Gå til innhold

Matlukt på badet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ventilasjonen hos oss er slik at kjøkkenet og badet "er sammen" hvis dere skjønner hva jeg mener. Slik at når jeg har på kjøkkenvifta, så hører jeg det på badet. På badet er det en runding i taket, vet ikke va det heter jeg. Men probemet mitt er at jeg synes det lukter mat på badet vårt. Er dette normalt ved en slik ventilasjon??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der jeg bor er også ventilasjon fra bad og kjøkken på samme sted. Vanligvis skal jo dette gå ut, men noen glupinger i blokka har satt på vifte på badet som sender matlukt (og fukt) inn på vårt bad.

Skrevet

Det høres ut som om du har undertrykk på badet. Har du tilstrekkelig med tilluft, eller er den eneste luften som kommer til på badet gjennom ventilen?

Skrevet

Da er du heldigere enn oss, vi har røyklukt på badet (Vi bor i blokk og teorien er at noen av naboene sitter og røyker inne på do) :ler:

Skrevet
Ventilasjonen hos oss er slik at kjøkkenet og badet "er sammen" hvis dere skjønner hva jeg mener. Slik at når jeg har på kjøkkenvifta, så hører jeg det på badet. På badet er det en runding i taket, vet ikke va det heter jeg. Men probemet mitt er at jeg synes det lukter mat på badet vårt. Er dette normalt ved en slik ventilasjon??

Har du Flexit?

Da kan det hende du må kontrollere utsuget... er det tettnet til der, suges ikke lufta og fuktigheten ut slik den skal... og kjøkkenlufta kommer kanskje ikke lenger enn til badet (om du skjønner...) ;)

Skrevet

Jeg har ikke så mye peiling på sånt, men hva er flexit ? :forvirra::forvirra:

Skrevet
Jeg har ikke så mye peiling på sånt, men hva er flexit ? :forvirra:  :forvirra:

Flexit er et avtrekksystem som er koblet sammen i mange rom. Hos oss er det kjøkken, bad og vaskerom på samme "krets". Skjønner du sånn ca...?

Skrevet

aha..ja da er det nok det jeg har. Kjøkken, bad, vaskerom og er sammen hos oss. Alle disse rommene har en runding i taket som er den luftegreia.

• 2 måneder senere...
Skrevet

ser at det er et gammelt innlegg her om det jeg lurer på, så jeg dytter dette litt lengre opp. Dersom det er tett i utsuget, hva må man gjøre da?? Er det noe man kan gjøre selv, eller må man ha en fagmann ? Går det an å "stenge" den som går til badet, dvs kun ha kjøkken og vaskerom på samme krets? Vil ikke ha sånn lufte-greie i taket på badet. Vi kan evt lufte gjennom vinduet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...