Gå til innhold

Småbarn med gylf?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne er til guttemødre/ guttefedre.

1) Er det for tidlig å begynne med gylf når man er tre?

2) Pottetrening er vanskelig hvis gutten skal stå og tisse. Han får tisse i sluken her hos meg. Vi skyller med en liten kanne. Mammaen synes det er ekkelt. Hjemme må han sitte på doring når han skal tisse.

Hva mener andre?

Anonymkode: 9b0b2...ff9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er unødvendig å stå og tisse når man er liten. Det blir bare søl og tiss overalt, kanskje på både klær, hender, toalett og gulv. 

La han sitte på do og tisse som de fleste unger gjør i noen år til.

Anonymkode: 45fce...55f

• Liker 26
Skrevet

1) Ser ikke noe poeng i gylf? 
2) Synes man skal lære ungene «normal» renslighet og toalettatferd helt fra starten, altså tisse i do. Doring eller stå på en krakk og tisse.

• Liker 14
Skrevet

Gylf som i glidelås i buksa? Det er vel vanslig når de ikke har bukser med strikk i livet? 

Lær ungen å sitte, av hygieniske årsaket. 

Anonymkode: 6934d...acb

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gylf som i glidelås i buksa? Det er vel vanslig når de ikke har bukser med strikk i livet? 

Lær ungen å sitte, av hygieniske årsaket. 

Anonymkode: 6934d...acb

Jeg mente undertøy med gylf. Som her:

https://www.follestad.no/produkt/dovre-truse-m-gylf/?attribute_pa_size=m&gclid=EAIaIQobChMIuciArtf09AIVG5BoCR1wmQ6nEAQYAyABEgKc5vD_BwE

Skrevet

Best å sitte. Hvorfor skal han stå? Det blir bare søl. Ingen grunn til å lære ham å tisse i et sluk heller, hvorfor det? Enig med moren, jeg. 
Bruk en doring, og lær ham å tisse sittende på potte/do. 

Anonymkode: 8e0f8...f18

• Liker 11
Skrevet

Det er best for både deg og guten å sitte for å tisse. 

Anonymkode: 3a3f9...4d7

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.12.2021 den 11.34):

Best å sitte. Hvorfor skal han stå? Det blir bare søl. Ingen grunn til å lære ham å tisse i et sluk heller, hvorfor det? Enig med moren, jeg. 
Bruk en doring, og lær ham å tisse sittende på potte/do. 

Anonymkode: 8e0f8...f18

TS. Ok. Skjønner at alle er enige med moren :(  Jeg har forsøkt å motivere gutten til bleieslutt. Synes egen løsning med tissing i sluk gir god innsikt i prosessen. Han ser at det er tiss. Vi bruker potten til bæsjing. Bedre enn å skjule sannheten med bleier og evt doring. Skjønner doring argumentet. Men nå er jeg lei bleier, og vil ha utvikling!
Én viktig grunn til å velge tissing i sluk, er at han kan gå dit selv. Hvis han skal sitte på doring, er han avhengig av at noen løfter han opp. Da kan det bli forsinkelser eller krøll.

Skrevet

En treåring har ikke sjans å bruke gylf uten søl. Selv 6-åringen her har ikke det. Tror ikke det selges for barn? 

Å tisse på potte er veldig enkelt for barn. Min 3.5åring kan også selv sette på doring og klarte opp på krakk, men jeg hadde foretrukket potta foreløpig. Fort gjort å snuble ned med nedtrekten bukser. 

6åringen står og tisser. Noe jeg ser på doen. Fort gjort å bomme tydeligvis. 

Anonymkode: bec4e...f29

• Liker 4
Skrevet

Jeg har jente, som helt uten hverken gylf eller potte ble bleiefri som 1,5-åring. Jeg forstår ikke hvorfor noen skal stå å tisse innendørs (kanskje med unntak av på ekstremt skitne offentlige toaletter), det søles ALLTID, også av voksne menn. Alle besøkende her i huset får beskjed om at de får sitte å tisse i vårt hus, jeg har ingen behov for å vaske do flere ganger om dagen takk. 🤮

Å ta ungen på do er ikke vanskelig, og tar bare noen få sekunder. En treåring klarer til og med å sitte der uten støtte. Å lære ham opp til å tisse i dusjen er disgusting, og helt unødvendig. 

