Skrevet 14. oktober 2005 #5 Skrevet 14. oktober 2005 Jeg klipte meg alt for kort da jeg var 17 år. Det var ikke kjempekort altså, men jeg har litt fall krøller, så håret ble stående rett ut, hvis jeg ikke brukte masse gele e.l for å holde det nede...
LilleBille Skrevet 14. oktober 2005 #6 Skrevet 14. oktober 2005 Jeg fikk en gang etasjeklipp.. og det var virkelige etasjer. Skulle bare jevne litt nederst - men vips Det lengste håret gikk fortsatt nesten til midjen - så hadde jeg en "etasje" - med veldig rett kant omtrent i skulderhøyde - og den siste oppe ved ørene ... Frisøren hadde bare villet "klippe det litt opp" for at det skulle virke fyldigere
hilli Skrevet 14. oktober 2005 #7 Skrevet 14. oktober 2005 De fleste klippene jeg har hatt har vært mislykkede på en eller annen måte, merkelig nok. For et par år siden gikk jeg til frisøren med mitt lange og tykke hår med fall for å få litt forandring. Hun satte i gang med barberkniven og skjærte av. Det korteste var vel ca 10 cm og det lengste omtrent midt på ryggen. Etter første vask slo fallen i håret inn og hele frisyren løftet seg, og vips så hadde jeg skikkelig glamour-sveis. For et mareritt. Jeg lurer på hvorfor ingen har opprettet en klagenemd for frisører....
Peony Skrevet 14. oktober 2005 #8 Skrevet 14. oktober 2005 Jeg var 8 år og ble en tro kopi av Pål Waaktaar
Gjest Gjesta Skrevet 14. oktober 2005 #9 Skrevet 14. oktober 2005 Min verste klipp fikk jeg da jeg var 18. Jeg skulle ha pasjefrisyre med gradert nakke, som var så populært den tiden, og gikk til den lokale frisøren på hjemstedet. Vips hadde hun BARBERT bort alt håret i nakken, og jeg fikk en skikkelig skarp kant mot resten av håret. Det tok to måneder før jeg så normal ut. Ellers har jeg hatt masse rare frisyrer, men som oftest har jeg vært veldig fornøyd. Forandring fryder (hver gang).
Tusseline Skrevet 14. oktober 2005 #10 Skrevet 14. oktober 2005 Har vært skikkelig ufornøyd èn gang. Skulle klippe opp håret, og når frisøren var ferdig, hadde hun klippet RETT AV på hver side, altså ikke gradert. Hun hadde tydeligvis ikke så god erfaring med moderne frisyrer. I tillegg skulle jeg ha striper i håret, og hun viste meg en farge som visstnok skulle passe håret mitt perfekt. Da jeg var ferdig hadde jeg to breie, oransje striper på hver side. Grøss og gru!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå