Gå til innhold

Kjøpe julegaver for andre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner at jeg koker nå! Jeg VET det finnes større problemer i verden enn dette, men dette irriteter meg kraftig likevel! 

Kjæresten og jeg bor på hver vår kant av landet og han bor også langt unna sin øvrige familie. Han kommer til meg i jula, ankomst i morra. Siden vi stort sett ses en langhelg i måneden er tiden dyrebar og jeg har fått unna alle ærender til jul i god tid og er ferdig m julegaver, for å slippe å fly rundt nå oppi jula og for å kunne ha tid med han. Så tar ikke mindre enn tre av hans familiemedlemmer kontakt hver for seg, to i går og en i dag, og spør om ikke jeg kan ordne julegaver til kjæresten min fra dem. De vet ikke hva, det kan jeg få lov å finne på! Faens folk altså!!! Jeg er ikke interessert i å bruke ettermiddagene mine i dag og i morra på å fly på sentre for andre! I kveld hadde jeg planer med ungene og i morra er jo kjæresten hos meg! Har lyst til å grine! Hva ER det med folk????

Anonymkode: 1b41f...295

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt enkelt bare å si at det passer dessverre ikke, du har planer. 

Anonymkode: c7abd...755

• Liker 11
Skrevet

Har slitt med det samme før. I år ga jeg beskjed i november om at jeg gjerne kunne hjelpe med gaver hvis noen trengte det, men da måtte jeg vite det før desember startet, for jeg ville være ferdig med sånt tidlig.

Her gjelder det min egen familie da, er nok lettere å si fra da...

Anonymkode: ceb09...c79

• Liker 2
Skrevet

Dette har de garantert snakket om "jeg spurte bare om x kunne ordne det"

Her tenker jeg faktisk du må si rett ut at du ikke kan det. de burde tenkt på dette før. de kunne tom ha bestilt vare på nett med levering til deg. Hvis du ikke sier ifra nå vil du nok oppleve dette flere jul. 

Anonymkode: dabf6...1de

• Liker 3
Skrevet

Slå alle pengene sammen og bestill et hotellopphold/spa/teater for dere begge 😊

• Liker 3
Skrevet

Si nei, og at du kan gjøre det neste år om de spør i november og gir beskjed hva.

Anonymkode: 06559...38b

Skrevet

Jeg synes du helt fint kan si nei, men jeg likte absolutt forslaget om spahotell for dere begge 😄

Anonymkode: 99a5c...e77

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes ikke det er lett å bare si nei, dette er folk jeg knapt har hilst på og hvis jeg ikke fikser, sitter han uten julegaver..

Skrevet

Føler også det er vanskelig å si nei når jeg har fri hele lille julaften. Men hadde null planer om å shoppe da. 😥

Skrevet

Kan du ikke bare be dem Vippse penger til kjæresten? De har jo ikke funnet ut hva de skal kjøpe engang så da får heller kjæresten bruke pengene på noe han ønsker seg.

Anonymkode: 73020...3a7

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes ikke det er lett å bare si nei, dette er folk jeg knapt har hilst på og hvis jeg ikke fikser, sitter han uten julegaver..

Jeg syns det er ekstremt rart at folk du nesten ikke har hilst på spør deg om dette. Jeg ville gitt ham pengene, jeg. Jeg har flere familiemedlemmer (min og hans familie) som spør om jeg kan kjøpe gaver til barna våre, men ingen har noengang bedt meg kjøpe gaver for dem til mannen min. Jeg syns det faktisk er kjipt å måtte kjøpe gaver til barna og skrive "fra onkel ___" på pakkene med min håndskrift. Etterhvert kommer jo barna til å skjønne at gavene er kjøpt av meg og ikke de det står fra. Men å kjøpe til barn er liksom litt annerledes.

• Liker 2
Skrevet

Det der er ikke greit! Man kan ikke komme med slikt så sent. Jeg og flere familiemedlemmer har i år hjulpet hverandre med juleshopping pga mindre reising enn normalt og at det er enkelte vi ikke treffer før jul. MEN, vi ble enige om dette i god tid og har prøvd å gjøre det lett for hverandre (bl.a bestilt på nett med hjemlevering, "klikk og hent" osv).

Det lengste jeg hadde strukket med til med din kjærestes familie nå, var å tilby å hente ting via "klikk og hent", men de må selv finne på hva de skal kjøpe, bestille og betale på forhånd. Det er jo for sent med nettkjøp og pakker i posten nå.

Anonymkode: 625e3...5e9

Skrevet

Selvfølgelig kan du si nei. Svar tilbake at du dessverre er ferdig med å handle før jul og at de eventuelt kan bestille noe gavekort til han på nettet. Med tanke på pandemien så er det ekstra spesielt å spørre om det.

Anonymkode: 11e37...220

• Liker 1
Skrevet

Drit i å være snill pike.

Anonymkode: 11e37...220

• Liker 3
Skrevet

Si nei! Gaver får folk ordne selv, ærlig talt. Eventuelt kan de gi ham penger så han selv kan ordne det han vil.

Her har barna mine slekt som alltid har overført penger rett før jul og forventet at jeg skal løpe av sted og ordne noe til ungene mine fra dem. Jeg har satt ned foten for dem nå, de får ordne selv, ellers overfører jeg bare pengene til barnas konto. Jeg har nok å gjøre frem mot jul, vi har en stor familie og det er mange gaver og planlegging, i tillegg til ting som skal ordnes hjemme, fulltidsjobb og oppfølging av barn. Det går i ett i desember. Jeg orker ikke å på toppen av det hele styre for å få late familiemedlemmer uten travle liv (!) til å se bra ut på julaften, da får gavene deres heller reflektere at de ikke tok seg tid til å planlegge. Strengt tatt er det deres og ikke mitt problem. 

Anonymkode: 8df57...f1c

Skrevet

Si at det rekker du ikke, men at han blir glad for gavekort og rams opp noen butikker eller senteret som det er aktuelt for ham å bruke et gavekort på (det kan de kjøpe på nett). 

Anonymkode: 46cde...12b

Skrevet

Herlighet, her er det jo bare å si nei. 🙄

Det er fullstendig urimelig å forvente at noen andre skal planlegge og kjøpe inn gaver for seg noen få dager før jul. Hvorfor i alle dager svarte du ikke bare; «Beklager, jeg har fullpakket program nå fram til jul, så nå, 4 (?) dager før jul har jeg dessverre ikke anledning til å hjelpe deg med dette. Du kan jo gi han penger slik at han kan kjøpe noe selv, evt. vet jeg han ønsker seg xx og syntes sikkert ikke det gjør noe å få gaven etter jul.»

Anonymkode: 2acb0...615

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Men det er jo deres skyld at han ikke får julegaver. Ikke din. Dette er ikke ditt ansvar. De har bare vært trege med å planlegge, og forsøker å dytte ansvaret over på noen andre. Julegaver skal være personlige, det er de ikke om alt skal gå gjennom deg. Nei, sett deg ned og hvil deg på julaften 🙂

Anonymkode: 8df57...f1c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...