Tøybleier og hyppige turer på do løser behovet ditt for utvikling, uten å gi gutten dårlige vaner som en fremtidig kjæreste må lide under.

Anonymkode: 3c290...3c2

• Liker 4
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Jeg synes det er helt greit at unger står og tisser dersom de ønsker det selv. Man kan gi beskjed om at de må tørke opp hvis de søler. Da blir de enten veldig gode på å sikte, eller de begynner å sitte i stedet ;) 

Underbukser med gylf tror jeg nesten ikke finnes til barn. Men det går jo fint an å bare dra ned underbuksa.

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

En viktig grunn til å velge tissing i sluk, er at han kan gå dit selv. Hvis han skal sitte på doring, er han avhengig av at noen løfter han opp. Da kan det bli forsinkelser eller krøll.

Hvorfor kan dere ikke kjøpe en vanlig dokrakk?

• Liker 6
Skrevet

Min gutt fikk stå å tisse for han ønsket det selv. Jeg viste hvordan han skulle stå og anbefalte at han skulle sitte på morgenen så vi slapp å vaske badet hver dag.. 😄 Gylf eller ikke spiller ingen rolle, kan da dra bokseren ned, snakk om å lete etter problemer. Når det gjelder sluket så synes jeg ikke noe om det, herlighet dere har da toalett. Kjøp noe å stå på om han er for liten. Har aldri hatt noe problem med søl her. :) 

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobber på skole og guttetoalettene er helt forferdelige. Det er maaange gutter som ikke treffer doskålen. Utrolig ekkelt. Det stinker det inne. De burde egentlig bare sitte. 

Anonymkode: 11397...7c7

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS. Ok. Skjønner at alle er enige med moren :(  Jeg har forsøkt å motivere gutten til bleieslutt. Synes egen løsning med tissing i sluk gir god innsikt i prosessen. Han ser at det er tiss. Vi bruker potten til bæsjing. Bedre enn å skjule sannheten med bleier og evt doring. Skjønner doring argumentet. Men nå er jeg lei bleier, og vil ha utvikling!

Mine sønner sluttet med bleie før de ble 2 år, men ingen av dem sto og tisset. De satt alle på potte først i en kort periode da de skulle venne seg til å ikke bruke bleie og deretter på do.

Anonymkode: fbffe...112

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg jobber på skole og guttetoalettene er helt forferdelige. Det er maaange gutter som ikke treffer doskålen. Utrolig ekkelt. Det stinker det inne. De burde egentlig bare sitte. 

Anonymkode: 11397...7c7

TS her. Er du feminist?

Skrevet

Mine gutter står og tisser. Ikke mye søl med det. Det har valgt det selv, mot fars vilje. Ingen gylf, de vipper bare tilsyn ut. De er 3 og 5 år

Anonymkode: 9ea45...0b2

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes ikke egentlig det er ekkelt å tisse i sluket, men det er heller ingen grunn til å gå den veien, lær han heller å gjøre det på rett måte. Små barn bør sitte og tisse, slik at det ikke blir søl overalt. Følg på do jevnlig, og oppfordre til å si ifra om han kjenner at han må på do.

Finnes det egentlig truser med gylf til små barn? Jeg har enda ikke sett noen når jeg har handlet til min på snart 8.

Anonymkode: 28e32...c91

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes ikke egentlig det er ekkelt å tisse i sluket, men det er heller ingen grunn til å gå den veien, lær han heller å gjøre det på rett måte. Små barn bør sitte og tisse, slik at det ikke blir søl overalt. Følg på do jevnlig, og oppfordre til å si ifra om han kjenner at han må på do.

Finnes det egentlig truser med gylf til små barn? Jeg har enda ikke sett noen når jeg har handlet til min på snart 8.

Anonymkode: 28e32...c91

Fant på det  store internettet. Nå har jeg investert. Jeg trodde dette med gylf var en rettighet gutter hadde. Ble forbannet da jeg så at det bare fantes for voksne menn i Norge, og jeg tok grepet. Denne gutten kommer hvertfall ikke til å mangle truser med gylf på en stund! Uansett for sent å avbestille, for pakken er på vei. Vi gleder oss til bleieslutt!

Skrevet

det er overhodet ikke noe "problem" å STÅ og tisse. 

hva er egentlig greia med Kvinneguiden, og at alle gutter / menn absolutt skal sitte hele tiden? 

Anonymkode: e64e6...b0d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...