Gå til innhold

Melde i fra om uforsvarlig arbeid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom en jobber i kommunen, og er under den oppfatning at leder opptrer, tar beslutninger og jobber på en måte som er faglig uforsvarlig, hvem melder man til da? Jeg tror ikke det nytter å melde til lederen over der igjen, men melder jeg da til tillitsvalgt i kommunen? Eller andre? 

Bare for å ha sagt det så er det ikke kun jeg som tenker dette, men de fleste syntes det er skummelt å melde i fra pga hvordan vedkommende opptrer. Ikke usannsynlig at det blir "konsekvenser" fra lederen.. Men jeg kan ikke gjøre jobben min med en slik leder, og det går ut over klientene. 

Anonymkode: de377...893

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal vel skrive det som avvik? Om du ønsker en reell forandring.

Jeg har lagt inn mange avvik i jobben min, og har heldigvis en leder som er på lag. For om avvikene har direkte med leder å gjøre, må de vel først innom han? Er det da sånn at man heller bør varsle? Eller kan man sikte avvik forbi leder, ved å legge inn noen andre valg?

Anonymkode: ce51b...416

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Dersom en jobber i kommunen, og er under den oppfatning at leder opptrer, tar beslutninger og jobber på en måte som er faglig uforsvarlig, hvem melder man til da? Jeg tror ikke det nytter å melde til lederen over der igjen, men melder jeg da til tillitsvalgt i kommunen? Eller andre? 

Bare for å ha sagt det så er det ikke kun jeg som tenker dette, men de fleste syntes det er skummelt å melde i fra pga hvordan vedkommende opptrer. Ikke usannsynlig at det blir "konsekvenser" fra lederen.. Men jeg kan ikke gjøre jobben min med en slik leder, og det går ut over klientene. 

Jeg snakket med legen min som tok det videre med arbeidstilsynet. Det var såpass ille. 

Anonymkode: 87bb9...522

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Statsforvalteren, Helsetilsynet, Sivilombudet etc.

Skrevet

Tillitsvalgt, verneombud

Anonymkode: 1b7ee...3cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...